زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چرا استفاده از ماسک بدون سولفات به سلامت موها کمک می‌کند؟

کلینیک زیبایی

چرا استفاده از ماسک بدون سولفات به سلامت موها کمک می‌کند؟

چرا استفاده از ماسک بدون سولفات به سلامت موها کمک می‌کند؟

موهای سالم و زیبا تاثیر زیادی در ظاهر افراد دارد. به همین  دلیل استفاده از ماسک مو می‌تواند سلامت و زیبایی موهای شما را تضمین کند. استفاده از ماسک مو روشی کم هزینه و بسیار ساده است که همه افراد می‌توانند از آن بهره ببرند.

بهتر است بدانید استفاده از ماسک‌های دارای سولفات علاوه بر اینکه برای مو مفید نیست، مضر نیز است، چراکه استفاده مستمر از ماسک موهای دارای سولفات منجر به ریزش مو می‌شوند. لازم به ذکر است که با توجه به شرایط مو و پوست سر شما، ممکن است در موارد خاص استفاده از شامپو یا ماسک موی حاوی سولفات نیز لازم هم باشد.

سولفات ماده‌ای مضر است که برای پاک کنندگی بیشتر مو در شامپوها استفاده می‌شود. اکثر افراد نیز به دلیل اینکه موهای خود را بتوانند بهتر تمیز کنند، شامپوهای دارای سولفات را به شامپوهای بدون سولفات ترجیح می‌دهند. اما این امر اشتباه است چراکه سولفات موجب ریزش مو می‌شود. در این مطلب می‌فهمیم که تفاوت ماسک مو بدون سولفات و با سولفات در چیست؟

ماسک مو چیست؟

ماسک مو ماده‌ای است که خاصیت نرم کنندگی و حالت پذیری موها را افزایش می‌دهد. ماسک مو برای افرادی که موی رنگ شده داشته یا موهایشان دچار خشکی و شکنندگی شده است، بسیار مناسب خواهد بود. ماسک موی بدون سولفات موجب رطوبت رسانی، کاهش وز شدن مو، تقویت موی سر و بهبود سلامت پوست سر می‌شود. از این روی توصیه می‌شود تا در صورتی که سلامت و زیبایی موهایتان برایتان مهم است، حتما از ماسک موهای بدون سولفات استفاده نمایید.

به علاوه برای استفاده از ماسک مو حتما دستور العمل نوشته شده روی بسته بندی را بخوانید و طبق آن عمل کنید. برخی از ماسک موها داخل حمام و برخی دیگر بعد از حمام استفاده می‌شوند. برخی از ماسک‌های مو نیز بدون نیاز به آبکشی هستند، بنابراین پیش از استفاده از هرگونه ماسک مویی به دستورالعمل روی بسته دقت نمایید.

نحوه استفاده از ماسک مو

نحوه استفاده از ماسک مو

پس از اینکه داخل حمام موهای خود را به خوبی شستشو دادید، با توجه به قد موهایتان مقداری از ماسک مو را بردارید و روی ساقه موی خود بزنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان ماسک مو با ریشه موی شما برخورد نداشته باشد.

حال می‌بایست بین 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا ماسک موی شما مواد مغذی خود را به مو برساند و موی سر آبرسانی شود. پس از گذشت  زمان ذکر شده، می‌توانید موی خود را شستشو دهید. توجه داشته باشید که هنگام شستشوی موهایتان نباید به صورت خشن با تارهای مو برخورد کنید، چرا که موها دچار شکنندگی و شکستگی می‌شوند.

موهایتان را به آرامی در دست بگیرید و اجازه دهید آب از روی آن‌ها عبور کند. پس از اینکه از حمام خارج شدید با یک حوله میکروفیبر یا یک پارچه نخی آب اضافی موهایتان را بگیرید. توجه داشته باشید که موهایتان را فشار ندهید تا دچار شکنندگی نشود. به دلیل استفاده از ماسک مو، حال موی شما قابلیت جذب هر ماده‌ای که برای موهایتان نیاز است را نیز دارد. بنابراین می‌توانید از روغن‌های مفید نظیر آرگان، بادام یا نارگیل برا افزایش درخشندگی و حالت پذیری موهایتان استفاده کنید. پس از استفاده از روغن‌ها یا حتی سرم بعد از حمام حال می‌توانید با حرارت کم موها را خشک کنید. هم اکنون موهای شما نرم و براق شده و حالت پذیری خوبی دارد.

ماسک مو بدون سولفات چه فوایدی دارد؟

تاثیر ماسک موی بدون سولفات روی مو چیست؟ ماسک موی بدون سولفات باعث بازسازی و ترمیم مو آسیب دیده می‌شود. ماسک موها مغذی هستند و موجب تغذیه و نرم کنندگی مو نیز خواهند شد. همچنین جذب فولیکول مو افزایش می‌یابد. به همین ترتیب، لایه خارجی مو ترمیم شده، درخشندگی و انعطاف مو افزایش می‌یابد. جالب است بدانید که ماسک مو به دلیل اینکه لایه‌ای نازک به ساقه مو اضافه می‌کند، حفاظت از مو در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید را نیز تضمین خواهد کرد.

همان طور که می‌دانید نور خورشید دارای اشعه‌های مضری است که برای پوست و مو مناسب نیست. به طور مثال هرگز نباید بدون ضد آفتاب در طول روز زیر نور خوشید قرار بگیریم. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از آسیب دیدگی مو هنگام بیرون رفتن در طول روز برای محافظت از موهای خود حتما از کلاه استفاده کنید تا نور خورشید به طور مستقیم با موهای سرتان برخورد نداشته باشد.

چه زمانی باید از ماسک موی بدون سولفات استفاده نماییم؟

همان طور که گفته شد، ماسک موی دارای سولفات برای مو و ریزش مو مناسب نیست، اما در مواردی ممکن است پزشک ماسک موی دارای سولفات را به بیمار خود تجویز کند. این امر بدین معناست که نمی‌توان با اطمینان گفت که حتما ماسک موی حاوی سولفات برای مو مضر است و در مواردی حتی می‎‌تواند خاصیت درمانی نیز داشته باشد. برای این نوع موها استفاده از شامپو بدون سولفات و ضدریزش بهترین انتخاب است. حال می‌خواهیم بررسی نماییم که ماسک موی بدون سولفات برای چه افرادی مناسب است؟

کسایی که پوست سر خشک دارند، در صورتی که از ماسک موی دارای سولفات استفاده کنند، پوست سرشان خشک‌تر شده و دچار خارش و سوزش می‌شود. بنابراین ماسک موهای بدون سولفات برای این دسته از افراد بسیار مناسب‌تر است.

ماسک موی بدون سولفات

سولفات موجب بلند شدن کوتیکول‌های مو می‌شود، بنابراین در صورتی که موهای وز و خشک دارید، باید حتما از ماسک موهای بدون سولفات استفاده کنید.

توجه داشته باشید اگر موهایتان رنگ شده است یا اینکه درمان‌های شیمیایی روی موهایتان صورت گرفته است، ماسک موی بدون سولفات انتخاب بی نظیری برای شما می‌تواند باشد. دقت داشته باشید که ه

نگام آبکشی موهای خود حتما از آب سرد استفاده کنید، چراکه منجر به بستن کوتیکول‌های مو می‌شود. همین طور توصیه می‌شود بیشتر از یکبار در هفته از ماسک مو استفاده نکنید، مگر در صورتی که ماسک موی شما مناسب استفاده روزانه باشد.

در خرید ماسک مو دقت کنید...

پیش از خرید ماسک مو، ابتدا نوع مو و نیاز آن را بشناسید و سپس در خصوص خرید ماسک موی مناسب اقدام نمایید. به طور مثال در صورتی که موی شما نیاز به پروتئینه شدن ندارد، اگر ماسک موی پروتئینی خریداری کنید، تنها موجب خشک‎تر شدن موهایتان می‌شود. از طریق سایت مو تن رو انواع مختلف ماسک موی بدون سولفات را می‌توانید بررسی کرده و بهترین خرید آنلاین را از میان آن‌ها داشته باشید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود