زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

سوالات متداول پیش از انجام عمل ماموپلاستی

کلینیک زیبایی

سوالات متداول پیش از انجام عمل ماموپلاستی

سوالات متداول پیش از انجام عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی یکی از پرطرفدار ترین جراحی های زیبایی سینه در خانم ها می‌باشد که به منظور کاهش حجم سینه و تا حدودی لیفت آن انجام می‌شود. در طی این جراحی و در مراقبت های قبل و بعد از آن بسیاری از افراد سوال هایی در ذهن دارند که در این مقاله به پاسخ مهم ترین سوالات جراحی ماموپلاستی می‌پردازیم.

تفاوت ماموپلاستی و لیفت سینه چیست؟

افرادی که دارای سینه هایی با بافت کم اما شل و افتاده هستند، باید لیفت سینه انجام دهند اما عمل ماموپلاستی برای رفع افتادگی و کوچک کردن سینه انجام می‌شود و برای افرادی با سینه های بزرگ، حجیم و آویزان است.

برش های جراحی ماموپلاستی چگونه است؟

جراح متناسب با ظاهر و شرایط سینه های شما روش جراحی ماموپلاستی را انتخاب می‌کند. خطوط برش می‌تواند یک برش گرد دور هاله پستان و یا یک برش T شکل به صورت معکوس در زیر سینه باشد.

اسکار جراحی ماموپلاستی چگونه است؟

میزان باقی ماندن اسکار یا همان محل زخم جراحی ماموپلاستی به عوامل مختلفی مانند ظرافت برش و بخیه سینه ها بستگی دارد. همچنین بسیار اهمیت دارد که بدن تا چه حد بتواند اسکار ناشی از این جراحی را ترمیم کند.

آیا پس از عمل ماموپلاستی می‌توان شیردهی انجام داد؟

به طور کلی نمی‌توان گفت که شیردهی کاملاً قطع می‌شود اما با توجه به میزان برش ها و خروج بافت از سینه، کیفیت شیردهی بسیار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در این جراحی هاله و تا حدودی کانال های شیردهی تخریب خواهند شد و روند تولید شیر و شیردهی مسلماً کیفیت کمتری خواهد داشت.

چه افرادی نمی‌توانند عمل ماموپلاستی انجام دهند؟

  • افراد دارای چاقی مفرط و وزن بسیار بالا
  • عدم ثبات وزن و کاهش شدید وزن
  • افراد باردار
  • افراد دارای بیماری های زمینه ای
  • افراد دارای قصد بارداری مجدد بعد از جراحی
  • مصرف کنندگان داروهای خاص

چه مدت بعد از دوران شیردهی می‌توان عمل ماموپلاستی انجام داد؟

خانم هایی که در دوران شیردهی هستند باید حداقل ۶ ماه تا قطع کامل شیر خود برای رسیدن سینه به فرم ثابت و طبیعی صبر کنند. بعد از این دوران اگر قصد بارداری مجدد نداشتند می‌توانند، نسبت به انجام عمل ماموپلاستی اقدام نمایند.

بیهوشی جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی چگونه است؟

این جراحی تحت بیهوشی عمومی توسط جراح و تیم پزشکی حرفه ای انجام می‌گیرد.

عمل ماموپلاستی

آیا فیبروکیستیک سینه مانعی برای انجام عمل ماموپلاستی است؟

قبل از انجام عمل ماموپلاستی نیاز است تا سونوگرافی و ماموگرافی سینه را تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید. اگر کیست موجود در سینه  بدخیم نباشد، می‌توان عمل ماموپلاستی انجام داد.

آیا امکان افتادگی سینه بعد از عمل ماموپلاستی وجود دارد؟

با انجام عمل ماموپلاستی حجم زیادی از پوست و بافت اضافه سینه برداشته و حذف می‌شود و سینه فرم جدیدی پیدا می‌کند. در حین بالا رفتن سن اگر مراقبت های لازم را نداشته باشید و یا برداری مجدد داشته باشید افتادگی سینه را تجربه خواهید کرد.

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی شامل چه چیزی می‌شود؟

  • خوابیدن به صورت طاق باز
  • استحمام بعد از 48 ساعت
  • خشک نگه داشتن محل بخیه ها
  • حرکت ندادن دست به شدت
  • عدم رانندگی تا یک ماه
  • پرهیز از ورزش های سنگین
  • پوشیدن مرتب سوتین مخصوص عمل ماموپلاستی
  • عدم مصرف دخانیات
  • تعویض به موقع پانسمان
  • استفاده از ترمیم کننده سینه

عوارض جراحی ماموپلاستی چیست؟

  • عدم تقارن سینه ها
  • کبودی سینه ها
  • تورم و التهاب
  • خونریزی شدید
  • بی حسی نوک سینه
  • اختلال در شیردهی
  • هماتوم
  • مشکلات بهبود زخم

آیا ماموپلاستی همان پروتز سینه است؟

پروتز سینه خود نوعی عمل جراحی سینه می‌باشد که به عمل ماموپلاستی افزایشی نیز معروف است. با توجه به هدف خود از جراحی ماموپلاستی می‌توانید یکی از روش های این جراحی را برگزینید.

سوالات شایع درباره عمل ماموپلاستی

آیا هزینه عمل ماموپلاستی شامل بیمه می‌شود؟

اگر عمل ماموپلاستی که انجام می‌دهید جنبه درمانی داشته باشد و بیمه آن را تایید کند می‌توانید از بیمه خود استفاده کنید اما اگر انجام عمل ماموپلاستی جنبه زیبایی داشته باشد بیمه هزینه ها را تقبل نخواهد کرد.

بعد از عمل ماموپلاستی می‌توان باردار شد؟

بهتر است هر عمل جراحی که مربوط به زیبایی می‌شود را به بعد از آخرین بارداری خود موکول کنید تا نتایج جراحی دستخوش تغییر نشود.

افرادی که دارای اضافه وزن هستند، باید پیش از انجام ماموپلاستی وزن خود را کاهش دهند؟

پیش از انجام جراحی ماموپلاستی بیماران باید وزن مناسب و مشخصی داشته‌ باشند تا پس از جراحی و یا در حین آن، دچار مشکلات و خطر نشوند.

آیا اندازه سینه قبل از جراحی توسط خود فرد تعیین می‌شود؟

اندازه نهایی سینه، در جلسه مشاوره پیش از جراحی توسط پزشک و متقاضی تعیین می‌شود. البته کاملاً نمی‌توان مطابق سلیقه بیمار عمل کرد چرا که سلامتی اولویت بیشتری دارد.

اضافه وزن بعد از عمل ماموپلاستی اندازه سینه را تغییر می‌دهد؟

تغییر اندازه سینه پس از عمل ماموپلاستی بسیار کم اتفاق می‌افتد با این حال نباید احتمال بروز آن را دست کم گرفت. مواردی همچون مشکلات هورمونی، بارداری و یائسگی ممکن است روی نتیجه جراحی ماموپلاستی تاثیر بگذارد.

آیا عمل ماموپلاستی محدودیت سنی دارد؟

جراحی ماموپلاستی باید پس از رشد کامل سینه ها یعنی 18 سالگی انجام شود. توصیه می‌شود تا رشد کامل سینه ها برای انجام این جراحی صبر کنید.

آیا عمل ماموپلاستی درد دارد؟

از آنجایی که این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام ‌می‌شود،  بیمار هیچ دردی را حین جراحی احساس نخواهد کرد. درد ممکن است بعد از جراحی ماموپلاستی احساس شد که مقدار متوسط آن طبیعی و بیش از حد آن خطرناک می‌باشد.

 نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟

بهترین مدل خواب پس از انجام این جراحی، به روی کمر و یا به صورت طاق باز خوابیدن است. این حالت خوابیدن باعث کاهش تورم و تسهیل گردش خون در بدن می‌شود.

دوره نقاهت جراحی ماموپلاستی چقدر طول می‌کشد؟

به دلیل پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت دستگاه های درمانی دوره نقاهت بسیار کاهش یافته و شما می‌توانید در سریع ترین زمان ممکن به زندگی روزمره خود برگردید.

جراحی ماموپلاستی چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان جراحی ماموپلاستی به مهارت و نوع جراحی بستگی دارد. طول دوره جراحی معمولا یک و نیم تا دو ساعت طول می‌کشد.

آیا پس از جراحی ماموپلاستی افزایش می‌توان سوار هواپیما شد؟

اگر از ایمپلنت های با کیفیت استفاده کنید هیچ منعی برای سوار هواپیما و یا ماشین شدن وجود نخواهد داشت اما استفاده از ایمپلنت و پروتز های ارزان می‌تواند عوارض بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

تا چه مدت بعد از جراحی ماموپلاستی باید از سوتین مخصوص استفاده کرد؟

باید به مدت شش هفته و به صورت شبانه روزی، از سوتین های کشی مخصوص عمل ماموپلاستی استفاده شود. همچنین جراح تا سه ماه اجازه استفاده از سوتین های سیم دار را نمی‌دهد.

اگر همچنان سوالات و ابهاماتی در ذهن شما وجود دارد و پاسخ آن را پیدا نکردید، می‌توانید با شماره تماس مندرج در سایت که متعلق به دکتر بلال دلشاد است، برای رزرو نوبت تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود