زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

یوگای صورت برای خط خنده، افتادگی لب و پلک

کلینیک زیبایی

یوگای صورت برای خط خنده، افتادگی لب و پلک

یوگای صورت برای خط خنده، افتادگی لب و پلک

یوگای صورت چیست؟ چه فوایدی برای پوست صورت دارد؟ یوگای صورت تمریناتی برای جلوگیری از پیری پوست صورت است و به تقویت و کشش ماهیچه‌های صورت کمک می‌کند. در ادامه درباره یوگای صورت و فواید آن برای سفت شدن پوست، خط خنده، افتادگی لب و پلک توضیح دادیم.

فهرست مطالب

یوگای صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

انجام یوگای صورت پوستی صاف و شاداب را برای خانم‌ها و آقایان به ارمغان می‌آورد. این روش شامل ماساژ و تمریناتی است که عضلات پوست را تحریک می‌کند. این تکنیک به نرم شدن عضلات صورت کمک کرده و منجر به کاهش استرس و نگرانی می‌شود.

علاوه بر آن، این ورزش برای صورت یک گزینه جایگزین به جای برخی از عمل‌های زیبایی است و در طولانی مدت نتایج ماندگاری به همراه دارد. برای مثال یوگای صورت برای افتادگی پلک مؤثر بوده و با انجام مداوم آن می‌توانید پلک‌های لیفت شده داشته باشید.

حرکات یوگا برای صورت با تقویت ماهیچه‌های گونه، در بهبود ظاهر ساختاری صورت شما مؤثر است. در واقع این حرکت‌ها شامل تمریناتی همراه با ماساژ، ریلکسیشن و تکنیک‌های طب فشاری می‌شود. اما فراموش نکنید که این ماساژ‌ها باید درست انجام شوند تا تاثیرگذار باشند.

انواع تمرینات یوگای صورت

یوگای صورت برای سفت شدن پوست و رفع چین و چروک‌های سطحی آن مفید است اما در کنار انجام حرکات یوگا، خوب خوابیدن، کاهش استرس و داشتن تغذیه سالم نیز اهمیت زیادی دارد. چرا که سلامت کامل و مراقبت از خود، کلیدی برای داشتن پوستی سالم و درخشان است.

شما می‌توانید یک برنامه روتین برای هدف قرار دادن ناحیه خاصی از صورت خود مانند خطوط اخم، خطوط لبخند، خطوط پیشانی یا خطوط پنجه کلاغی کنار چشم را داشته باشید. همچنین حرکات یوگا به کاهش استرس و اضطراب نیز کمک کرده و خوابی آرام را به دنبال دارد.

یوگای صورت برای سفت شدن پوست

چین و چروک یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که با افزایش سن، برای پوست صورت و گردن به وجود می‌آید. بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی هستند که از این روند پیشگیری کنند و یوگای صورت برای سفت شدن پوست یکی از راه‌های مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.

با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می‌یابد و این امر باعث میشود تا پوست به تدریج استحکام خود را از دست بدهد. یوگای صورت برای افتادگی پلک و سفت شدن صورت، یکی از روش‌های طبیعی و بدون عوارض است.

ورزش صورت شبیه به انجام تمرینات در سایر قسمت‌های بدن است. در واقع ورزش کردن عضلات صورت باعث سفت شدن آن‌ها می‌شود و در عین حال پوست شل را تقویت می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت که انجام یوگا به لیفت طبیعی صورت منجر خواهد شد.

یوگای صورت برای خط خنده

یوگای صورت برای خط خنده نیز بسیار مفید است و به سفت شدن ماهیچه‌های زیر پوست کمک می‌کند و با انجام مداوم آن، خطوط و چین چروک‌ها صاف می‌شوند. همچنین ماساژ دادن برخی از قسمت‌های صورت، باعث تقویت گردش خون نیز می‌شود.

تمرین مداوم یوگای صورت به شما کمک می‌کند تغییرات بلندمدتی را ایجاد نمایید. شما نیز می‌توانید با انجام مراحل ساده زیر، گونه‌های خود را به سمت بالا لیفت کنید:

  • انگشت اشاره و میانی خود را به هم وصل کرده و روی هر استخوان گونه قرار دهید.
  • پوست را به آرامی بالا بیاورید تا کمی سفت شود.
  • دهان خود را به شکل O باز کنید تا تمرین مؤثرتر باشد.
  • گونه‌ها را تا پنج ثانیه بالا نگه دارید.
  • این مراحل را 10 تا 15 بار برای گونه‌ها تکرار نمایید.

یوگای صورت برای افتادگی پلک

با افزایش سن ممکن است در قسمت پلک و ابرو‌ها افتادگی مشاهده کنید. افراد زیادی هستند که برای رفع افتادگی پلک، تمایلی به انجام بوتاکس ندارند. انجام یوگای صورت برای کوچک شدن بینی یا افتادگی پلک‌ها یک راه عالی است تا از این افتادگی پیشگیری نمایید.

یوگای صورت می‌تواند روی چروک‌های پنجه کلاغی، پف زیر چشم و افتادگی پلک و ابرو مؤثر واقع شود. تمریناتی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان بدون صرف هزینه اضافی، پلک‌های لیفت شده داشته باشید. همچنین بهتر است این تمرینات را به شکل روزانه انجام دهید.

  • لیفت ابروها کف دست: از کف دستان خود شروع کنید و به آرامی آن‌ها را روی لبه بیرونی ابروهای خود قرار دهید. نوک انگشتان شما باید رو به بالا باشد، در حالی که دستانتان روی سرتان قرار می‌گیرند. به آرامی لبه بیرونی ابروهای خود را کمی به سمت بالا بیاورید.
  • ماساژ ابرویوگای صورت برای لب، چشم‌ها و خط لبخند بسیار مفید است. برای انجام آن انگشت اشاره و وسط خود را به شکل V روی چشمان خود قرار دهید. هر دو انگشت وسط را با هم در گوشه داخلی ابرو فشار داده و نگه دارید. با انگشتان اشاره، انتهای ابرو را به سمت بالا ماساژ دهید.
  • باز کردن چشم‌ها: چشمان خود را روی نقطه‌ای که دقیقاً در مقابل شما قرار دارد متمرکز کنید و تا جایی که می‌توانید آن‌ها را باز نمایید. گشاد کردن چشم‌ها و بالا دادن ابروها باعث کارکرد ماهیچه‌های دایره‌ای اطراف هر چشم می‌شود. در طول این تکنیک، مطمئن شوید که پیشانی خود را جمع نکرده‌اید.

یوگای صورت برای افتادگی پلک

در کنار انجام این حرکات، باید از محصولات بهداشتی مانند کرم یا سرم دور چشم مناسب و با کیفیت استفاده نمایید. چرا که محصولات تقلبی پوست اطراف چشم را تحریک می‌کند. بهترین گزینه برای خرید محصولات بهداشتی صورت، فروشگاه‌های معتبر هستند.

یوگای صورت برای لب

لب‌ها نیز با افزایش سن حجم خود را از دست داده و به تدریج نازک‌تر می‌شوند؛ در نتیجه فرم کلی آن‌ها کمتر مشخص می‌شوند. تمرینات یوگای صورت می‌تواند پوست اطراف دهان و فک را سفت کند و لب‌ها را بدون تزریق یا جراحی بزرگ نماید.

در واقع، یوگای صورت برای خط خنده و لب‌ها به قدری آسان است که می‌توانید هر روز در کمترین زمان آن را انجام دهید. این تمرین عضلات اطراف دهان را تقویت کرده و به حجیم شدن لب‌ها کمک می‌کند. همچنین روشی مقرون‌به‌صرفه برای داشتن لب‌هایی زیبا است.

قبل از شروع یوگای لب‌ها مطمئن شوید که دست‌ها و صورتتان تمیز هستند. همچنین در جایی که راحت هستید بنشینید و  یک آینه در دست داشته باشید تا بتوانید حرکات را ببینید. ابتدا یک سرم تقویت کننده را در اطراف ناحیه لب‌ها بزنید.

  • منقبض کردن عضلات: در یوگای صورت برای لب انگشت اشاره و وسط هر دو دست را به سمت لب بالا و انگشتان شست را به سمت لب پایین ببرید. عضلات اطراف آن را به هم فشار دهید. ده ثانیه نگه دارید و سپس رها نمایید. این کار را تا سه بار تکرار کنید.
  • ماساژ دایره‌ای: با انگشت اشاره اطراف دهان خود را با حرکات دایره‌ای کوچک ماساژ دهید. چند بار انگشتتان را دور لب‌های خود بچرخانید و دایره‌هایی در یک جهت ایجاد کنید. سپس جهت دایره‌ها را تغییر دهید.
  • یوگای صورت برای خط خنده: با دهان خود یک شکل O ایجاد کنید. انگشت اشاره و وسط هر دست را به دو طرف سوراخ بینی ببرید. انگشتان را به سمت پایین و اطراف دهان خود صاف کنید، به سمت پایین بیایید تا در مرکز چانه قرار بگیرید.

یوگای صورت برای کوچک شدن بینی

یوگای صورت برای کوچک شدن بینی

یوگای صورت برای کوچک شدن بینی به حفظ فرم بینی خوب کمک می‌کند و تنفس را بهبود می‌خشد. اما مهم است که از تکنیک صحیح استفاده نمایید و نقاط صحیح بینی را فشار دهید تا به بینی شما تغییر شکل داده و باریک شود.

یوگای صورت یک تکنیک فوق‌العاده برای مراقبت از خود است که ممکن است با نرم کردن، کشش و تقویت عضلات صورت ظاهر شما را بهبود بخشد. این ماساژ‌ها و تمرینات اغلب باعث ایجاد احساس آرامش و اعتماد به نفس همراه است.

آیا یوگای صورت موثر است؟

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تمرینات یوگای صورت، زمانی که به طور مداوم انجام شوند، می‌تواند منجر به تغییراتی در عضلات صورت و احتمالاً پوست شوند.

یکی از معتبرترین مطالعاتی که تا به امروز بر روی تأثیرات یوگای صورت متمرکز شده است توسط محققان Northwestern Medicine انجام شده و در JAMA Dermatology منتشر شده است. این مطالعه نشان داد که وقتی زنان بزرگسال به طور مداوم به مدت 30 دقیقه در روز در طول یک دوره 20 هفته‌ای (چهار تا پنج ماهه) تمرینات یوگای صورت را انجام می‌دادند، اکثر آنها تغییرات مثبتی را در عضلات و پوست صورت خود تجربه کردند، از جمله گونه‌های به طور قابل توجهی پرتر و سفت‌تر شدند.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود