زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چه کشوری برای مهاجرت دختر تنها مناسب است؟

چه کشوری برای مهاجرت دختر تنها مناسب است؟

چه کشوری برای مهاجرت دختر تنها مناسب است؟

بر‌اساس آمارهای منتشر شده و برآورد کارشناسان، از سال 2015 سهم بانوان در پدیده مهاجرت رشد چشم‌گیری داشته است. بسیاری از خانم‌ها با هدف افزایش مشارکت خود در بخش‌های مختلف جامعه، بهره‌مندی از برابری جنسیتی و دستیابی به زندگی بهتر به‌دنبال مهاجرت هستند.

به‌منظور پاسخگویی مناسب به این نیازها، فاکتورهایی همچون امنیت، فرصت‌های شغلی متنوع و برخورداری از امکانات رفاهی و درمانی باکیفیت برای خانم‌ها اهمیت بالایی دارند. در این مقاله با در نظر گرفتن این فاکتورها شما را با بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها آشنا می‌کنیم. اگر به‌عنوان یک دختر تنها به مهاجرت فکر می‌کنید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

انگلستان؛ بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها در حوزه تحصیل

بسیاری از دختران از سنین پایین برای دستیابی به اهدافی که برای آینده خود طراحی کرده‌اند، به فکر مهاجرت به یک کشور پیشرفته هستند. مسیر رسیدن به بسیاری از این رویاها با تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر هموار می‌شود. در این بین مدارس و مراکز آموزش عالی انگلیس با کیفیت عالی و امکانات پیشرفته‌ای که دارند، مورد‌توجه دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز در سراسر دنیا قرار گرفته‌اند.

رنکینگ بالای جهانی دانشگاه‌های انگلستان باعث شده است که هر دختر جوانی که رویای ساختن یک زندگی مستقل را دارد، به اخذ اقامت این کشور علاقه‌مند شود. کیفیت بالای آموزش و امکانات پیشرفته در مورد تحصیل در مدارس انگلستان نیز صدق می‌کند. با‌این‌حال احتمالا هزینه زندگی در انگلستان یکی از دغدغه‌های دختران برای مهاجرت به این کشور باشد. با اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی در انگلستان می‌توانید هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را به نحو چشمگیری کاهش دهید.

آشنایی با امن ترین کشور دنیا برای زندگی دختر تنها

کانادا؛ دستیابی به فرصت‌های شغلی و اجتماعی برابر برای زنان

تمایل روزافزون کانادا به بهبود اوضاع زنان و رفع تبعیض‌های جنسیتی باعث شده است که بسیاری از زنان و دختران تنها از طریق روش‌های مختلف و بررسی راه های مهاجرت به کانادا به‌دنبال دریافت ویزای اقامتی این کشور باشند. همچنین در این کشور تنوع قومی و فرهنگی بسیاری وجود دارد که باعث شده است زنان تنها به زندگی در این کشور علاقه‌مند شوند.

کانادا رتبه دوم تحصیلات عالیه زنان را در دنیا به خود اختصاص داده است. همین موضوع نشان می‌دهد که کانادا در زمینه قدرتمندسازی زنان در دنیا رتبه‌بالایی دارد. همچنین این کشور با بیش از 83 درصد موقعیت شغلی فعال و در دسترس، در زمینه ایجاد فرصت استخدام رتبه یک را در بین کشورهای دنیا کسب کرده است. زنان تنها بعد از دریافت ویزای کاری و چند سال کار مداوم در این کشور می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

استرالیا؛ برقراری تعادل میان کار و زندگی برای زنان

یکی از فاکتورهایی که در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها اهمیت بالایی دارد، شرایط کار، درآمد و تنوع فرصت‌های شغلی است. بر‌اساس تجربه، زنانی تنهایی که به استرالیا مهاجرت کرده‌اند از شرایط کاری خود رضایت بالایی دارند. ساعت کاری مناسب در این کشور باعث شده است که تعادل مناسبی بین کار و زندگی ایجاد شود.

همچنین با بررسی تجربه زنان مهاجر، از هر 5 زن 3 نفر از آن‌ها معتقدند که توانسته‌اند در استرالیا شرایط کاری بهتری نسبت به کشور خود به‌دست بیاورند؛ بنابراین اگر به‌عنوان یک دختر تنها به‌دنبال مهاجرت به کشوری با ساعت کاری متعادل، درآمد بالا و فرصت‌های شغلی متنوع هستید، استرالیا گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت شما به شمار می‌آید. اگر فاکتورهای دریافت ویزای کاری را ندارید، با برنامه مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری می‌توانید برای ورود به این کشور اقدام کنید.

آلمان؛ کشوری برای تحقق ایفای نقش مستقل زنان در زندگی

یکی از کشورهایی که در دهه‌های گذشته تلاش‌های چشم‌گیری برای ایجاد جامعه‌ای عادلانه در همه بخش‌ها کرده، آلمان است. تصویب قانون تساوی حقوق زن و مرد در سال 1994 در آلمان باعث شد که زنان در این کشور موفقیت‌های بسیاری در بخش‌های اجتماعی و شغلی کسب کنند. همچنین بر‌اساس قانون حمایت از مادران در این کشور زنان باردار دیگر با نگرانی از دست دادن جایگاه شغلی روبه‌رو نیستند. کارفرما موظف است تا دو ماه بعد از زایمان حقوق و مزایای کارمند خود را به‌طور کامل پرداخت کند.

در نهایت آلمان در سال در سال 2020 یک طرح 9 قسمتی را به‌منظور تحقق برابری جنسیتی و کاهش شکاف دستمزد جنسیتی و جذب بیشتر زنان در نقش‌های رهبری و اجرایی اجرا کرد. همه این قوانین باعث شده است که زنان در آلمان شهروندانی هم‌طراز با مردان باشند. در حال حاضر 90 درصد زنان در آلمان شاغل هستند و الگوی زن خانه‌دار و وابسته به همسر را به کلی رد می‌کنند.

سوئد؛ بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها و احترام به برابری جنسیتی

«سوئد معتقد است که زنان و مردان باید قدرت برابر برای شکل دادن به جامعه و زندگی خود داشته باشند.» این جمله‌ای است که دولت سوئد در صفحه اختصاصی برابری جنسیتی خود قرار داده است. اگر به‌عنوان یک دختر تنها، به‌دنبال زندگی در کشوری هستید که برای برابری جنسیتی اهمیت ویژه‌ای قائل باشد، سوئد گزینه مناسبی برای مهاجرت محسوب می‌شود. بر‌اساس آمار 96 درصد مردم سوئد به موضوع برابری جنسیتی اهمیت می‌دهند و آن را بسیار مهم می‌دانند. این کشور به‌طور مستمر برای رفع تبعیض جنسیتی تلاش می‌کند؛ تا‌جایی‌که این کشور در شاخص برابری جنسیتی اتحادیه اروپا در رتبه اول قرار گرفته است.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت دختران

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها به کمک متخصصان ایران کانادا

در این مقاله به معرفی بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها پرداختیم و فاکتورهایی که در این انتخاب مهم هستند را مورد بررسی قرار دادیم. خانم‌هایی که به تنهایی تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند معمولا به‌دنبال ساختن زندگی مستقل برای خود هستند؛ بنابراین فرهنگ مردم آن جامعه، شرایط اقتصادی، برخورداری عادلانه از امکانات رفاهی، آموزشی و شغلی برای آن‌ها در انتخاب کشور مقصد اهمیت بالایی دارد.

برای انتخاب کشوری که احترام به این فاکتورها در آن نهادینه شده باشد باید به دقت و با حوصله تحقیق کنید. همچنین دریافت مشاوره از متخصصین این حوزه کمک بسزایی به شما خواهد کرد. برای اطلاع از شرایط کار، تحصیل و زندگی در کشور مورد‌نظر خود و دریافت اطلاعات تماس برای اخذ مشاوره می‌توانید به سایت irancanada.cc مراجعه کنید.

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود
تعداد نظرات (1)
  1. نه به فمنیست در 15 تیر 1402
    بهتر بود تیتر رو مینوشتید فمنیستی ترین و مردستیز ترین کشورای دنیا. برابری جنسیتی وقتی درسته که مسئولیت ها هم 50 50 باشه و دخترها هم برن کارگری و رفتگری و سربازی و مشاغل سخت و خطرناک و مهریه و شیربها و سرویس طلا و هزار جور کوفت دیگه نخوان
    پاسخ