زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

لیزر الکساندرایت در کرج و هرآنچه که باید بدانید

کلینیک زیبایی

لیزر الکساندرایت در کرج و هرآنچه که باید بدانید

لیزر الکساندرایت در کرج و هرآنچه که باید بدانید

وقتی مردم در مورد لیزر الکس صحبت می‌کنند، به دستگاهی اشاره می‌کنند که از کریستال الکساندریت برای تولید منبع لیزر استفاده می‌کند. این دستگاه  نوری را در طول موج خاصی تولید می‌کند که در طیف مادون قرمز (755 نانومتر) است.

این لیزر به عنوان لیزر نور قرمز طبقه بندی می‌شود و یکی از معروف ترین دستگاه های لیزر است. در ادامه لیزر الکساندرایت، نحوه عملکرد و انواع دستگاه الکساندرایت را در  آلا کلینیک بررسی می‌کنیم.

لیزر الکساندرایت در کرج  

این لیزر قادر است یک پرتو با شدت بالا برای مدت زمان بسیار کوتاهی تولید کند که می تواند روند درمان را بهبود بخشد. هنگامی که از این لیزر استفاده می شود، نور ساطع شده توسط لیزر به انرژی گرمایی تبدیل می شود. لیزر اثر خاصی به نام ترمولیز عکس را القا می کند.

لیزر الکساندرایت یکی از دستگاه لیزرهای بسیار پرکاربرد و محبوب برای رفع موهای زائد است همچنین  به دلیل عملکرد  و جوابدهی بسیار خوبی که دارد به یکی از  معروف ترین دستگاه ها تبدیل شده است. طول موج این دستگاه 764 نانومتر می‌باشد. این دستگاه دارای پالس های نوری بسیار قدرتمند است  که سبب از بین رفتن دائم موهای زائد می‌شود، همچنین مقدار پالس این دستگاه را به راحتی می‌توان تنظیم کرد که  این گزینه برای کاهش درد و عوارض بسیار مفید است.

مزایا  و معایب لیزر الکساندرایت چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود افراد زیادی به استفاده از لیزر الکس علاقه مند شوند. برخی از مزایای برتر عبارتند از:

  • آنقدر به عمق پوست نفوذ می کند که مناطقی را هدف قرار می دهد که با روش های درمانی سنتی قابل دسترسی نیستند.
  • برای افرادی که رنگ پوست کمی تیره تر دارند به خوبی کار می کند.
  • این گزینه درمانی همچنین می تواند روی موهای بسیار ظریفی که در غیر این صورت برداشتن آنها سخت باشد، موثر باشد.
  • با استفاده از این لیزر می‌توان از دستگاه‌های خنک‌کننده استفاده کرد و برای افرادی که تحت درمان قرار می‌گیرند، راحت‌تر می‌شود.
  • این یکی از سریع ترین لیزرها در صنعت است که سبب می شود دوره درمان را کوتاه شود.
  • احساس درد کمتر
  • کاهش خطر عوارض

معایب لیزر الکساندرایت

این دستگاه بسیار محبوب ممکن است شامل معایبی نیز باشد که اکنون به آن ها می‌پردازیم. استفاده از این دستگاه امکان دارد به دلیل خطای اپراتور سبب  التهاب و  یا سوختگی های سطحی در برخی  افراد گردد. به این دلیل که پوست در برابر گرمای زیادی قرار می گیرد.

اشخاصی  که رنگ پوست آن ها سبزه  و یا برنز است می بایست در انتخاب دستگاه لیزر الکساندرایت بسیار محتاطانه عمل کنند به  دلیل از بین رفتن رنگدانه های پوست و ایجاد لکه های سفید که ممکن است ایجاد شوند.

یکی دیگر از معایب این دستگاه این است که پس از اتمام لیزر دچار قرمزی پوست و درد می شوید.

از لیزر برای کدام یک از نواحی بدن می توان استفاده کرد؟

از این دستگاه برای هر نقطه از بدن که موهای زائد دارد می‌توان استفاده کرد. به طور کلی تر قسمت هایی که از این دستگاه می توان استفاده کرد به شرح زیر می‌باشد.

  • صورت و گردن: از این دستگاه میتوان برای از بین بردن موهای زائد صورت و گردن مانند پشت لب، پشت گردن، چانه استفاده کرد.
  • نقاط مختلف بدن + دست و پا: برای از بین بردن موهای زائد نواحی مانند: پشت، کمر، شکم، شانه ها ، بازو ها می توان از این دستگاه بهره برد.
  • زیر بغل: این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های لیزر برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل است.
  • بیکینی و لاین: از این دستگاه  برای از بین بردن مو های زائد دستگاه تناسلی  و دیگر نواحی نیز می توان استفاده کرد.

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه الکساندرایت مدل های گوناگونی دارد که عبارت می باشند از:

  • دستگاه لیزر آریون Orion
  • دستگاه لیزر آلما Alma
  • دستگاه لیزر کوترا Cutter
  • لیزر الکساندرایت لوترونیک
  • لیزر الکساندرایت بایوس
  • لیزر الکساندرایت کندلا
  • لیزر الکساندرایت اپیکور
  • لیزر الکساندرایت آپوچی
  • لیزر الکساندرایت موتوس
  • لیزر الکساندرایت دکا
  • لیزر الکساندرایت اوریون
 بیشتربخوانید: تزریق ژل در کرج

نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل از لیزر

آماده شدن برای لیزر موهای زائد ، اثربخشی فرایند لیزر  درمانی شما را افزایش می دهد، خطر عوارض را کاهش داده  و روند بهبودی شما را سرعت می بخشد. با انجام مراحل آماده سازی مناسب و انجام تمام درمان های توصیه شده، می توانید به نتایج طولانی مدت رفع موهای زائد دست یابید. برخی از نکات قابل توجه به شرح زیر می‎باشند.

  • از کندن موهای زائد خودداری کنید

مهم است که از هرگونه روش حذف مو که باعث کندن یا کشیدن مو می شود، مانند اپیلاسیون، نخ کشیدن یا موچین کردن،اجتناب کنید. این روش ها اثربخشی لیزر درمانی را کاهش می دهند زیرا فولیکول مو را مختل می کنند. شما می توانید با اصلاح موها را از بین ببرید زیرا فقط موهای سطح را از بین می برد.

  • اصلاح قبل از لیزر درمانی

شما باید 24 ساعت قبل از درمان، ناحیه مورد نظر را به طور کامل اصلاح کنید.  اصلاح کردن  ناحیه مورد نظر اثربخشی لیزر درمانی را افزایش می دهد و در عین حال ناراحتی لیزر درمانی را نیز کاهش می دهد.

نکات مهم بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

پس از انجام لیزر موهای زائد، مهم است که چند مرحله مهم را برای حفظ وضعیت پوست خود دنبال کنید. با رعایت مراقبت‌های بعد از لیزر می توانید از مشکلات و ناراحتی هایی که بعد از لیزر ممکن است پیش آید جلوگیری کنید.

  • روش‌های دیگر حذف موهای زائد را فراموش کنید

یکی از راه‌های مناسب برای حفظ نرمی و لطافت پوست بعد از انجام لیزر موهای زائد ، دوری از دیگر روش‌های حذف موهای زائد می‌باشد. از اپیلاسیون یا کندن موهای زائد خودداری کنید به این دلیل که این روش‌ها سبب  تخریب پوست و فولیکول‌های مو می‌گردد. اگرچه مهم است که از کندن و اپیلاسیون موها خودداری کنید، اما همچنان می‌توانید ظرف 24 ساعت پس از انجام درمان اصلاح کنید.

  • دوش آب خنک بگیرید

آب داغ می‌تواند سبب سوزش پوست و تاول شود، پیشنهاد می‌شود بعد از انجام لیزر، دوش آب خنک بگیرید. و بهتر است که تا 48 ساعت از گرفتن دوش آب گرم خودداری نمایید. علاوه بر عدم دوش آب گرم، باید از استفاده از جکوزی یا سونا نیز خودداری کنید. همچنین مهم است که از استفاده از پدهای گرم کننده خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث قرمزی و تحریک پوست شما شود

  • از محصولات زیبایی موضعی خودداری کنید

در چند روز ابتدا بعد از فرایند لیزر موهای زائد، بهتر است که از محصولات موضعی استفاده نکنید. به این دلیل که پوست در فرایند  بهبودی است و در این زمان بسیار حساس خواهد بود و استفاده از این محصولات سبب تحریک پوست می‌شود. در نتیجه بهتر است از محصولات موضعی مانند آرایش، شوینده های بدن و دئودورانت استفاده نکنید. پس از گذشت 24 ساعت از لیزر موهای زائد، می توانید دوباره از این محصولات استفاده کنید.

جمع بندی لیزر موهای زائد با دستگاه الکس

امیدواریم با این مقاله به برخی از سوالات شما در مورد عملکرد لیزر موهای زائد با الکساندرایت و اینکه می‌‌تواند برای شما موثر باشد یا نه کمک کرده باشیم . لیزر موهای زائد یک روش فوق‌العاده مؤثر است که می‌تواند روش های قدیمی و صرف ساعت‌های بی‌شماری برای اصلاح، اپیلاسیون و کندن موهای زائدرا از بین ببرد. برای خدمات زیبایی دیگر نیز با آلا کلینیک همراه باشید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود