زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

10 ماسک عالی برای صاف و یکدست شدن پوست صورت

کلینیک زیبایی

10 ماسک عالی برای صاف و یکدست شدن پوست صورت

10 ماسک عالی برای صاف و یکدست شدن پوست صورت

اگر پوست صاف و یکدستی ندارید، یعنی پوست شما به میزان کافی مواد مغذی و آبرسان، دریافت نمی‌کند و باید برای صاف و یکدست شدن پوست از ماسک صورت خانگی استفاده کنید. برای همین منظور در این مطلب از سایت زوم لایف، بهترین ماسک‌های صورت خانگی برای صاف و یکدست شدن پوست صورت را معرفی کردیم.

چرا پوست صاف و یکدستی ندارم؟

پوست هیچ فردی، بی‌نقص نیست و تقریبا همه ما، با یک سری از مشکلات پوستی، دست و پنجه نرم می‌کنیم. جای زخم‌ها و جوش‌ها، لکه‌های ناشی از تغییرات هورمونی یا آفتاب و… همگی می‌توانند یک‌دستی و صافی پوست را از ما بگیرند.

برای داشتن پوست صاف باید مراقبت از پوست را جدی بگیرید و روتین پوستی داشته باشید. یکی از کارهایی که برای مراقبت از پوست می‌توانید انجام دهید استفاده منظم از ماسک صورت طبیعی و خانگی است.

ماسک برای صاف شدن پوست صورت

ماسک‌های خانگی برای صافی پوست صورت

در ادامه تعدادی ماسک صورت برای صاف شدن پوست را معرفی کردیم که به شما کمک می‌کنند تا پوست زیبا و یکدستی داشته باشید.

1. ماسک صورت آب پرتقال، عسل و موز

این ماسک صورت برای هر نوع پوستی مناسب است و می‌توانید برای صاف و یکدست شدن پوست از این ماسک صورت براحتی استفاده کنید.

مواد لازم:

  • نصف موز
  • 1 قاشق غذاخوری آب پرتقال
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

روش تهیه:

برای داشتن پوستی درخشان، آب پرتقال را به موز له شده اضافه کنید. یک موز را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید. نیمی از موز را در یک کاسه کوچک بریزید و قبل از اضافه کردن عسل و آب پرتقال، آن را با چنگال له کنید. مخلوط را مستقیماً روی صورت خود با انگشتان خود بمالید و تمام قسمت‌های پوست خود را بپوشانید. ماسک را حدود 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

2. ماسک پوست پرتقال و ماست

پوست پرتقال، سرشار از ویتامین C است و علاوه بر این که می‌توانید از آن به عنوان یک اسکراب طبیعی استفاده کنید، می‌توانید آن را یک نرم‌کننده نیز به حساب بیاورید. ماست نیز، به علت داشتن میزان زیادی پروتئین، پوست شما نرم و هم‌چنین آب‌رسانی می‌کند.

مواد لازم:

  • مقداری پوست پرتقال خشک شده
  • 1 قاشق غذاخوری ماست

روش تهیه:

برای تهیه این ماسک، ابتدا مقداری پوست پرتقال را در آفتاب خوب خشک کنید و سپس آسیاب کنید تا پودر شود. مقداری از این پودر را با ماست مخلوط کنید. این ترکیب را پس از گذشت 20دقیقه، از روی پوست خود با آب سرد بشویید. می‌توانید این ماسک را پیش از استحمام استفاده کنید.

ماسک زردچوبه و گوجه فرنگی

3. ماسک زردچوبه و گوجه فرنگی

ماسک زردچوبه و گوجه فرنگی نیز یکی از ماسک‌های تأثیرگذار برای داشتن پوست صورت صاف است.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی
  • 1 قاشق زردچوبه

روش تهیه:

این ماسک صورت نیز قبل از حمام استفاده می شود و برای تهیه آن می‌توان آب گوجه فرنگی را با زردچوبه مخلوط کرد و بر روی پوست صورت به مدت 20 دقیقه قرار داد. پس از این مدت به کمک آب سرد، صورت خود را شستشو دهید.

4. ماسک شیر، عسل و آب لیمو

این ماسک صورت نیز برای جوانسازی پوست صورت بسیار مفید است.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری شیر
  • 1 قاشق چا‌یخوری آب لیمو
  • 1 قاشق چایخوری عسل

روش تهیه:

برای تهیه این ماسک صورت شیر را آب لیمو و عسل به خوبی مخلوط نمایید سپس آن را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. اگر از این ماسک به صورت منظم استفاده کنید شاهد تأثیرات مثبت آن خواهید بود.

