زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

کاشت مو به روش BHT | کاشت مو سر از مو های سینه و ریش

کاشت مو به روش BHT | کاشت مو سر از مو های سینه و ریش

کاشت مو به روش BHT | کاشت مو سر از مو های سینه و ریش

ریزش مو در بسیاری از افراد باعث از بین رفتن اعتماد به نفس می شود. دلایل ریزش مو در افراد متفاوت است. بسیاری از افراد برای درمان طاسی و ریزش مو به سراغ روش های درمانی گوناگون میروند، اما در بسیاری از موارد، به خصوص هنگامی که از دست دادن موها، به علت عوامل وراثتی صورت گرفته باشد، هیچ راهکاری برای افزایش حجم مو و درمان طاسی وجود نخواهد داشت. در اینجاست که برخی از افراد، به روش های گوناگون کاشت مو می اندیشند.

کاشت مو به روش BHT

امروزه، اغلب مردم با عمل کاشت مو آشنا هستند و بسیاری از آنها، هنگام مواجهه با معضلاتی چون ریزش مو، فکر انجام آن به ذهنشان خطور میکند. بسیاری از متخصصان حرفه ای، در این عرصه به فعالیت میپردازند و کلینیک های تخصصی فراوانی برای انجام این کار، در سراسر کشور مشغول خدمت رسانی به مراجعان هستند.

اما لازم به ذکر است که کاشت مو، خود روش های گوناگون و متنوعی دارد که با توجه به شرایط افراد و انتظارات آنها، میتوان یکی از آنها را برای فرد در نظر گرفت. در این مقاله، با روش کاشت موی BHT یا کاشت مو با استفاده از موهای بدن، آشنا میشویم.

برداشت موی سر از بدن برای کاشت مو 

بسیاری از نقاط بدن، مانند ناحیه ی ریش و سینه ی آقایان، موهایی ضخیم و متراکم دارند که از این نظر به موهای سر شبیه هستند. در فرایند کاشت مو، لازم است که از موهای طبیعی خود فرد استفاده شود. در حالت عادی، موهای مورد نیاز برای کاشت، از ناحیه ی پشت سر و نزدیک گردن افراد برداشته میشوند.

اما در مواردی که بانک مو ی شخص برای این کار مناسب نباشد و یا فرد به طور کامل طاس باشد، مقداری از موهای بدن از ناحیه ای مناسب برداشته شده و به روی سر کاشته میشوند. برداشت موهای بدن در این روش، با شیوه ی FIT انجام میگیرد که هیچ گونه زخم و التهاب دائمی ایجاد نمینماید و اثر آن بر روی پوست، پس از گذشت مدت کوتاهی به سرعت از بین میرود. به علاوه، دوره ی نقاهت بیمار پس از انجام این عمل، به نسبت دیگر روش ها کوتاه تر خواهد بود. لازم به ذکر است که این شیوه، به هیچ عنوان تهاجمی نمیباشد.

جالب است بدانید که از روش BHT برای کاشت موهای سر در ناحیه ی ریش، سبیل و ابرو نیز استفاده میشود!

استفاده از موهای صورت در ناحیه ی ریش، برای آقایان بسیار مناسب به نظر میرسد. موهای ریش، شباهت بسیاری به موهای سر دارند. به علاوه، ضخیم هستند و طول عمر بالایی دارند، اما سرعت رشدشان کم است و از این نظر، محدودیت هایی را به وجود می آورند.

در اغلب مواقع، موهای ریش، از ناحیه ی زیر چانه برداشت میشوند، چراکه در این صورت، در ظاهر فرد کمتر تأثیر میگذارند و اگر فرد به بلند کردن ریش هایش علاقه مند باشد، از نظر ظاهری با مشکلی مواجه نخواهد بود.

در برخی موارد نیز از فولیکول های مو در ناحیه ی سینه استفاده میشود. این موها به مرتب رشد کمتری دارند و نهایتا 6 یا 5 سانتی متر رشد میکنند. ضخامتشان نیز به نسبت موهای ناحیه ی ریش کمتر است و غالبا فر هستند.

به علاوه ی این دو مورد مذکور که بیشتر مورد توجه متخصصان قرار میگیرند، در برخی موارد از موهای دیگر نقاط بدن نیز استفاده میشود، اما به طور کلی و در بیشتر موارد، موهای ریش برای کاشت، مناسبتر هستند.

کاشت مو به روش bht

مشکلات روش bht

احتمال نتیجه دادن این روش، بین هفتاد تا هشتاد درصد است. به عبارت دیگر، موفقیت آمیز بودن آن، قطعی نیست، چراکه ساختار موهای بدن و موهای سر، تفاوت های فراوانی دارند. البته ممکن است در برخی موارد، پس از کاشت آنها به روی سر، ساختاری متفاوت و شبیه به موهای سر پیداکنند.

از سوی دیگر، پوست سر و بدن نیز به شکل قابل توجهی با یکدیگر تفاوت دارند و ممکن است موهای بدن، با ساختار پوست سر سازگار نباشند و به خوبی رشد نکنند. به علاوه، این روش صرفا برای آقایان کاربرد دارد و بانوان، به علت عدم برخورداری از موهای ضخیم و متراکم در نواحی گوناگون بدن، نمیتوانند از این روش استفاده کنند.

البته برخی از بانوان برای کاشت موهای سر در ناحیه ی ابرو، به این شیوه متمایل میشوند. به طور کلی ممکن است پیوند زدن موهای بدن به روی سر، انتظارات مراجعان را به طور کامل برآورده ننماید زیرا موهایی که به روش BHT کاشته میشوند، ظاهری طبیعی نداشته و رشد اندکی دارند. از این جهت، کاشت مو به روش BHT آخرین راهکاری است که به افراد پیشنهاد میشود و صرفا اشخاصی که از تراکم موی مناسب در ناحیه ی پشت سرشان برخوردار نمیباشند، به این روش روی می آورند.

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو به روش BHT

توصیه میشود، دو تا سه هفته پیش از انجام کاشت مو، از مصرف داروهایی چون آسپرین و مکمل های غذایی همچون ویتامین ها اجتناب کنید. به علاوه، استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکلی نیز میتواند مشکلاتی نظیر خونریزی غیرقابل کنترل را برای فرد به همراه بیاورد.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود
    تعداد نظرات (1)
    1. sara33 در 31 مرداد 1400
      خیلی جالبه و جدید ممنون
      پاسخ