زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

مقایسه انواع روش‌های اخذ ویزای انگلستان در سال ۲۰۲۳

مقایسه انواع روش‌های اخذ ویزای انگلستان در سال ۲۰۲۳

مقایسه انواع روش‌های اخذ ویزای انگلستان در سال ۲۰۲۳

کشور انگلستان از آن دست مقاصد مهاجرتی است که چالش‌های مختص خود را برای دریافت ویزا دارد. در عین حال شرایط ایده‌آل برای تحصیل، زندگی، کار یا سرمایه‌گذاری در این کشور هرساله علاقمندان بسیاری را برای اخذ ویزا و اقامت این کشور ترغیب می‌کند.

برای مثال برخلاف چندسال قبل، برای سفر به کشور انگلیس امکان استفاده از ویزای شینگن را نخواهید داشت. با توجه به جدا شدن این کشور از اتحادیه اروپا، حالا ملزم به ارائه درخواست مجزای ویزای انگلستان برای سفر به این کشور هستید.

به‌علاوه با توجه به بالا بودن هزینه‌های سفر، زندگی یا تحصیل در این کشور، اداره مهاجرت انگلستان برای صدور ویزا مدارک معتبری دال بر بازگشت شما به وطن خود را از شما درخواست می‌کند. اثبات تمکن مالی و ارائه مدارک مالی مختلف به‌عنوان پشتوانه مالی نیز از دیگر پیچیدگی‌های دستیابی به ویزای انگلیس است.

در این مطلب قرار است با پرمخاطب‌ترین روش‌های اخذ ویزای انگلستان آشنا شویم تا تصمیم بهتری برای مهاجرت به این کشور در سال ۲۰۲۳ داشته باشیم. دقت داشته باشید که با توجه به سخت‌گیری‌هایی که برای صدور ویزای انگلستان وجود دارد و همینطور پیامدهای ناشی از ریجکت شدن درخواست شما مثل محرومیت‌های آتی؛ پیشنهاد می‌کنیم از طریق موسسات معتبر مهاجرتی برای دریافت ویزا اقدام کنید.

موسسه مهاجرت تحصیلی مای آرمان از جمله این مراکز است که به کمک وکلا و کارشناسان با تجربه‌ی خود می‌تواند تا حدودی موفقیت شما را برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان تضمین کند.

ویزای تحصیلی انگلستان

مهاجرت از طریق تحصیل در انگلستان

شانس تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های تراز اول کشور انگلیس به‌خصوص دانشگا‌ه‌هایی همچون آکسفورد، کمبریج یا منچستر از آن فرصت‌هایی است که می‌تواند آینده‌ی هر فردی را تضمین کند. بیش از ۹۰ دانشگاه این کشور بر اساس رتبه‌بندی QS، در رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ قرار دارند که نتیجه‌ی سطح بالای کیفیت آموزشی و نظام تحصیلی این کشور است.

مزایای تحصیل در انگلستان

برای تحصیل در این کشور تنها چالش‌های شما دریافت پذیرش از یک دانشگاه خوب، پشتوانه مالی قابل قبول و پذیرش فرهنگ این کشور است. شاید بهتر است بگوییم دریافت ویزای دانشجویی انگلستان یک انتخاب نیست، یک فرصت بی‌نظیر است که نباید آن را از دست بدهید. برای این حرف دلایل مختلفی هم داریم:

زبان انگلیسی

 پیش‌زمینه تحصیلی شما را با زبان بین‌المللی انگلیسی آشنا کرده و برای تحصیل در این کشور نیازی به یادگیری یک زبان دیگر نخواهید داشت. به‌ علاوه با نمره آیلتس ۶ یا ۶ونیم می‌توانید از بیشتر دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید که یک امتیاز فوق‌العاده است.

زمان تحصیل کوتاه‌تر

 نظام آموزشی کشور انگلیس مقاطع دانشگاهی را کوتاه‌تر از سایر کشورها برگزار می‌کند که برای دانشجویان بین‌المللی یعنی هزینه کمتر و سرعت رشد بالاتر. کارشناسی ۳ ساله و کارشناسی ارشد ۱ ساله با امکان تحصیل در دوره دکتری با همین مدرک، شرایطیست که در سایر کشورها نخواهید داشت.

فاصله کم با ایران

پس از مهاجرت به یک کشور دیگر برای تحصیل، بیش از پیش متوجه اهمیت فاصله با وطن و هزینه‌های ناشی از آن می‌شوید. در مقایسه با کشورهایی که از لحاظ تحصیلی کیفیت نزدیک‌تری به دانشگاه‌های انگلستان دارند مثل کانادا و آمریکا، فاصله جغرافیایی این کشور با ایران بسیار کمتر بوده و این یک مزیت بزرگ است.

کار حین تحصیل

 برای دانشجویان بین‌المللی امکان اشتغال در حین تحصیل یک موضوع بسیار مهم است. به‌خصوص تحصیل در کشور پرهزینه‌ای مثل انگلستان بدون اشتغال به یک کار پاره‌وقت احتمالا برای هرکسی ممکن نیست. دانشجویان در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری به ترتیب ۲۰، ۳۰ و ۴۰ ساعت در هفته مجاز به کار هستند که درآمد ناشی از آن بخش خوبی از هزینه‌های زندگی در این کشور را پوشش می‌دهد.

نرخ بیکاری بسیار پایین

 اگر پس از فارغ‌التحصیلی قصد کار در این کشور را داشته باشید این نوید را به شما می‌دهیم که شانس پیدا کردن کار و تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری و حتی گرفتن اقامت دائمی این کشور در آینده برای شما بسیار بالا خواهد بود.

شرایط زندگی رویایی

کشور انگلستان مملو از زیبایی‌های طبیعی، امکانات رفاهی و سیستم‌های شهری و اداری استاندارد و اصولی‌ است که امکان زندگی کردن در آرامش را برای ساکنانش فراهم کرده است. در کنار تمام مزایای اخذ ویزای دانشجویی انگلستان و تحصیل در این کشور، بد نیست شرایط خوب زندگی در این کشور با پذیرش فرهنگشان را نیز در نظر بگیرید.

نحوه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

برای تحصیل در کشور انگلستان ابتدا باید بتوانید از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید. موسسه مهاجرت تحصیلی مای آرمان در همین قدم اولیه با پلتفرمی که در اختیار علاقمندان قرار داده امکان پیدا کردن یک دانشگاه و اخذ پذیرش را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

امکان مقایسه و مشاهده جزییات دانشگاه‌های انگلستان و دوره‌های تحصیلی فعال و همچنین امکان دریافت مشاوره از کارشناسانی که سال‌ها تجربه رسیدگی به امور مهاجرت تحصیلی دانشجویان را داشته‌اند، گذر از این مرحله را برای شما آسان و تضمین کرده است.

پس از دریافت پذیرش لازم است برای دریافت ویزای دانشجویی انگلستان مدارک زیر را تکمیل کنید:

  • گواهینامه زبان انگلیسی آیلتس
  • اصل مدارک تحصیلی (دیپلم به بعد) به‌علاوه نسخه‌های ترجمه شده و همراه ریز نمرات
  • مدارک اثبات تمکن مالی (یک حساب با گردش مالی حداقل یک ماهه دارای مانده حسابی معادل تامین مالی یک سال هزینه زندگی در کشور انگلستان)
  • پاسپورت دارای اعتبار حداقل ۶ ماه به‌علاوه مدارک هویتی و عکس
  • گواهی سلامت مورد تایید اداره مهاجرت

با توجه به حساسیت‌های زمانی اپلای کردن برای دانشگاه‌های مختلف انگلستان و محدودیت زمانی برای حضور در این کشور پیش از شروع کلاس‌ها پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان مربوطه مشورت کرده و ددلاین‌های تعیین شده را جدی بگیرید.

ویزای دانشجویی انگلستان

مهاجرت به انگلیس از طریق کار یا کارآفرینی

دریافت ویزای کاری یکی از سخت‌ترین شیوه‌های مهاجرت به کشور انگلستان است. سیستم امتیازبندی ویزای یا Point Based Visa معیاری‌ است که برای صدور این نوع از ویزا استفاده می‌شود و سختگیری‌های بسیاری در مورد آن وجود دارد. مدرک زبان انگلیسی با نمره‌ی بالا، اثبات تمکن مالی برای ۳ ماه زندگی در شهر مورد نظر، داشتن یک جاب آفر مورد تایید اداره مهاجرت با درآمد حداقل ۲۲۰۰۰ پوند در سال از حداقل شرایط ویزای کاری انگلستان است.

ویزای کاری انگلستان در رابطه با موضوعات مختلفی قابل رسیدگی‌ است.

✓ ویزای کار TIER1 برای نخبگان از چهار دسته سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، فارغ‌التحصیلان کارآفرین و استعدادهای نخبه.

✓ ویزای کاری TIER2 با عنوان ویزای متخصصان نوع دیگر از ویزای بلندمدت این کشور است که به‌صورت دائمی به افرادی با تخصص‌های برجسته و مورد نیاز این کشور ارائه می‌شود.

✓ ویزای TIER5 برای نیروهای خلاق،‌ ورزشی، خیریه و سایر کارهایی که اداره مهاجرت به صورت سالانه تعیین می‌کند، صادر می‌شود.

مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به انگلستان است که مزایای خود را دارد. عدم نیاز به ارائه‌ی مدرک آیلتس، امکان مهاجرت خانوادگی و فرصت دریافت اقامت دائم در بلندمدت از ویژگی‌های این نوع از مهاجرت است.

برای سرمایه‌گذاری در کشور انگلیس باید یک حساب در بانک‌های این کشور به نام فرد متقاضی باز کرده و حداقل مبلغ ۲ میلیون پوند را به این حساب واریز کنید. تا یک چهارم از این مبلغ را می‌توانید پس از مهاجرت برای خرید ملک در انگلستان برداشت کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود