زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

آلت کوین ها چه ارزهایی هستند؟ بیت کوین بخریم یا آلت کوین؟

آلت کوین ها چه ارزهایی هستند؟ بیت کوین بخریم یا آلت کوین؟

آلت کوین ها چه ارزهایی هستند؟ بیت کوین بخریم یا آلت کوین؟

اگر بخواهیم به صورت ساده و مستقیم به سوال آلت کوین چیست پاسخ دهیم باید بگوییم که آلت کوین‌ (AltCoin) به ارزهای دیجیتالی به جز بیت کوین گفته می‌شود. آلت کوین‌ها اغلب برای تقلید از بیت کوین و بر اساس آن ساخته شده‌ اند، اما برخی از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌ هایی هستند که در بیت کوین وجود ندارد.

نخستین آلت کوین رمزارز Namecoin بود که در سال 2011 برای ثبت دامنه ‌های اینترنتی با پسوند .bit طراحی شد. از آن پس، ده‌ ها آلت کوین دیگر نیز به وجود آمده‌اند، از جمله Ethereum، Ripple، Litecoin، Bitcoin Cash و غیره.

آلت کوین‌ ها به دنبال بهبود مشکلات بیت کوین و توسعه قابلیت ‌های جدید می‌ باشند. برخی از آن ‌ها به عنوان جایگزین بیت کوین و برخی دیگر به عنوان تکمیل‌کننده آن شناخته می‌ شوند. همچنین، آلت کوین ‌ها برای مصارف خاصی نیز طراحی شده ‌اند، از جمله تراکنش‌ های سریع ‌تر و هزینه کمتر، امنیت بالاتر، توسعه ‌پذیری بیشتر، استفاده در صنایع خاص و موارد دیگر.

بیت کوین با آلت کوین ها چه شباهت ها و تفاوت هایی دارد؟

پیش از تصمیم‌گیری درباره خرید ارز دیجیتال بهتر است مقایسه‌ای از بیت کوین و آلت کوین داشته باشید تا بتوانید مناسب ‌ترین ارز را برای خرید و فروش یا سرمایه گذاری پیدا کنید. بیت کوین و آلت کوین‌ هر دو ارزهای دیجیتالی هستند که بر اساس فناوری بلاک ‌چین و تحت شبکه ‌های بلاک ‌چینی عمل می‌کنند. اما این دو ارز به صورت خصوصیتی با یکدیگر متفاوت هستند.

خرید و فروش بیت کوین

  • قیمت: بیت کوین به عنوان رمز ارز محبوب، بیشترین معاملات در بازار را دارد و از نظر قیمتی /excoino.com/coins/btc بالاتر از قیمت آلت کوین‌ ها می ‌باشد.
  • سرعت تراکنش: بیت کوین به دلیل اینکه تعداد تراکنش‌های قابل پردازش در یک بلاک آن محدود می‌باشد، سرعت پردازش تراکنش‌ها در آن بسیار کندتر از بقیه آلت کوین‌ها است.
  • سختی ماینینگ: بیت کوین داشتن تجهیزات قدرتمند ماینینگ را برای استخراج بهینه ضروری می‌سازد، اما برخی از آلت کوین‌ها مانند لایت کوین Litecoin و دوج کوین Dogecoin این گونه نیستند و با استفاده از سیستم Proof of Stake به صورت مستقیم قابل استخراج هستند.
  • محدودیت تعداد: بیت کوین از نظر تعداد دارای محدودیت است، اما برخی از آلت کوین‌ها مانند ریپل Ripple محدودیت ندارند.
  • کاربردهای گوناگون: هر آلت کوین (AltCoin) توسط توسعه‌دهندگان برای کاربردهای خاص طراحی شده‌ است. برای مثال، اتریوم برای اجرای قراردادهای هوشمند طراحی شده است.

به طور کلی، هر کدام از ارزهای دیجیتال دارای ویژگی‌ ها و کاربرد های مختلفی هستند و استفاده از آن‌ها بسته به نیازهای هر فرد و یا شرکت متفاوت است.

نحوه عملکرد رمز ارز آلت کوین

آلت کوین، همانند بیت کوین یک نوع رمز ارز مبتنی بر بلاک چین است. به عبارت دیگر، تمامی تراکنش‌هایی که با این رمز ارز صورت می‌گیرند به صورت دیجیتالی و برای همیشه در بلاک چین ذخیره می‌شوند. اما هر الگوریتمی برای ساخت بلاک چین خودش را دارد و هر رمز ارزی به صورت خودمختار است. برای مثال، بیت کوین از الگوریتم پروف Proof برای استخراج بلاک‌ های خود استفاده می‌کند، اما الگوریتم استخراج بلاک‌های الت کوین‌ها، متفاوت است.

همچنین، هر رمزارزی دارای ویژگی ‌های متفاوتی است. برخی از الگوریتم‌های استخراج بلاک با کامپیوترهای قدرتمند انجام می‌شود، در حالی که برخی دیگر با کامپیوترهای معمولی قابل استخراج هستند. برخی از رمزارزها به صورت کاملاً شخصی و بدون نیاز به شبکه‌ای از ماینرها به وجود می‌آیند.

در کل، هر رمزارزی دارای ویژگی‌های فنی، امنیتی و بازاری خاص خود است که برای شناخت بهتر با آن‌ها باید آشنا شد. انواع مختلف رمزارزها، الگوریتم‌ها و ویژگی‌های خود را دارند و برای استخراج و استفاده در تراکنش‌های مختلف، نیاز به دانش و تجربه دارند.

سرمایه گذاری در آلت کوین، فرصت یا ریسک؟

برای بسیاری از افراد، اسم بیت کوین اولین چیزی است که به ذهنشان می‌رسد هنگامی که از ارزهای دیجیتال صحبت می‌شود. با این حال پس از آشنایی با ارزهای دیجیتال دیگر، بسیاری به سرمایه ‌گذاری در آن‌ها نیز فکر می‌کنند. یکی از دلایل اصلی ترغیب سرمایه ‌گذاران به خرید آلت کوین‌، داشتن قیمت پایین‌تر آن‌ها در مقایسه با بیت کوین است. این امر باعث می‌شود فرصت و فضای بیشتری برای رشدشان وجود داشته باشد.

واقعیت این است که خریداران بیت کوین در سال‌های اولیه ظهور آن، بعد از چند سال به سودهای بسیار بالایی دست پیدا کردند. حال، فرض کنید فردی به تازگی تصمیم گرفته در این رمز ارز سرمایه‌گذاری کند، زمانی که قیمت آن روی ۵۰ هزار دلار است. حتی اگر قیمت هر واحد به ۱۰۰ هزار دلار نیز افزایش پیدا کند، ارزش دارایی او تنها دو برابر شده است. در نتیجه، انتظار نمی‌رود که سرمایه وی چند ده و یا حتی چندصد برابر شود. برای این هدف، باید به سراغ آلت کوین‌ها رفت.

به طور کلی هر چه قیمت و مارکت کپ یک ارز دیجیتال کمتر باشد، رشد سریع آن نیز بیشتر احتمال خواهد داشت. اما از طرفی، همین موضوع می‌تواند باعث ریزش سنگین آن شود. بیت کوین بزرگ‌ترین شبکه کریپتوکارنسی است و شرکت‌ها و موسسات زیادی در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به همین دلیل، در برابر نوسانات منفی و ریزش‌های سنگین مصونیت بیشتری دارد.

خرید آلت کوین (AltCoin)، به ویژه برای بلند مدت ریسک بیشتری دارد. زیرا در اکثر موارد، با گذر زمان ارزش آن‌ها کاهش می‌یابد. البته این موضوع در مورد برترین‌ها، به‌ویژه ده مورد اول بازار از نظر مارکت کپ به‌جز بیت کوین صدق نمی‌کند.

مارکت کپ و معاملات آلت کوین (AltCoin) پایین‌تر از بیت کوین است؛ بنابراین بیشتر در معرض پامپ و دامپ است. همچنین، وضعیت بازار آلت کوین‌ها توسط نهنگ‌ها راحت‌تر دست‌کاری می‌شود و آن‌ها می‌توانند به نفع خود، تأثیر زیادی روی افزایش و کاهش قیمت‌ها داشته باشند. همچنین، رشد یا کاهش قیمت همه‌ی آلت کوین‌ها، حتی گزینه‌های قوی به وضعیت بازار بیت کوین وابسته است و از رفتار نخستین رمز ارز دنیا تأثیر زیادی می‌پذیرند.

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود