زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

محبوب ترین گرایش ها در طراحی مطب دندانپزشکی کدامند؟

محبوب ترین گرایش ها در طراحی مطب دندانپزشکی کدامند؟

محبوب ترین گرایش ها در طراحی مطب دندانپزشکی کدامند؟

اکنون نیاز به افزایش راحتی، آرامش و احساس رفاه بیمار نه تنها برای مراکز درمانی بلکه در طراحی مطب دندانپزشکی نیز ضروری است. روزهایی که یک دندانپزشک فقط مطب خود را باز نگه داشته و مشتری ها بدون زحمت در آن جریان می یابند مدتهاست که نمی گذرد.

چرا گرایش های جدید در طراحی مطب دندانپزشکی مهم است؟

از جمله استراتژی های رقابتی که دندانپزشکان برای حفظ مشتری مداوم خود استفاده می کنند، ساخت مطب های دندانپزشکی با طراحی و جذاب و مجهز با آخرین گرایش ها است. چشم انداز گروه معماری و طراحی داخلی طرح و طب، فضاهای دندانپزشکی در حال حاضر به اندازه سطح بالای بهداشت برای بسیاری از مراجعه کنندگان دندانپزشکی امروزه اهمیت دارد.

تم های رنگ روشن

همانطور که طراحان، طراحی های داخلی دفتر را انجام می دهند، انتخاب تم های رنگی به طور فزاینده ای به سفارش روز تبدیل می شود. اجازه دهید طراح شما به شما در انتخاب موضوعات رنگی آرامش بخش، هماهنگ و آسان برای حرکت کمک کند. نور طبیعی از پنجره نیز به همان اندازه مهم است.

ویژگی های جذاب

از آنجا که مشتریان شما به دنبال نمایش لبخندهای کامل، سفید کردن دندان های خود و یا درمان سایر مشکلات دندانی هستند، ایجاد سایه ای از امید برای آنها با قرار دادن تصاویر جذاب از مراحل موفقیت آمیز درمان روی دیوار، تبدیل به یک روند تماشا شده است. آنها تمایل دارند از چنین افرادی احساس امنیت و مثبت کنند.

اقدامات کنترل عفونت

بدون شک، دندانپزشکی به سطوح بالای کنترل بهداشت نیاز دارد. از مواد سرامیکی بیشتر برای کف سازی استفاده می شود. تمیز کردن آنها بسیار آسان تر است. مناطق عقیم سازی اکنون با فضای بسیار بزرگتری ساخته شده اند تا فعالیتهای عقیم سازی کارآمد را امکان پذیر کنند.

تغییر تقاضای مشتری

امروزه، مشتریان می خواهند هنگام انتظار برای حضور در آن، احساس آرامش، آرامش و راحتی کنند. مطب های دندانپزشکی دیگر لازم نیست ترسناک باشند. هرچه دفتر کار جذابتر و متناسب باشد، مشتری های بیشتری به سمت آن جذب می شوند. دندانپزشکان باید با تغییر زمان آشنا باشند و آماده باشند تا متناسب با آن تنظیم شوند. عصر حاضر تحت سلطه نسل هزاره است. برای لذت بردن از هزاره، فقط باید روی انتخاب رنگ خود درست کار کنید. برای آنها جذابیت بصری ایجاد کنید.

احساس خوش آمد گویی و راحتی در آنها ایجاد کنید. شما برداشت های آنها را خواهید برد. افزایش ظاهر مطب دندانپزشکی فراتر از جذاب و نمایان بودن آن است. این یک استراتژی بازاریابی به خودی خود است. اگر مشتری در یک دفتر کار با طراحی زیبا قدم بزند، نمی تواند به شما فکر کند که خدمات ارائه شده حرفه ای است. اولین برداشت مطمئناً مهم است، بنابراین نیاز به ایجاد چشم انداز چشمگیر برای مشتریان فعلی و احتمالی شما است.

پیشرفت های فنی

بدیهی است که فناوری همیشه در حال پیشرفت منبع جدید تجهیزات دندان پزشکی است. گرایش های جدید در طراحی مطب دندانپزشکی متناسب با نیاز به فضای مناسب برای دستگاه ها طراحی شده است. بدون داشتن برنامه مشخص، بعضی از ماشین آلات فضای کافی برای کار ندارند، که استفاده از آنها را محدود می کند. علاوه بر این، اضافه کردن تجهیزات نیاز به استفاده موثر از فضای موجود دارد. استخدام یک طراح دفاتر باتجربه در برنامه ریزی مطب به گونه ای که همه ماشین های جدید را به صورت سازمان یافته در خود جای دهد، شما را دچار مشکل می کند.

آیا فضای بیشتری برای رشد پیش بینی شده در آینده دارید؟ روندهای مدرن در طراحی مطب دندانپزشکی نیز این ملاحظه را دارند. فرض کنید امروز یک مرکز تصویربرداری جدید خریداری کرده اید، آیا فضای کافی برای آن دارید؟ در صورت عدم برنامه ریزی های آینده برای رشد مطب دندانپزشکی، کنار گذاشتن چنین ملاحظاتی در هنگام طراحی مطب می تواند فاجعه بار باشد. به نظر می رسد روندهای مدرن این ایده را کاملاً محصور کرده اند. این توضیح می دهد که چرا نباید از پذیرش گرایش های مدرن اجتناب کنید!

وقت آن رسیده که دفتر خود را با استفاده از جدیدترین گرایش های طراحی بازسازی کنید. ما درک می کنیم که شما می خواهید احساس اعتماد، پاکیزگی و راحتی را در مراجعه کنندگان خود ایجاد کنید. برای جدیدترین روند طراحی مطب دندانپزشکی امروز با HJT Design تماس بگیرید.

طراحی دفتر پزشکی

5 گرایش در طراحی دفتر پزشکی

طراحی مطب پزشکی به طور پیوسته در حال تغییر و تحول است. برای طولانی ترین زمان ساختمانهای پزشکی یا بالینی در خلال انحنا قرار دارند که نوبت به ایده های مدرن تری برای طراحی ساختمان می رسد. در مقایسه با چند دهه گذشته، آنها اغلب از نظر طراحی کاملاً سنتی هستند. خوشبختانه با توجه بیشتر به ایجاد ساختمانهای سبزتر و طراحی فضاهای طراحی شده برای افراد، این ساختمانها به آرامی اما مطمئناً در حال پیشرفت هستند.

ساختمانهای جدید مطب پزشکی که به تازگی ساخته شده اند به طرز شگفت انگیزی زیبا هستند و به گونه ای طراحی شده اند که با از بین بردن احساس سرماخوردگی و بالینی سنتی که معمولاً با این فضاها همراه است، احساس راحتی بیشتری برای بیماران ایجاد می کنند. در اینجا 5 روند رو به رشد در طراحی مطب پزشکی هوشمند و موثر آورده شده است.

ایجاد ساختمانهای با مصرف انرژی بیشتر

یک روند طراحی ساختمان که به طور مثبتی بر روی هر صنعتی تأثیرگذار است، ساخت ساختمانهایی با انرژی بیشتر است. مطب های پزشکی به ویژه کاندیداهای خوبی برای طراحی بهینه انرژی یا ساختمان سبز هستند زیرا این صنعت خاص به انرژی زیادی نیاز دارد.

ساختمانهای اداری در حال حاضر یکی از بالاترین مصرف کنندگان انرژی در مورد ساختمانها هستند، چه رسد به مطبهای بالینی با دستگاههای پرقدرت، روشنایی شدید، نیازهای حیاتی کنترل آب و هوا و غیره. دفاتر پزشکی که به تازگی ساخته می شوند باید از مواد با دوام و پیشرفته ساخته شوند که محکم ترین پوشش ساختمان ممکن را ایجاد کنند.

سیستم های دیوار بتونی عایق بندی شده مواد ایده آل برای این نوع ساختمان ها هستند. آنها مقاومت بیشتری نسبت به دیوارهای بتونی معمولی ارائه می دهند، نصب آنها سریعتر است و به طور طبیعی کنترل بهتر هوا و رطوبت را ارائه می دهند.

با استفاده از تغییرات در فناوری دیجیتال

هنگام طراحی فضای داخلی مطب ها ایده خوبی است که از تغییر در نیازهای فناوری دیجیتال استفاده کنید. فناوری پزشکی یا فناوری مورد استفاده در محیط های پزشکی همیشه در حال تغییر و کارآیی است. به عنوان مثال استفاده از کیوسک های دیجیتال که در آن بیماران ممکن است خود را از داخل یا خارج و همچنین قرار ملاقات های بعدی پیگیری کنند، ازدحام در میز جلو را کاهش می دهد و به دبیران فرصت بیشتری می دهد تا سایر نیازهای مهم را برطرف کنند.

همچنین مهم است که تعداد زیادی خروجی با فضای مناسب و حتی خروجی های ویژه که پورت USB داخلی در آنها وجود دارد در دفاتر و همچنین اتاق های انتظار وجود داشته باشد. مهار فناوری که رضایت بیمار را بهبود می بخشد و کارکنان را برای انجام وظایف خود آسان تر می کند، مهمترین نکته است.

طراحی مطب دندانپزشکی

گنجاندن فضای سبز در فضای باز برای مراقبت از بیمار

مدت هاست که شناخته شده است که گذراندن اوقات خارج از منزل برای سلامتی انسان مفید است، با این وجود در ایالات متحده پیشرفت نسبتاً آهسته ای در استفاده از طبیعت به عنوان منبع بهبودی داشته است. از آنجا که آگاهی از میزان اهمیت فضای سبز در محیطها و همچنین محیطهای پزشکی وجود دارد، روند رو به رشدی در مطب ها و طراحی کلینیک پوست و مو ایجاد می شود که عمداً فضای سبز را برای دعوت کارکنان و همچنین بیماران برای استراحت انجام می دهند.

این فضاهای سبز باید به آسانی قابل دسترسی باشد و طبیعتاً می تواند در محوطه ای که روی صندلی چرخدار نگهداری می شود یا بیمارانی که به واکر احتیاج دارند لذت ببرند. این فضاهای سبز نیازی به طراحی دقیق ندارند، بلکه به عنوان یک محیط کوچک باغچه ای با بوته ها یا درختانی که به طور هدفمند قرار داده شده اند، برای ایجاد یک منطقه دنج مسدود از ترافیک یا پارکینگ ها کار می کنند.

طراحی فضای داخلی که بیشتر "خانگی" و "کلینیک" کمتر باشد

روند دیگری در فضای داخلی مطب پزشکی که در بالا به آن اشاره شد، تغییر در نحوه انجام دکوراسیون داخلی است. مدت هاست که تنظیمات پزشکی با احساسات ناخوشایند و سرد همراه است که باعث می شود بیماران بیشتر عصبی و ناراحت شوند. بسیاری از ساختمان های پزشکی شروع به سبک سازی ساختمان های خود با توجه به افراد می کنند و فضاهای راحتی را ایجاد می کنند که بیشتر از درمانگاه یا مطب احساس خانه می کنند.

این روند واقعاً با بهبود آسایش و بهزیستی ذهنی به افزایش رضایت بیمار کمک می کند. بیماران در اتاق های انتظار که به خوبی طراحی شده اند، اغلب صبورتر هستند و به طور متوسط زمان انتظار بهتر است.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود