زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

هایفو تراپی چیست؟

کلینیک زیبایی

هایفو تراپی چیست؟

هایفو تراپی چیست؟

کلاژن ماده ای برای ترمیم پوست است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. تولید این مواد برای پوست هر انسانی بعد سنین 35-40 سالگی کند می شود. این کند شدگی باعث می شود پوست در این سنین به مرور زمان پیر شود و اکثر افراد برای جلوگیری از این موضوع به دنبال راه های مختلف می گردند. این راه ها، راه هایی است نظیر هایفوتراپی که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی روشی جدیدی است که با استفاده از امواج فراصوت دستگاهی، بر روی پوست استفاده می شود. این امواج به سفت شدن و لیفت شدن پوست کمک می کند به همین دلیل طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است. لیفت پوست به وسیله این امواج با کلاژن سازی امکان پذیر می شود و به مرور زمان و استفاده از چند جلسه هایفو تراپی پوستی بدون چین و چروک خواهید داشت. در مجموعه دکتر سالارین معمولا بیش تر افراد هایفوتراپی صورت را انجام می دهند و از استفاده این روش رضایت دارند.

هایفو روشی است که با استفاده از آن به راحتی و بدون هیچ گونه عمل و جراحی می توان پوست را جوان سازی نمود. این روش یک روش تایید شده توسط سازمان های بهداشتی بین المللی است. علاوه بر هایفو تراپی صورت در ناحیه گردن و سینه نیز از این روش جهت لیفتینگ پوست استفاده می شود. این روش بسیار بهتر و در نهایت ایمنی نسبت به جراحی های زیبایی؛ در مطب های زیبایی و درمانی انجام می شود. یکی از مزایای هایفو این است که دوران نقاهتی برای درمان گر نخواهد داشت.

هایفو تراپی صورت

هایفو تراپی صورت چیست؟

امواج فراصوت درواقع همان امواج مورد استفاده جهت سونوگرافی می باشند. با این تفاوت که این امواج در این دستگاه به صورت متمرکز تر از سونوگرافی بر روی پوست استفاده می شود. این امواج برای نواحی مختلف پوست به خصوص برای پوست صورت افراد نیز مورد استفاده قرار می گیرند. امواج فراصوت هایفو تراپی صورت دمای لایه زیرین پوست صورت را افزایش می دهد. این امواج باعث می شود سلول های پوست تحریک شده و شروع به تولید کلاژن نمایند.

کلاژن پس از تولید شروع به بازسازی سلول های آسیب دیده می کند و این باعث جوان سازی و سفت شدن پوست صورت خواهد شد. هایفو تراپی صورت نسبت به هایفو تراپی گردن و سینه در بین افراد مخصوصا خانم ها رایج تر است. این امواج فقط کلاژن تولید می کنند و هیچ گاه مانند جراحی های زیبایی مختلف باعث آسیب به سلول های عصبی نمی شوند. پس از هایفو تراپی در مطب دکتر سالارین شاهد رفع چین چروک صورت و پوستی صاف و بدون افتادگی پوست خواهید بود.

هایفو تراپی چه کاربرد هایی دارد؟

هایفو تراپی کاربردهای مختلفی در جهت جوانسازی پوست دارد. هر فردی جنس پوستش با فرد دیگر متفاوت است همین موضوع باعث شده علائم پیری پوست در هر فرد متفاوت باشد. ممکن است در برخی افراد شل شدن پوست اتفاق بیوفتد و اما در برخی چین و چروک نشان دهنده پیری پوست می باشد. از این بابت هایفو تراپی برای همه افراد با هر مشکلی می تواند مفید واقع شود در ادامه کاربرد های مختلف هایفو را شرح می دهیم.

  • هایفو سبب کاهش چین و چروک از پوست افراد می شود.

  • شل شدگی پوست را از بین برده و پوستی سفت و محکم تحویل می دهد.

  • از روش هایفو تراپی در جهت زیبایی برای لیفت ابرو، گونه و پلک ها نیز استفاده می شود.

  • همچنین برای از بین بردن غبغب نیز از این روش می توان استفاده نمود.

  • این روش پوست را بسیار نرم و صاف می کند.

لازم به ذکر است که هایفو تراپی فقط برای پوست های پیر و جوانسازی آن استفاده نمی شود. این روش برای افراد جوان نیز جهت جلوگیری از پیری پوست به کار گرفته می شود. اگر قصد هایفئ تراپی را دارید مجموعه دکتر سالارین با متخصصین و تیم مجرب خود بهترین خدمات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مراحل انجام هایفوتراپی

مراحل انجام هایفو تراپی معمولا به صورت زیر می باشد.

  • قبل از انجام هایفو تراپی صورت می بایست هر گونه مواد آرایشی را از روی پوست به طور کامل پاکسازی نمایید.

  • قسمتی که قرار است هایفو شود توسط دکتر کاملا ضد عفونی می شود.

  • ممکن است نیاز باشد برای هایفو تراپی از بی حسی نیز استفاده شود.

  • سپس ژل مخصوص این کار بر روی پوست ناحیه مورد نظر جهت هایفو استفاده می شود.

  • در این مرحله دستگاه هایفو را بر روی پوست قرار می دهند و پس از آن میزان مورد نیازی از امواج بر روی پوست استفاده می شود.

  • جلسات هایفو بستگی به پوست هر فردی دارد و ممکن است نیاز باشد درمان گر چندین جلسه جهت هایفو تراپی مراجعه نماید.

هایفو صورت

چه کسانی نمی توانند از هایفو تراپی استفاده کنند؟

  • اگر پوست صورت شما میزان افتادگی زیادی داشته باشد هایفو تراپی صورت تاثیر زیادی روی آن نخواهد داشت.

  • به دلیل امواجی که دستگاه هایفو از خود تولید می نماید؛ استفاده از هایفو تراپی به افراد باردار یا خانم های شیرده توصیه نمی شود.

  • اگر به تازگی به قسمتی از صورت خود ژل تزریق نموده اید استفاده از دستگاه هایفو برای شما امکان پذیر نیست.

  • اگر بر روی پوست نشانی از عفونت، هر گونه جوش یا زخم دارید باید برای استفاده از هایفو تا خوب شدن آن صبر کنید.

  • کسانی که مشکلات یا نواقص عصبی-عضلانی در نواحی از صورت، گردن یا سینه دارند نمی توانند از هایفو استفاده نمایند.

شایان ذکر می باشد که اگر دندان ایمپلنت یا پر کرده دارید از قبل اطلاع دهید. زیرا در این مواقع هایفو تراپی به صورت خاصی انجام خواهد شد.

آیا هایفو تراپی عوارض دارد؟

این روش نیز مانند دیگر روش های درمانی ممکن است عوارضی داشته باشد. این عوارض ممکن است مانند ایجاد التهاب، تورم، کبودی و یا قرمز شدن پوست خود را نمایان کنند. البته این علائم در خیلی از موارد ممکن است جدی نباشد و بعد از چند ساعت کاملا رفع شوند اما در صورت طولانی شدن می بایست به پزشک متخصص مراجعه نمود.

بعد از هایفو چه مراقبت هایی لازم است؟

هایفو تراپی نیاز به مراقبت هایی بعد از انجام دارد تا بتواند عوارض بعد از آن را به سرعت بهبود ببخشد. برخی از مراقبت های رایج و توصیه شده پزشکان مجموعه دکتر سالارین از جمله موارد زیر می باشد.

  • بعد از انجام هایفو تراپی صورت ممکن است التهاب یا تورم به وجود آید که با استفاده از کمپرس آب یخ بهبود پیدا می کند و یا کاملا از بین خواهد رفت.

  • به مدت دو روز اجازه ندهید حرارت و گرما به قسمتی که هایفو تراپی شده برخورد کند یا در معرض آن قرار گیرد.

  • بهتر است بعد از انجام هایفو خوردن آب به اندازه کافی مصرف شود.

  • حتما تا چند روز از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب بی رنگ مناسب پوستتان استفاده کنید.

  • خانم ها بهتر است از آرایش کردن به مدت دو روز بپرهیزند.

نکته مهمی که در این قسمت باید بدانید این است که به هیچ عنوان بعد از جلسات هایفو تراپی پوست قسمت هایفو شده را ماساژ ندهید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود