زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

قرص چاق کننده صورت بخوریم یا نه؟ قبل از مصرف بخوانید

کلینیک زیبایی

قرص چاق کننده صورت بخوریم یا نه؟ قبل از مصرف بخوانید

قرص چاق کننده صورت بخوریم یا نه؟ قبل از مصرف بخوانید

چاق کردن صورت با قرص شدنی است؟ برای چاقی صورت چه قرصی بخوریم؟ آیا فت فیس برای چاقی صورت خوب است؟ آیا مصرف قرص چاقی صورت بی‌خطر است؟ برای چاق شدن صورت روش‌های خانگی زیادی وجود دارد اما افراد زیادی برای گرد کردن و چاق شدن صورت خود دنبال قرص‌های چاقی هستند! به همین بهانه در این مطلب از سایت زوم لایف درباره قرص‌های چاق کننده صورت توضیح دادیم، در ادامه با ما همراه باشید.

آیا برای چاق شدن صورت از قرص استفاده کنیم؟

اگر برای چاق شدن صورت می‌خواهید از قرص یا هر گونه مکمل استفاده کنید باید تحت نظر پزشک باشد. مصرف خودسرانه و زیاد هر مکملی بدون آگاهی از میزان موجود آن در بدن شما می‌تواند در دراز مدت آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به اینکه اخیرا قرص‌هایی تبلیغ می‌شود که مدعی می‌شوند با مصرف آنها تنها شاهد چاقی صورت خواهیم بود، گفت: این ادعا صحت ندارد. افراد نباید انتظار داشته باشند که یک مکمل یا ماده غذایی بدون چاق شدن بدن، باعث چاق شدن صورت‌شان شود.

در داروخانه‌های معتبر هیچگونه قرصی برای چاق کردن صورت عرضه نمی‌شود. اما در تبلیغات قرص‌های زیادی را می‌بینیم که ادعا می‌کنند برای چاق شدن صورت عالی هستند. یکی از مشهورترین این قرص‌های چاق کننده صورت، فت فیس است.

قرص چاقی صورت فت فیس

فت فیس یک قرص چاقی صورت کاملاً غیرقانونی است که ممکن است در برخی از داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها عرضه شود.

فت فیس در زبان انگلیسی در واقع یک دشنام است و بعید است نام یک دارو باشد!

همچنین ادعا می‌شود این قرص تنها به پر شدن صورت کمک می‌کند. آزمایش‌ها نشان داده هیچگونه قرص یا حتی غذایی وجود ندارد که با مصرفش تنها یک نقطه از بدن پر شود.

آیا مصرف قرص چاق کننده صورت بی‌خطر است؟

برای چاقی صورت روش‌های بسیاری وجود دارد اما برخی افراد برای چاق شدن سریع صورت دنبال قرص‌های چاقی می‌روند. استفاده از این داروها اگر چه در چاقی صورت و یا کل بدن نقش موثری دارد اما می‌تواند سبب بروز عوارض ناخواسته‌ای در فرد مصرف کننده گردد.

قرص‌های چاقی معمولا با افزایش اشتها سبب چاق شدن کل اعضای بدن می‌شوند. لذا مهم‌ترین عوارض ناشی از مصرف قرص چاقی به شرح زیر است:

  • این قرص‌ها با دارا بودن ترکیبات قوی تهیه می‌شوند فلذا مصرف آن‌ها علاوه بر چاقی سبب افزایش حجم چربی‌های بدن نیز می‌گردد و در این صورت می‌بایست تست‌های مربوط به کبد چرب را در بازه‌های زمانی سه ماهه جهت عدم ابتلا به کبد چرب را انجام دهید.
  • اثرات آن‌ها معمولا موقتی بوده و دائمی نیست.
  • استفاده از ترکیبات کورتونی مانند دگزامتازون و یا بتامتازون در قرص‌های چاق کننده سبب پوکی استخوان، نارسایی کلیوی و … می‌گردد.
  • اختلال در عملکرد طبیعی غدد.

در صورت قطع مصرف این قرص‌ها اثرات آن در مدت کوتاهی از بین رفته و تنها عوارض آن بر جای می‌ماند.

حرف پایانی

اگر می‌خواهید برای چاق شدن صورت یا هر نقطه دیگر بدن خود کاری انجام دهید، بهترین راه برای چاقی منطقه مورد نظرتان انجام ورزش‌های موثر در چاقی این ناحیه، تغذیه مناسب و... است. به عنوان مثال لاغری صورت یکی از شایع‌ترین مشکلات حوزه زیبایی است که درمان آن به روش‌های مختلفی خانگی قابل انجام است.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: مطالب موجود در مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

علاقمند به تولید محتوا در حوزه پوست، مو و زیبایی هستم و تلاش می‌کنم معتبرترین و بروزترین تحقیقات علمی را در حوزه مراقبت از سلامت و زیبایی پوست و مو در مجله زوم لایف منتشر کنم تا راهنمای شما باشد برای انتخاب یک سبک زندگی سالم‌تر.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود