زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

تغییرات روتین مراقبت از پوست در فصل سرما یا گرما

کلینیک زیبایی

تغییرات روتین مراقبت از پوست در فصل سرما یا گرما

تغییرات روتین مراقبت از پوست در فصل سرما یا گرما

روتین پوستی در فصل سرد یا گرم چه تفاوتی دارد؟ روش‌های مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف سال کمی متفاوت است و باتوجه به شرایط آب و هوایی باید تغییراتی در روتین مراقبت پوستی خود لحاظ کنید.

در ادامه این مطلب از مجله زوم لایف، مهم‌ترین نکاتی که باید برای مراقبت از پوست در فصل سرد و گرم رعایت کنید را توضیح دادیم.

مراقبت از پوست در فصل سرما

مراقبت از پوست در فصل سرد

سرمای هوا در این فصل پوست دچار خشکی، کشش، خارش و حتی پوسته پوسته شدن می‌شود. نخستین گام برای مراقبت از پوست تامین رطوبت مورد نیاز آن است.

تغییرات روتین پوستی در فصل سرد:

  • استفاده از مرطوب‌کننده: هوای سرد و خشک می‌تواند پوست را خشک و تحریک‌پذیر کند. استفاده از مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی موادی مانند شی‌باتر، گلیسرین یا هیالورونیک اسید هستند، برای حفظ رطوبت پوست در این شرایط مفید است.
  • کاهش درصد لایه‌برداری: در فصل سرما، پوست حساس‌تر است، بنابراین کاهش درصد لایه‌برداری و استفاده از محصولات ملایم‌تر توصیه می‌شود.
  • لایه بردار روغنی استفاده کنید: استفاده از لایه‌بردار باعث می‌شود تا سلول‌های مرده و آسیب دیده از روی پوست جمع شود. این کار باعث می‌شود تا روند پیری کند پیش رفته و پوست شما بازسازی و احیا شود. لایه‌بردارهای روغنی در فصل سرما می‌تواند از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و باعث رطوبت‌رسانی به پوست شود.
  • محافظت از پوست در برابر عناصر محیطی: استفاده از محافظ‌هایی مانند کرم‌های محافظتی و شال گردن برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از سرما و باد ضروری است.

مراقبت از پوست در فصل گرم

مراقبت از پوست در فصل گرما

در فصل تابستان نور خورشید و اشعه فرابنفش تاثیرات مخربی بر روی پوست دارد. این بدین معناست که عدم مراقبت از پوست در زیر آفتاب باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری نظیر پیری پوست، ایجاد لک، کک مک و آفتاب سوختگی می‌شود.

در فصل‌های گرم سال میزان ترشح چربی پوست بیشتر می‌شود، پوست دچار تعریق و جوش می‌شود و ظاهری براق پیدا می‌کند. بنابراین در این فصل باید از محصولاتی استفاده کنید که امکان تنفس را برای پوست شما فراهم می‌کنند و از بسته شدن منافذ و ایجاد جوش جلوگیری می‌نمایند.

تغییرات روتین پوستی در فصل گرم:

  • استفاده از مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر: در هوای گرم و مرطوب، استفاده از مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر و مبتنی بر آب که پوست را چرب نمی‌کنند، توصیه می‌شود.
  • افزایش استفاده از کرم ضد آفتاب: در فصل‌های گرم، احتمال قرار گرفتن در معرض آفتاب بیشتر است. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا و تجدید آن‌ها به طور مرتب ضروری است.
  • تمیز کردن عمیق‌تر پوست: در فصول گرم، تعریق بیشتر و تولید چربی ممکن است منجر به مسدود شدن منافذ شود. استفاده از شوینده‌های عمیق‌تر برای پاکسازی منافذ و جلوگیری از آکنه مفید است.

حرف پایانی

آنچه که در مورد نحوه مراقبت از پوست اهمیت دارد اینست که در هر فصلی که هستید نباید استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست خود را فراموش کنید. همچنین استفاده از لیپ بالم و کرم دور چشم نیز بسیار بااهمیت است. علاوه بر آن داشتن روتین پوستی بسیار مهم است و با رعایت این نکات می‌توانید در طول سال به حفظ سلامت و زیبایی پوست خودتان کمک کنید.

امیدواریم که با استفاده از این توصیه ها و بکارگیری آنها در روتین های مراقب از پوست خود، همواره پوستی سالم، شاداب با طراوت داشته باشید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

علاقمند به تولید محتوا در حوزه پوست، مو و زیبایی هستم و تلاش می‌کنم معتبرترین و بروزترین تحقیقات علمی را در حوزه مراقبت از سلامت و زیبایی پوست و مو در مجله زوم لایف منتشر کنم تا راهنمای شما باشد برای انتخاب یک سبک زندگی سالم‌تر.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود