زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

ماسک مناسب برای مراقبت از پوست صورت

کلینیک زیبایی

ماسک مناسب برای مراقبت از پوست صورت

ماسک مناسب برای مراقبت از پوست صورت

در میان تمام برندهای موجود در بازار که محصولات مراقبتی پوستی دارند، ماسک صورت بیوآکوا یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین آن‌هاست که دارای تنوع بسیاری در کاربرد و عصاره است. با جستجو در میان محصولات بیوآکوا می‌توان هر آنچه نیاز پوست است را پیدا کرد. حتی این برند از حوزه پوست صورت نیز فراتر رفته و اقدام به تولید محصولاتی برای سلامت پوست دست و پا نیز کرده است.

پوست کف پا یکی از نقاطی است که نسبت به سایر نقاط پوست زمخت‌تر و دارای مشکلات پوستی بیشتری است. همه ما به این موضوع آگاه هستیم اما شاید ندانیم که دلیل این اتفاق چیست؟

پوست پا و به خصوص پوست پاشنه و پنجه، نقاطی از پوست بدن بوده که نسبت به سایر نواحی آن بیشتر در معرض تماس و اصطکاک با سطوح مختلف هستند. این اصطکاک به دلیل عوامل مختلفی چون تماس با کفش یا جوراب یا راه رفتن مدوام در طول روز و تماس با سطح زمین است. در این‌گونه موارد پوست احساس خطر کرده و از خود واکنش دفاعی نشان می‌دهد و شروع به ترمیم خود می‌کند تا از سطح پوست و همین‌طور لایه‌های زیرین محافظت کند. یکی از اقدامات پوست برای این محافظت، سلول‌سازی و افزایش تولید سلول‌های جدید است. اما از آن‌جایی که آسیب به پوست پا مداوم بوده و پایانی ندارد، این تولید سلول به طور مداوم انجام شده و سبب می‌شود لایه‌های زیادی روی پوست تولیده شده و ضایعات زمختی ایجاد شود که بسیار ناخوشایند و آزاردهنده است. به این قسمت از پوست که نرمی و لطافت خود را از دست داده و دچار این اتفاق شده است، پینه می‌گویند. کسانی که این اتفاق را تجربه کرده‌اند می‌دانند که قسمت‌های پینه بسته پوست مانند گذشته، درد، فشار یا هر احساس ناخوشایند دیگری را احساس نمی‌کنند و از این طریق از نقاط حساس‌تر محافظت می‌کنند.

اما سؤالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید، این است که آیا پوست پینه بسته درمان دارد و یا چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟ پاسخ به این سؤال مثبت است. امروزه روش‌های گوناگونی برای مبارزه با این مشکل وجود دارد. یکی از روش‌های رایجی که افراد از آن استفاده می‌کنند، مراجعه به متخصصین پوست و یا کلینیک‌های تخصصی است که با لایه‌برداری از پوست و استفاده از دستگاه‌های فیزیکی مخصوص، پوست را درمان می‌کنند.

اما باید بدانید که اگر مشکل شما حاد نیست و هنوز به مرحله وخیم این مشکل نرسیده‌اید، می‌توانید از روش‌های آسان‌تر، در دسترس‌تر و کم هزینه‌تر استفاده کنید. به عنوان مثال ماسک پا بیوآکوا یکی از روش‌هایی است که می‌توانید از آن برای سلامت پوست پا استفاده کنید. این‌گونه ماسک‌ها به تازگی وارد بازار شده‌اند و به طور تخصصی برای لایه‌برداری، نرمی، تقویت و سلامت پوست پا طراحی شده‌اند.

مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده این ماسک‌ها، مواد رطوبت‌رسان و نرم کننده هستند که موجب مبارزه با سلول‌های مرده پوست شده و احساس آرامش و تسکین را برای شما به ارمغان می‌آورند.

اهمیت استفاده از ماسک صورت برای سلامت پوست

در بخش قبل راجع به اهمیت لایه برداری صحبت کردیم. امروزه همه بر این موضوع آگاه هستیم که لایه برداری از پوست، دارای چه خواص زیادی برای آن است و نباید آن را نادیده گرفت. همان‌طور که پوست دست و پا برای حفظ لطافت و سلامت به لایه برداری احتیاج دارند، پوست صورت نیز برای نرمی و طراوت خود باید لایه برداری شود.

از آن‌جایی که پوست صورت حساس‌تر و نازک‌تر از سایر نقاط بدن است، پس محصولات پوستی و یا ماسک‌های مورد استفاده برای آن نیز دارای ساختار ملایم‌تر هستند. به همین علت نمی‌توان ماسک‌های مختلف را برای همه نقاط بدن استفاده کرد. ماسک‌های لایه بردار سبب نرمی، لطافت، جلوگیری از پیری پوست و موارد مشابه می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین ماسک‌های لایه بردار، آن‌هایی هستند که در ترکیباتشان از زغال یا کربن فعال استفاده شده‌است. این ماده به طور شگفت‌انگیزی منافذ پوست را پاکسازی می‌کند. امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید ماسک زغال کرده‌اند که ماسک صورت رینوزیت یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین آن‌هاست.

ماسک برای مراقبت از پوست صورت

این برند علاوه بر این ماسک‌ محبوب، ماسک‌های دیگری نیز روانه بازار کرده است که دارای عصاره‌های مختلف و خواص متفاوت هستند. ماسک آبرسان، ماسک جوان کننده، ماسک جوش سرسیاه، ماسک روشن‌کننده و ضدلک از جمله مواردی هستند که تولید این شرکت هستند. البته بسیاری از افراد نیز هستند که از مواد طبیعی و ترکیب آن‌ها برای ساخت ماسک‌صورت خانگی استفاده می‌کنند.

اگر شما نیز جز کسانی هستید که در مورد قیمت ماسک صورت، تهیه آن، مرغوبیت جنس و سایر موارد مشابه دغدغه دارید می‌توانید از ماسک‌های خانگی استفاده کنید. تنها کافی است با یک جستجو ساده در اینترنت با مواد لازم برای هر ماسک آشنا شده و موارد لازم را با هم ترکیب کرده و آن را روی پوست خود قرار دهید. تنها نکته مهم در رسیدگی به پوست، توجه مداوم به آن، پاکسازی روزانه و عدم استفاده از محصولات نامناسب با نوع پوست است.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود