زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

شامپو رنگ بهتره یا رنگ مو؟

کلینیک زیبایی

شامپو رنگ بهتره یا رنگ مو؟

شامپو رنگ بهتره یا رنگ مو؟

رنگ کردن مو یکی از آن دسته از کارهایی است که باعث تغییر چهره و ظاهری جدید در افراد میشود. خانمها اغلب تمایل بیشتری به انجام اینکار دارند. تنوع محصولات آرایش مو در حال حاضر بسیار بالاست.

در گذشته برای رنگ کردن موهایتان فقط باید به سراغ خرید رنگ مو میرفتید، حال اینکار را یا خودتان انجام میدادید یا به آرایشگاه میرفتید. اما در حال حاضر میتوانید با استفاده از یک سری شامپوهای رنگ نیز اینکار را انجام دهید.

درست است که مدت زمان ماندگاری رنگ مو با شامپو نسبت به وقتی که اینکار را در سالن زیبایی انجام میدهید کمتر است اما برای ایجاد یک تنوع موقتی، ایده خوبی به نظر میرسد. همچنین میتوانید با خرید شامپو اصل از فروشگاه عسل بانو بستر مراقبتی لازم را برای حفظ سلامت موهای خود و جلوگیری از آسیب آنها در برابر مواد شیمیایی رنگ ها فراهم کنید.

پس اگر به دنبال تغییر رنگ موهای خود هستید، ممکن است بین استفاده از شامپوی رنگ یا رنگ کردن دائمی موهایتان دچار تردید شده باشید. در این مطلب، این دو گزینه را از نظر ترکیبات، مواد شیمیایی مضر، اثرات طولانی مدت، سهولت استفاده، قیمت و خطرات احتمالی با هم مقایسه خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا تشخیص دهید شامپو رنگ برایتان بهتر است یا رنگ مو؟!

شامپو رنگ چیست؟

شامپوهای رنگ مو شامپوهایی با فرمول خاص هستند که رنگ موقتی را روی مو می نشینند. آنها با شامپوهای معمولی متفاوت هستند و عمدتاً روی رنگ کردن موهای شما تمرکز دارند. شامپوهای رنگ مو باعث تقویت و حفظ سایه روشن موهای شما می شوند و موهای شما را شاداب و براق نگه می دارند.

چند ماده شیمیایی وجود دارد که در شامپوهای رنگ مو باید به شدت مراقب آنها بود، مانند سدیم لوریل سولفات (SLS) ، پارابن ها، آمونیاک و رسورسینول.  برخی از این مواد شیمیایی می تواند منجر به تحریک پوست سر، آلرژی، ریزش مو، سردرد، خستگی و حتی سرطان و یا کندی و توقف رشد مو پس از مدتی شوند.

مقایسه، شباهت ها و تفاوت های رنگ مو با شامپوهای رنگ:

1. ترکیبات و مواد تشکیل دهنده:

شامپوهای رنگ مو با ترکیبی از مواد طبیعی فرموله شده اند که به طور موقت رنگ مو را تقویت می کند. آنها حاوی رنگدانه هایی هستند که به لایه بیرونی کوتیکول مو می چسبند و معمولاً با عصاره ها و روغن های طبیعی برای مرطوب کردن و تغذیه موهای شما غنی شده اند.

از طرفی رنگ مو با ترکیبی از مواد شیمیایی ساخته می شود که به ساقه مو نفوذ کرده و تغییر رنگ دائمی یا نیمه دائمی ایجاد می کند. آنها حاوی مواد شیمیایی مانند آمونیاک و پراکسید هستند که می توانند به مرور زمان به موهای شما آسیب برسانند.

ترکیبات شیمیایی رنگ مو

2. مواد شیمیایی مضر:

در حالی که شامپوهای رنگ مو معمولاً از مواد ملایم تری استفاده می کنند، برخی از رنگ های مو حاوی مواد شیمیایی خشن هستند که می توانند به مو و پوست سر شما آسیب برسانند. آمونیاک و پراکسید ترکیبات رایج رنگ مو هستند که می توانند باعث خشکی، شکستگی و حتی تحریک پوست سر شوند. علاوه بر این، برخی از رنگ های مو حاوی موادی مانندPPD  (پارافنیلن دیامین) و رزورسینول هستند که با واکنش های آلرژیک و تحریک پوست مرتبط هستند.

3. میزان ماندگاری:

شامپوهای رنگ باعث تقویت موقت رنگ مو می شوند که معمولاً تا 2 تا 3 بار شستشو دوام می آورد. آنها یک گزینه عالی برای کسانی هستند که می خواهند رنگ های مختلف مو را بدون تعهد طولانی مدت تجربه کنند. از سوی دیگر، رنگ ‌های مو تغییر رنگ دائمی یا نیمه‌ دائمی‌ تری را ایجاد می‌کنند که بسته به نوع رنگی که استفاده می‌کنید، می‌تواند چند ماه دوام داشته باشد. هرچند که آنها نیز برای ماندگاری به اقدامات مراقبتی مانند استفاده از شامپو فاقد سولفات مخصوص موهای رنگ شده لافارر نیاز دارند.

4. راحتی در استفاده:

استفاده از شامپوهای رنگ مو نسبتاً آسان است و مانند شامپوهای معمولی قابل استفاده است. به سادگی موهای خود را خیس کنید، شامپوی رنگی را بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. از سوی دیگر، رنگ‌ های مو به فرآیند پیچیده‌تری نیاز دارند که شامل مخلوط کردن رنگ با اکسیدان و استفاده از آن روی موها، انتظار برای رنگ گرفتن و در نهایت آبکشی است.

5. قیمت:

معمولاً شامپوهای رنگ ارزان تر از رنگ مو هستند. آنها یک گزینه عالی برای کسانی هستند که می خواهند رنگ موی جدیدی را بدون ضرر و زیان امتحان کنند. از طرف دیگر، رنگ‌ کردن مو می‌ تواند گران‌ تر باشد، به خصوص اگر برای انجام آن به یک سالن می‌روید.

6. خطرات احتمالی:

هم شامپوهای رنگ و هم رنگ مو خطرات بالقوه ای دارند. شامپوهای رنگ مو می توانند در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کنند، به خصوص اگر حاوی عصاره های طبیعی باشند که ممکن است به آن حساسیت داشته باشید. رنگ مو همچنین می تواند باعث واکنش های آلرژیک و تحریک پوست شود و مواد شیمیایی موجود در آنها می تواند به مرور زمان به موهای شما آسیب برساند. علاوه بر این، استفاده مکرر از رنگ مو می تواند باعث خشکی، شکستگی و حتی ریزش مو شود.

7. میزان تاثیرگذاری:

رنگ مو داخل سطح مو می رود، در حالی که شامپوهای رنگ روی سطح مو می ماند و آنها را فقط از بیرون رنگ می کند. هم چنین از آنجایی که شامپوهای رنگ حاوی مواد دکلره نیستند روی موهای سفید یا خاکستری بخوبی اعمال نمیشوند. آنها از نظر شیمیایی نسبت به رنگ مو ضعیف ترند، به همین دلیل بر روی مو نیز سختی کمتری دارند.

ناگفته نماند که شامپوهای رنگ، موها را از ریشه رنگ نمیکنند و اغلب فقط یک پوشش است که روی سطح مو اعمال می شود. اما در هنگام انجام رنگ مو با مواد شیمیایی میتوان آنها را از ریشه اعمال کرد.

رنگ مو

شامپو رنگ یا رنگ مو ... کدام یک برای شما مناسب تر است؟

شامپوهای رنگ مو برای کسانی که خواهان تقویت موقت رنگ هستند، گزینه بسیار خوبی هستند، در حالی که رنگ موها تغییر رنگ دائمی یا نیمه دائمی را ایجاد می کنند. چه از رنگ مو استفاده کنید یا از شامپو مو، باید مزایا و معایب هرکدام را بدانید و به دنبال آن از موهایتان مراقبت کنید زیرا این یکی از مواردی است که میتواند در ظاهر شما تاثیر میگذارد. مو نیز مانند سایر اعضای بدن است که نیاز به مراقبت و پرورش دارد.

در ادامه چند روش و ترفند نحوه مراقبت از مو بیان شده است:

  • از یک شامپوی خوب برای ماندگاری بیشتر و حفظ سلامت موهای رنگ شده خود استفاده کنید. شامپو موهای رنگ شده و آسیب دیده اریکه یکی از بهترین ها در این زمینه است.
  • از قرار دادن مواد تشکیل دهنده سولفات روی موهای رنگ شده اکیدا خودداری کنید.
  • فقط قبل از رنگ کردن موهای رنگ شده از شامپوهای شفاف کننده استفاده کنید.
  • ریشه ها و ساقه های موهای خود را حداقل 3-4 بار در ماه روغن بزنید.
  • از برس ‌ها و شانه ‌های مناسب استفاده کنید و مطمئن شوید که موهایتان را خیلی محکم نبسته اید، در غیر این صورت ممکن است به ریشه صدمه بزنید.

جمع بندی:

هر چیزی که مقدار کمتری از مواد شیمیایی داشته باشد در دراز مدت بهتر است. استفاده از رنگ مو ارگانیک گزینه بسیار بهتری است زیرا اثرات نامطلوب آن به حداقل می رسد. استفاده از محصولات شیمیایی اغلب منجر به از بین بردن روغن های ضروری و مواد مغذی مو می شود. حتی ممکن است باعث ریزش بیش از حد یا توقف رشد آنها شود. گاهی اوقات، رنگ محو می شود و ظاهر موها با آنچه تصور می شد بسیار متفاوت است.

استفاده از رنگ موی بیش از حد اسیدی یا قلیایی علاوه بر اینکه میتواند موها را شکننده، خشک و بی روح کند، ممکن است باعث سرطان، سردرد، خستگی و تعداد زیادی از واکنش های آلرژیک شود.

    کانال تلگرام زوم لایف
    توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود