زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چگونه ماسک صورت برای جوش درست کنیم؟

چگونه ماسک صورت برای جوش درست کنیم؟

چگونه ماسک صورت برای جوش درست کنیم؟

جوش صورت یک دغدغه اساسی برای بسیاری از افراد، به خصوص نوجوانان است. تقریباً ۳۰ درصد از نوجوانان با مشکل جوش و آکنه دست و پنجه نرم می‌کنند و درصد قابل توجهی از افراد بزرگسال نیز حتی پس از گذر از دوره نوجوانی و بلوغ با این مشکل رو به رو هستند.

به نظر می‌رسد مشکل پوستی جوش که اعتماد به نفس را از افراد زیادی گرفته است؛ ریشه در هورمون‌ها دارد و با مراجعه به پزشک و هورمون درمانی تا حد قابل توجهی بتوان آن را کنترل کرد و کاهش داد. در کنار مراجعه به پزشک و عمل به درمان‌های او، رسیدگی به پوست نیز می‌تواند بسیار اثربخش باشد و به درمان سرعت بیشتری ببخشد.

در امر رسیدگی به پوست، ماسک صورت الانزا در کنار انواع سرم‌ها، کرم‌ها و... بسیار تأثیرگذار هستند؛ از همین رو، سوال "چگونه ماسک صورت برای جوش درست کنیم" یک سؤال پرتکرار و اساسی محسوب می‌شود. در ادامه ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه ماسک صورت برای جوش درست کنید تا با استفاده از آن برای همیشه از شر جوش‌‌‌هایتان راحت شوید.

تهیه‌ی ماسک صورت برای جوش

با استفاده از مواد طبیعی و خانگی! با استفاده از موادی که در همه خانه‌ها یافت می‌شوند می‌توان ماسک‌هایی درست کرد که واقعاً اثرگذار هستند. ویژگی مشترک همه آنها طبیعی و غیرشیمیایی بودنشان است که باعث می‌شود کمتر حساسیت ایجاد کنند؛ اما قبل از استفاده از هر کدام از آن‌ها، مقداری از آن را بر روی پوست بازوی خود تست کنید و اگر مشکلی نبود بر روی صورتتان اعمال کنید. نکته مهم دیگر در مورد اعمال ماسک صورت (face-masks) این است که نباید اطراف و به خصوص زیر چشم از آن‌ها استفاده کرد چرا که پوست دور و زیر چشم با پوست صورت فرق دارد و بافت نازک و نرم‌تری دارد. در ادامه برخی از مؤثرترین این ماسک‌ها در ادامه آورده شده‌اند.

ماسک نعنا و ریحان

یکی از دردسرسازترین عوامل ایجاد جوش، باکتری‌ها هستند. استفاده از موادی نظیر ریحان که خاصیت ضدباکتریایی دارند در کاهش جوش‌ها بسیار مؤثر است. اسید سالیسیلیک یک عامل مهم و اثرگذار در از بین بردن آکنه است. ترکیب این دو گیاه یک ماسک خارق العاده در از بین بردن جوش، جای آن و آکنه می‌سازد و باعث می‌شود "با نعنا و ریحان" پاسخ صحیح و خوبی برای سؤال "چگونه ماسک صورت برای جوش درست کنیم" باشد.

برای تهیه آن برگ نعنا و ریحان نیاز است. تعداد ۱۰ برگ از هر کدام کافی است. برگ‌های نعنا و ریحان را در میکسر (غذاساز) ریخته و تا زمان له شدن کامل آن‌ها به میکس کردن ادامه دهید. در آخر خمیری که حاصل شده را به قسمت‌های مختلف صورت و حتی بدن که دارای جوش هستند بمالید.

ماسک صورت نعنا و ریحان

زمان اثربخشی این ماسک پس از ۲۰ دقیقه است؛ البته می‌توان تا ۴۰ دقیقه آن را بر روی پوست نگه داشت. پس از آن با آب سرد بشویید و با حوله نرم خشک کنید.

ماسک میخک و زردچوبه

از دیگر ترکیبات قویِ ضد باکتری و ضد قارچ می‌توان به میخک اشاره کرد. میخک همچنین می‌تواند تورم را کاهش دهد و در درمان عفونت مؤثر واقع شود. پیش از این، با خواص ضد باکتریایی زردچوبه آشنا شدید. زردچوبه علاوه بر مقابله با باکتری‌ها، در کاهش التهاب نیز بسیار موفق عمل می‌کند که باعث می‌شود تورم و التهاب جوش‌ها بخوابد و زودتر از روی پوست محو شوند. جوش‌ها در اثر بسته بودن منافذ پوستی ایجاد می‌شوند؛ بنابراین باز کردن این منافذ می‌تواند به شدت در کاهش جوش‌ها و همچنین جلوگیری از ایجاد آن‌ها مؤثر باشد. زردچوبه یک ماده طبیعی است که در باز کردن منافذ پوستی نیز تأثیرگذار است.

برای تهیه این ماسک شما به ۴-۵ عدد میخک و یک قاشق چایخوری میخک احتیاج دارید. میخک را تا خمیرشدگی کامل در میسکر (غذا ساز) ریخته و سپس با زردچوبه به خوبی مخلوط کنید. ماسک صورت حاصل را به صورت خود مالیده و ۱۵-۳۰ دقیقه بگذارید بماند. پس از مدت زمان اثرگذاری، با آب ولرم شسته و با حوله خشک کنید.

ماسک زردچوبه و عسل

نام عسل در اکثر دستورالعمل‌های تهیه ماسک صورت دیده می‌شود. دلیل این موضوع این است که عسل خواص ضد باکتریایی و ضدالتهابی دارد. همچنین عسل را می‌توان یک آنتی اکسیدان قوی دانست که با مبارزه با رادیکال‌ها آزاد و خنثی کردن اثر مخرب آن‌ها بر روی پوست، به جلوگیری از ایجاد جوش کمک شایانی می‌کند. علت استفاده از زردچوبه نیز "باکتری کش" بودن آن است که سبب کاهش جوش‌ها و عوامل ایجاد کننده آن‌ها می‌شود.

طرز تهیه این ماسک بسیار ساده است تنها کافیست یک قاشق غذا خوری عسل را با نصف قاشق غذا خوری زردچوبه مخلوط کنید به طوری که یک خمیر یکسان به دست آید. برخی به دلیل خاصیت چسبناک بودن عسل طبیعی و در مواردی بیش از حد سفت بودن آن، یک قاشق غذا خوری شیر نیز به این ترکیب اضافه می‌کنند که انتخاب بسیاری خوبی است؛ چرا که شیر سبب رقیق شدن ترکیب و اعمال بهتر آن می‌شود همچنین به روشن‌تر شدن پوست نیز کمک می‌کند.

برای قراردهی ماسک روی صورت می‌توانید از قلم ماسک و یا یک براش صورت استفاده کنید و با استفاده از آن تمامی قسمت‌های صورت را به خوبی با ماسک بپوشانید. زمان طلایی اثربخشی این ماسک ۱۵-۲۰ دقیقه است و پس از آن می‌توانید با آب ولرم آن را بشویید و با حوله‌ای نرم خشک کنید. استفاده ۳-۴ بار در هفته از این ماسک می‌تواند اثر بسیاری خوبی بر از بین بردن جوش‌ها داشته باشد.

نکته حائر اهمیت در مورد این ماسک این است که باید سر موقع شسته شود؛ از این جهت که زردچوبه قابلیت رنگ‌دهی به صورت را دارد و اگر در شستن به موقع آن غلفت شو؛ صورت را زرد می‌کند.

ماسک صورت زردچوبه و عسل

در این متن به معرفی ۳  مورد از مؤثرترین ماسک‌های صورت برای رفع جوش پرداختیم؛ اما لازم است بدانید که ماسک‌های طبیعی همیشه هم جوابگو نیستند‌. اگر به دستورالعمل‌های مربوط به ماسک‌های خانگی نگاهی بیاندازید، در بسیاری از آن‌ها نام لیمو را می‌بینید؛ این در حالی است که لیمو خاصیت اسیدی دارد و اثرات مضر آن بر روی پوست بیشتر و شدیدتر از اثرات مفید آن است! بنابراین استفاده از ماسک‌های آماده که با توجه به پوست و در نظر گرفتن حساسیت‌ها تهیه می‌شوند نیز یک انتخاب خوب است.

ماسک صورت برای جوش را از الانزا بخرید!

فروشگاه اینترنتی الانزا ارائه دهنده انواع محصولات مراقبتی پوست نظیر ماسک‌های مختلف برای جوش، ماسک‌های آبرسان، ماسک‌های کلاژن و ... است. دیگر محصولات الانزا شامل محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی شخصی، پوشاک زنانه و مردانه مطابق با مد روز و ... است که همگی دارای ضمانت اصل بودن کالا هستند. برای مشاهده و خرید محصولات با کیفیت الانزا به نشانی اینترنتی https://elanza.com/ مراجعه نمایید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود
    تعداد نظرات (1)
    1. مهمان زهرا در 24 مرداد 1400
      ماسک برای لک های پوست چی خوبه؟
      پاسخ