زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

4 روغن تقویت کننده ریش و سبیل که ریش را پرپشت می کند!

4 روغن تقویت کننده ریش و سبیل که ریش را پرپشت می کند!

4 روغن تقویت کننده ریش و سبیل که ریش را پرپشت می کند!

برعکس خانم‌ها که همواره به دنبال یافتن راهی برای از بین بردن موهای زائد خود هستند، در مقابل آن‌ها بیشتر آقایان خواستار رویش منظم و مرتب ریش و سبیل خود هستند و به همین دلیل همواره به دنبال استفاده کردن از روش‌های برای پرپشت کردن آن‌ها می‌باشند. همین عامل سبب شده بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها به فکر تولید محصولاتی باشند که این نیاز افراد را پاسخ دهد و همواره با تبلیغات گسترده خود توانسته‌اند محصولات خود را جذاب جلوه دهند.

در نتیجه آن سبب ترغیب بیشتر افراد برای خرید از آن‌ها است که در این میان می‌خواهیم شما را با نحوه عملکرد روغن تقویت کننده ریش آشنا سازیم.

همان طور که می‌دانید روغن‌ها به علت استفاده شدن از مغز طبیعی گیاهان که به صورت آسیاب شده هستند و بدون موارد افزوده شده، توانسته‌اند جایگاه بسیار مطلوبی را در مقایسه با سایر محصولات شیمیایی داشته باشند؛ اما در این میان طب سنتی هم با ارائه محصولات طبیعی و استفاده از انواع ماسک‌ها (مثل ترکیب دارچین و آبلیمو و عسل) در صدد تقویت کردن و رویش یکنواخت ریش و سبیل آقایان است که تا حدودی هم توانسته‌اند به نتایج مطلوبی دست یابند.

بهترین روغن تقویت ریش با اثرگذاری فوق العاده

جالب است بدانید از جمله مزیت‌های نگهداری و تقویت ریش و سبیل توسط آقایان در آن است که ریش و سبیل در اصل برای تقویت پوست مفید است و با بالا بردن میزان رطوبت پوست صورت در جوان سازی آن نقش مؤثری دارند.

در این میان نقش مؤثر روغن تقویت کننده ریش طی تحقیقات مختلف صورت گرفته از افرادی که از این مکمل‌های تقویتی برای رویش استفاده کردند به اثبات رسیده است. در این میان می‌خواهیم شما را با بهترین روغن پرپشت کننده ریش آشنا سازیم که عبارت‌اند از:

  1. روغن زیتون
  2. روغن بادام تلخ
  3. روغن رزماری
  4. روغن آرگان

ما سعی ‌کردیم در ادامه مقاله شما را با بهترین مزیت‌های استفاده از این روغن‌ها و تأثیرات مؤثر آن‌ها آشنا سازیم.

روغن زیتون

خرید روغن زیتون رودبار از زیتون 013

به نقل از وب سایت "گاسی وب" این روغن برای رشد ریش با قابلیت خواص آنتی اکسیدان، ضد قارچی و ضدالتهاب که دارد، نقش تأثیرگذاری بر روی رویش مو و ریش است.

روغن زیتون به عنوان یک منبع غذایی مفید و تأثیرگذار بر روی مو سر و تقویت کننده ریش است. اگر تاکنون از آن استفاده نکردید، پیشنهاد ما به شما آن است که با مصرف روزانه روغن زیتون بر روی موی سر و ریش باعث تقویت ویژگی­های زیر شوید:

  1.  از خارش و شوره ریش‌ها و پوست سر جلوگیری می‌کند.
  2. باعث نرمی و حالت گرفتن مناسب ریش و مو سر می‌شود.
  3. روند رشد مو را افزایش می‌دهد.
  4. یک آبرسان و تقویت کننده در رویش یک دست ریش و مو سر است.

در کل می‌توان گفت روغن زیتون به عنوان یک تقویت کننده موی سر و صورت با تولید خاصیت قارچی و آنتی اکسیدان خود باعث تقویت فولیکول‌های مو سر و ریش، سبیل آقایان می‌شود که این خود به معنای افزایش عمر، ضخامت، طول موی سر و ریش آقایان می‌شود؛ اما باید توجه داشته باشید که در ابتدا به اصل بودن روغن زیتون خود اطمینان حاصل کنید تا بتوانید به تأثیر مطلوب آن دست یابید.

توصیه میکنیم جهت خرید روغن زیتون اصل رودبار جهت رشد ریش به وب سایت "زیتون 013" به آدرس اینترنتی olive013.ir بروید و از آنجا روغن زیتون بخرید.

روغن بادام تلخ

همواره استفاده از روغن بادام تلخ از دیرباز به علت خاصیت دانه‌های مقوی و تأثیرگذار آن بر روی سلامت بدن باعث شد در درمان بسیاری از بیماری‌ها از آن‌ها استفاده کنند. رفته رفته همین عامل باعث شد که بادام تلخ به علت دانه‌های مقوی و پرخاصیت علاوه بر استفاده در صنعت دارویی در مصارف زیبایی از جمله تقویت و رویش با کیفیت و یکنواخت ریش صورت آقایان شود.

درخت بادام که از آن فرآورده‌های مختلفی مثل روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین حاصل می‌شود. این درخت با وجود سمی بودن ولی باز در صنعت شیمایی و دارویی و صنعتی جایگاه بسزایی دارد.

بشر مطالعات زیادی بر روی روغن بادام تلخ بر روی سلامت پوست مو و صورت انجام داده است و به نتایج قابل قبولی هم دست یافتند از جمله موارد استفاده از روغن بادام تلخ را می‌توان در:

  • درمان دارویی
  • انواع صابون‌ها
  • لوسیون های بدن
  • کرم‌های مرطوب کننده
  • شامپوهای بدن

از جمله یکی از مزیت استفاده از بادام تلخ در تقویت و لطافت و پر پشت کردن ریش صورت و موی آقایان طرفداران زیادی دارد و در کنار آن روغن بادام تلخ در درمان بیماری­های زیر موثر است:

  1. تب
  2. خاصیت ضد میکروبی
  3. درمان عفونت گوش
  4. مسکن و آرام بخش بودن

و بسیاری موارد دیگر است.

روغن رزماری

 روغن رزماری یکی دیگر از بهترین روغن‌ها در طب سنتی در تقویت کننده پوست و مو است که نقش بسیار مهمی در جوان سازی و رطوبت رسانی به ریشه مو و ریش صورت آقایان دارد. در حقیقت می‌توان گفت گیاه رزماری در بسیاری موارد کاربرد اساسی دارد که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان دردهای عضلانی
  • درمان ریزش مو
  • تقویت کننده موی سر و ریش آقایان

امروزه در طب سنتی به علت خاصیت‌های بیشمار آن، برای سهولت مصرف کننده، آن را به صورت روغن رزماری به صورت طبیعی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.

جالب است بدانید روغن رزماری به علت توانایی نفوذپذیری بالای که دارد، در تقویت و آبرسانی به ریشه موی سر و ریش و سبیل آقایان موثر است و از ریزش موی صورت جلوگیری می‌کند و باعث تقویت کردن آن هم می‌شود؛ بنابراین اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید موی سر و صورتتان شفاف و خوش حالت و ضخیم باشد، پیشنهاد می‌کنیم روغن رزماری را برای یک مدت معینی که معمولاً مدت درمان از گیاهان سنتی ۴۰ روز است استفاده و تأثیر معجزه آسای آن را مشاهده کنید.

همچنین این روغن به عنوان یکی از داروهای مهم در درمان شور سر افراد نقش مؤثری دارد.

روغن آرگان

این روغن اصولاً به دو روش خوراکی و آرایشی تهیه می‌شود که معمولاً برای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی از دانه‌های کم رسیده آرگان استفاده می‌کنند که تلخ مزه دارد، ولی می‌توان به عنوان خوراکی هم مصرف شود که تأثیر بسزایی بر روی شفافیت و لطافت پوست صورت و مو دارد.

در حالی که از دانه‌های رسیده روغن آرگان که طی فرایند سختی بدست و آسیاب می‌شوند، بیشتر مصارف خوراکی دارد که به خاطر طعم شیرین و مطلوبی که دارند، نمی‌توان در مصارف بهداشتی از آن استفاده کرد؛ زیرا به خاطر تغییر رنگ و طعم شیرین روغن آرگان امکان تقلبی بودن آن بیشتر از روغن آرگان تلخ است؛ بنابراین اگر در مصارف بهداشتی استفاده شود، در صورت تقلبی بودن خسارت‌های جبران ناپذیری را بر روی پوست صورت و مو می‌گذارد.

اما استفاده از روغن ارگان اصل به صورت متناسب و مشخص شده باعث می‌شود:

  • تقویت کننده تارهای ریش و مو سر ضعیف می‌شود.
  • شفافیت مو و ریش
  • افزایش حجم مو
  • تقویت به موهای آسیب دیده (موهای سوخته شده توسط رنگ)

اما باید توجه داشته باشید روغن آرگان اصل در تقویت ریشه ناخن‌ها و استحکام آن نقش بسزایی دارد.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با روش‌های تقویت کننده ریش آقایان و استفاده از انواع روغن‌های مصرفی مفید که به راحتی امکان دست رسی افراد به آن‌ها وجود دارد آشنا سازیم.

در استفاده از انواع روغن‌ها مثل روغن زیتون، روغن آرگان و غیره آن چیزی که از همه مهم‌تر است، اصل بودن آن، طی کردن مدت درمان آن که برای تأثیرگذاری بهتر باید به آن‌ها توجه کرد.

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت گاسی وب با انواع دیگر روغن‌ها و خواص معجزه آسای آن‌ها بر روی تقویت پوست و مو آشنا شوید. امید آن است که بتوانید از این مقاله بهترین روغن‌ها را متناسب با نیازهایتان فراهم کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود
    تعداد نظرات (21)
    1. محمدرضا در 20 فروردین 1403
      سلام وقتتون بخیر، میخواستم بدونم آیا میشه روغن آرگان و رزماری رو مخلوط کرد، و برای رشد وتقویت ریش استفاده کرد، وآیا ترکیب این دو مفید هست وضرری نداره؟
      پاسخ
      1. مجله زوم لایف
        مجله زوم لایف در 21 فروردین 1403

        سلام، طبیعیتاً نباید مشکلی باشه و می‌تونید ترکیب کنید اما برای اینکه ببین پوست شما چه واکنشی نشون میده، توصیه میشه ابتدا مقدار از مواد ترکیب شده رو روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید.

        پاسخ
    2. مجتبی اسدیان در 30 بهمن 1402
      رشد سیبیل کم شد ریزش سیبلم زیاد شد
      پاسخ
    3. مهمان Amir در 31 مرداد 1402
      سلام ببخشید من اگه هرشب از روغن زیتون قبل از خواب به صورتم بمالم تویه چند وقته دیگه ریش در میارم؟
      پاسخ
      1. مجله زوم لایف
        مجله زوم لایف در 2 شهریور 1402

        سلام، مشخص نیست! می‌تونید تست کنید و نتیجه‌اش رو ببینید.

        پاسخ
    4. وسیم در 19 مرداد 1402
      سلام برسه من میخواستم بدونم که کدام روغن بسیار اثرگذاری بیشتر دارد برای ریش
      پاسخ
    5. Abdullah در 2 تیر 1402
      سلام وقت بخیر
      ببخشید اگ روغن بزاریم تا صبح رو پوست مون باشه و نشوریمش‌ موردی ک نداره ممنون؟
      پاسخ
      1. مجله زوم لایف
        مجله زوم لایف در 6 تیر 1402

        سلام، بهتره اینکار رو انجام ندید و بعد از حدود 15 دقیقه صورت خودتون رو بشورید.

        پاسخ
    6. مهمان مهدی در 7 خرداد 1402
      سلام من 18 سالمه ریشم کم پشت هست به جاهایی هست ولی کامل نیست برای پر پشتی ریش از روغن کرچک استفاده میکنم ایا مضره ؟؟ و از روغن ارگان هم میتونم استفاده کنم
      پاسخ
      1. مجله زوم لایف
        مجله زوم لایف در 10 خرداد 1402

        سلام، استفاده از روغن کرچک یا آرگان مضر نیست. برای استفاده ابتدای روی قسمتی از پوست استفاده کنید تا حساسیت نداشته باشید.

        پاسخ
    7. مهمان Alireza در 6 اردیبهشت 1402
      سلام خسته نباشید دوستان الان 20 سالم هست، خواستم بهتون بگم چه از روغنی استفاده کنم رشت ریشم خلیی کمه یکیتون میتونی کمکم کنید.
      پاسخ
    8. Amir5510 در 12 فروردین 1402
      سلام من روغن زیتون و رزماری و کرچک گرفتم نمیدونم چطوری مخلوط کنم و چطوری رو صورتم بزنم
      پاسخ
    9. mobin در 6 اسفند 1401
      سلام روغن زیتون هر هفته چن روز استفاده کنیم
      و بعد از چند دقیقه بشوریمش
      پاسخ
      1. مجله زوم لایف
        مجله زوم لایف در 6 اسفند 1401

        سلام می‌تونید هفته‌ای 2 الی 3 بار انجام بدید و بعد از 15 دقیقه بشورید.

        پاسخ
    10. محمدرضا قاسمی در 26 بهمن 1401
      سلام ببخشید برای پر پشت شدن ریش کدوم از این روغنا خوبه و اینکه وقتی بخوای استفاده کنیم از روغن مشکلی نداره ریشمو بزنم و از روغن استفاده کنم اینجور هم تاثیر داره؟
      پاسخ
      1. مجله زوم لایف
        مجله زوم لایف در 28 بهمن 1401

        سلام، هر 4 روغن مناسب هستند. مشکلی نداره چون این روغن‌ها باعث تقویت ریشه ریش و مو می‌شوند.

        پاسخ