5. ماسک صورت آب پرتقال و آبلیمو

این ماسک، یک ماسک ویتامینه بسیار غنی و مغذی است.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری آب پرتقال
  • 1 قاشق غذاخوری آبلیمو
  • 1 قاشق غذاخوری ماست

روش تهیه:

برای تهیه این ماسک، تمام مواد را یک دیگر مخلوط کنید و اجازه دهید تا 20 دقیقه روی پوست شما باقی بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت عسل و ماست

6. ماسک صورت عسل و ماست

ماست و عسل را برای یک ماسک ضد التهابی ترکیب کنید. اگر با قرمزی یا آفتاب سوختگی مواجه هستید، این ماسک عالی است.

مواد لازم:

  • 1 قاشق چایخوری ماست ساده
  • 1 قاشق چایخوری عسل

روش تهیه:

برای تهیه این ماسک صورت خانگی تمام مواد را کاملاً با هم مخلوط کنید. مقداری از ماسک را روی نوک انگشتان خود بریزید و به آرامی روی پوست خود بمالید تا تمام قسمت های صورت شما را بپوشاند. قبل از اینکه ماسک را با آب خنک بشویید، اجازه دهید حدود 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند.

7. ماسک انار و بلغور جو

برای داشتن صورتی صاف و براق از این ماسک صورت استفاده کنید.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری دانه انار
  • 1 فنجان جو دو سر
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 2 قاشق غذاخوری آب دوغ

روش تهیه:

برای تهیه ماسک انار تمام مواد را درون یک مخلوط کن غذا بریزید و آن را مخلوط کنید تا دانه‌ها کاملا خرد شوند سپس مواد مخلوط شده را در یک کاسه بریزید و به آن عسل و آب دوغ اضافه کنید و بر روی صورت خود بمالید و چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید این کار را هفته‌ای یک‌بار تکرار کنید و از نتیجه‌ی عالی آن لذت ببرید.

8. ماسک بلغور جو دوسر با عسل و آب

مواد لازم:

  • 1 فنجان بلغور جو دوسر
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • مقداری آب

روش تهیه:

بلغور جو دوسر برای پوست شما فوق العاده مفید است. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. آن را با کمی عسل و آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. آن را به آرامی روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این ماسک علاوه بر آبرسانی و تغذیه پوست شما، پوست درخشان نیز به شما می‌بخشد.

ماسک سفیده تخم مرغ با آبلیمو

9. ماسک سفیده تخم مرغ با آبلیمو

مواد لازم:

  • 1 عدد سفیده تخم مرغ
  • چند قطره آب لیمو

روش تهیه:

آب لیمو را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و روی صورت خود بمالید. صبر کنید تا خشک شود و آن را با آب جدا کنید. این ماسک صورت که به راحتی تهیه می‌شود دارای مزایای زیادی است. به کاهش آکنه کمک می‌کند، جوش‌های سرهای سیاه را از بین می‌برد و باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود.

ماسک صورت قهوه با عسل

10. ماسک صورت قهوه با عسل

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

روش تهیه:

برای تهیه این ماسک پودر قهوه و عسل مخلوط کنید. آنها را خوب مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. بعد از 10 دقیقه آن را بشویید. این ماسک صورت پوست شما را آبرسانی می‌کند، پف کردگی را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا از شر جای جوش‌های سفت و سخت خلاص شوید.

حرف پایانی

امیدواریم که از این ماسک‌های صورت خانگی استفاده کنید و از نتیجه آنها لذت ببرید. اما توجه داشته باشید که فقط استفاده از ماسک صورت باعث نمی‌شود که پوست زیبا و شادابی داشته باشید! بلکه رژیم غذایی سالم، کاهش استرس و دنبال کردن سبک زندگی سالم همگی می‌توانند به شما در داشتن پوستی زیبا و صاف کمک کنند.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

علاقمند به تولید محتوا در حوزه پوست، مو و زیبایی هستم و تلاش می‌کنم معتبرترین و بروزترین تحقیقات علمی را در حوزه مراقبت از سلامت و زیبایی پوست و مو در مجله زوم لایف منتشر کنم تا راهنمای شما باشد برای انتخاب یک سبک زندگی سالم‌تر.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود
تعداد نظرات (1)
  1. Y_A_S_I در 11 اسفند 1402
    یه سوال چرا بعد از استفاده از ماسک قهوه+عسل پوستم دارای سوزش قرمزی شده(التهاب)
    پاسخ
    1. مجله زوم لایف
      مجله زوم لایف در 13 اسفند 1402

      سلام، ممکنه پوست به قهوه یا عسل حساس باشه. پیشنهاد می‌کنیم قبل استفاده از هر ماسک صورت خانگی یا کارخونه‌ای، حتماً مقداری از اون رو روی بخش کوچکی از صورت تست کنید.

      پاسخ