زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

درآمد پزشکان و دندانپزشکان در ترکیه

درآمد پزشکان و دندانپزشکان در ترکیه

درآمد پزشکان و دندانپزشکان در ترکیه

درآمد پزشکی در ترکیه چگونه است؟ به طور کلی، پزشکی و دندانپزشکی از مشاغل پردرآمد در دنیاست و درآمد پزشکان و دندانپزشکان در ترکیه بالاست.

همچنین، دانشگاه های ترکیه شرایطی مناسب را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به وجود آورده اند و هر ساله ترکیه میزبان تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه می باشد و دانشجویان رشته پزشکی در ترکیه پس از فارغ التحصیلی می توانند در بیمارستانی دولتی مشغول به کار شوند.

درآمد پزشکان در کشور ترکیه به طور متوسط از حدود 10600 لیر شروع می شود؛ اما از جولای 2022 این میزان حقوق افزایش داشته و حقوق یک پزشک تازه کار پس از افزایش 41.69 درصدی به حدود 13155 لیر رسیده است؛ درآمد پزشکان متخصص نیز بین 13312 لیر تا 15288 لیر متغیر می باشد.

همچنین، درآمد پزشکان پروفسور می تواند از حداقل 12250 لیر تا 24120 لیر متغیر است؛ دقت کنید که، به مبالغ ذکر شده سرمایه ی در حال گردش و نیز حقوق شیفت ها افزوده خواهد شد؛ در صورتی که به فکر فعالیت در زمینه پزشکی و دندانپزشکی و شرایط درآمد پزشك عمومي در تركيه هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله را دنبال نمایید.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

برای تحصیل در رشته های دندانپزشکی و تحصیل پزشکی در ترکیه 2023 دوره مقدماتی یک ساله در نظر گرفته شده است که این دوره جهت آماده شدن دانشجو برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه می باشد.

همچنین، دانشجویان پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، می بایست دوره ای 6 ساله را برای رشته پزشکی بگذرانند که این دوره برای متقاضیان دوره های دندانپزشکی و داروسازی 5 سال می باشد.

اما دقت کنید که دانشگاه ها در ترکیه شامل دانشگاه های خصوصی و دولتی می باشند و به طور کلی، هزینه ها برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی بالاتر است.

علاوه بر این، متقاضیان تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه می بایست نمره قبولی آزمون های YOS یا SAT را دریافت نمایند.

تاثیر سطح تجربه بر میزان حقوق پزشکان در ترکیه

آیا درآمد دندانپزشکان در ترکیه بستگی به میزان تجربه آن ها دارد؟ درآمد پزشکان چطور؟ سطح تجربه در ترکیه برای تعیین میزان درآمد پزشکی در ترکیه بسیار موثر است؛ به طوری که، هر چه سال های تجربه بیش تر باشد، میزان حقوق پزشک نیز بیش تر خواهد شد.

همچنین، گرایش های مختلف پزشکی هر یک دارای درآمدهای متفاوتی می باشند؛ لذا، متوسط درآمد برای یک پزشک متخصص و یا فوق تخصصص و نیز جراحان نسبت به دیگر پزشکان بیش تر است.

اما اگر بخواهیم میزان تجربه را در نظر بگیریم، به طور میانگین درآمد پزشکانی که دارای تجربه کاری از دو تا پنج سال هستند، در حدود 35 درصد بیش تر از دیگر پزشکانی که سابقه کار ندارند، می باشد.

همچنین، میانگین درآمد پزشکانی با تجربه کاری بیش از 5 سال، در حدود 36 درصد بیش تر از سایر پزشکان خواهد بود؛ توجه داشته باشید که، جنسیت نیز در تعیین میزان حقوق در ترکیه موثر است؛ به طوری که، درآمد فعالیت در رشته های مختلف پزشکی برای آقایان در حدود 20 درصد بالاتر از درآمد خانم ها در همان زمینه ها خواهد بود.

علاوه بر این، حقوق پزشکان و متخصصین با گرایش های مختلف پزشکی در ترکیه، حدودا هر 17 ماه یک بار در حدود 12 درصد افزایش خواهد داشت؛ دقت داشته باشید که، میانگین درآمد پزشکان و فعالان در شاخه های خاص پزشکی 60 درصد بالاتر از میانگین حقوق افراد فعال در حوزه سلامت است.

درآمد پزشکی در ترکیه

پزشکان ایرانی برای کار در کشور ترکیه به عنوان پزشک در ابتدا می بایست، مدارک خود را تایید و مجوز کار دریافت نمایند؛ اما به طور کلی، درآمد پزشکان ایرانی در ترکیه به مانند دیگر شهروندان این کشور می باشد.

همچنین، برای فعالیت در زمینه پزشکی در ترکیه داشتن مدرک زبان ترکی با سطح B مورد نیاز است؛ لذا، از جمله مدارک مهم برای کار در ترکیه همین مدرک زبان ترکی است.

دقت کنید که، میانگین حقوق شامل مزایایی نظیر حق مسکن، حق حمل و نقل و غیره نیز می باشد.

درآمد یک پزشک متخصص در ترکیه

درآمد پزشکی در ترکیه در زمینه های مختلف متفاوت است؛ به طور کلی، میانگین درآمد برخی از تخصص های پزشکی به شرح زیر می باشد:

  • متخصص چشم: 48000 تا 21.370 لیر
  • متخصص زنان: 15.270 تا 42.740 لیر
  • متخصص بیهوشی: 15.740 تا 42.660 لیر
  • متخصص کودکان: 27.090 تا 38.160 لیر
  • متخصص زیبایی: 27.220 تا 52.650 لیر

درآمد دندانپزشکان در ترکیه

سطح درآمد دندانپزشکی در ترکیه به چه میزان است؟ دندانپزشکی یکی از پردرآمد ترین و پرطرفدارترین رشته هاست و درآمد دانپزشکان در ترکیه به طور متوسط از 14.070 لیر تا 30.530 لیر می باشد؛ اما پیش از کار در ترکیه می بایست مدارک را معادل سازی و به تایید وزارت بهداشت رساند.

درآمد دندانپزشکان ایرانی در کشور ترکیه

دندانپزشکان ایرانی نیز با دریافت مجوز کار می توانند از حقوقی برابر با شهروندان ترکیه برخوردار باشند؛ به طور کلی، درآمد دندانپزشکان در ترکیه بالاتر از رشته های پزشکی است.

درآمد دندانپزشک متخصص در کشور ترکیه

دندانپزشکانی که تخصص خود را دریافت نموده اند، می توانند با توجه به دوره تخصصی خود، مشغول به فعالیت در یکی از تخصص های این رشته شوند.

درآمد دندانپزشکان متخصص در ترکیه در رشته های مختلف می تواند به طور متوسط از 9500 لیر تا 15000 لیر متغیر باشد.

میزان درآمد پزشکان و دندانپزشکان در شهرهای مختلف ترکیه

همان گونه که بیان شد، رشته پزشکی و دندانپزشکی از رشته های پردرآمد در ترکیه است و میزان درآمد دندانپزشکان در ترکیه و نیز درآمد پزشکان در این کشور با توجه به شهر و تعداد مراجعه کنندگان می تواند متفاوت باشد.

به طور کلی، درآمد پزشکان و دندانپزشکان در ترکیه در شهرهایی با جمعیت بیش تر به دلیل افزایش تعداد مراجعه کنندگان بالاتر خواهد بود.

در مجموع، متوسط درآمد پزشکان در شهر آنکارا 20000 لیر ماهانه بوده و میانگین حقوق ها در شهری مثل آنتالیا نیز در حدود 18000 لیر می باشد.

همچنین، درآمد پزشکانی که در شهر استانبول ترکیه مشغول به فعالیت هستند، در حدود 21600 لیر خواهد بود و متوسط درآمد پزشکان در شهر ازمیر 19200 لیر می باشد.

منبع: studyingmedicineinturkey

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود
    تعداد نظرات (2)
    1. رفعتی در 6 شهریور 1402
      من خودم به شخصه ایتالیا رو به ترکیه ترجیح میدم...حتی بورسیه استانیش کمک میکنه بتونیم با هزینه خیلی پایین تحصیل کنیم...
      پاسخ
    2. صادقیان در 9 مرداد 1402
      سلام ممنون از مقاله خوبی که نوشتید.... میخواستم بگم که به نظر من ترکیه با توجه به نزدیک بودنش به ایران و اینکه اخیرا ارزش پولشون هم افت کرده میتونه گزینه خوبی برای پزشکی باشه.البته مواردی مثل آلمان هم خوب هستن. چونکه هزینه تحصیل اونجا تقریبا صفر هست.
      پاسخ