زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چرا همه افراد از لیزر موهای زائد نتیجه مشابهی نمی‌گیرند؟

چرا همه افراد از لیزر موهای زائد نتیجه مشابهی نمی‌گیرند؟

چرا همه افراد از لیزر موهای زائد نتیجه مشابهی نمی‌گیرند؟

نوع دستگاه لیزر نیز بسیار مهم است. همه دستگاه‌های لیزر موهای زائد نتیجه مشابهی ندارند و هر دستگاهی مناسب یک دسته از افراد است. نوع دستگاه لیزر از عوامل مهم قیمت لیزر موهای زائد است.

عوامل زیادی در لیزر موهای زائد تاثیر می‌گذارند. یکی از آنها رنگ پوست افراد است. هر چه پوست روشن‌تر و موهای تیره‌تر باشد؛ دستگاه‌های لیزر بهتر می‌کنند موهای زائد را تشخیص داده و از بین ببرند.

فواصل بین جلسات نیز در نتیجه کار اهمیت دارند. در صورتی که جلسات بیشتر یا کمتر از زمان لازم باشند، باعث تضعیف ریشه مو نمی‌شوند. با مراجعه به کلینیک‌های معتبر قبل از شروع لیزر باید با پزشک مشورت نموده و زمان لازم بین جلسات مشخص شود.

خدمات پوست و مو، زیبایی ارزان

قبل از لیزر باید موها ناحیه مورد نظر به طور کامل شیو شود. از روش‌های کندن موها از ریشه مثل اپیلاسیون یک ماه قبل از لیزر خودداری کنید. در روز جلسات لیزر از کرم یا لوسیون در ناحیه مربوطه استفاده نکنید. تا حد امکان کمتر در معرض آفتاب قرار گرفته و دراین دوره به هیچ عنوان حمام آفتاب نگیرید.

در کلینیک قبل و بعد از لیزر از کرم‌های بی حس کننده، ضد التهاب و مرطوب کننده استفاده می‌شود. بدون تجویز پزشک بر روی ناحیه لیزر شده هیچ نوع کرم یا ژلی استفاده نشود. رعایت نکردن همین نکات می‌تواند باعث بی‌ اثر شدن یک جلسه و هزینه بیشتر در قیمت لیزر موهای زائد گردد.

قبل از لیزر موهای زائد به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا استفاده از کرم‌های برنزه خودداری کنید. همچنین حداقل یک ماه قبل از لیزر، به سولاریوم نروید.
  • موهای ناحیه‌ای که تصمیم به لیزر آن دارید باید کاملا تراشیده شده و تمیز باشد اما دقت داشته باشد ناحیه موردنظر را خراش ندهید یا نبرید.
  • مدتی قبل از لیزر موهای زائد از موم، وکس،‌ اپیلاسیون، کرم‌های موبر یا موچین استفاده نکنید، چون نباید موها از ریشه کنده شوند.
  • اگر دارویی مصرف می‌کنید حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • قبل از لیزر از تحرک زیاد که باعث افزایش دما و فشار خون شود خودداری کنید.
  • در حین لیزر حتما از عینکی که برای محافظت از اشعه به شما داده می‌شود استفاده کنید.

زنان باردار، افرادی که قبل از لیزر پاکسازی پوست انجام داده‌اند، افرادی که دچار سوختگی یا عارضه‌های پوستی مثل لوپوس هستند یا در بخش مربوطه یا نواحی آن دچار جوش یا تبخال هستند نباید لیزر کنند مگر با تجویز پزشک.

انواع پوست جهت لیزر موهای زائد

اگر پوست سفید اما موهای تیره‌ای دارید گزینه مناسبی برای لیزر هستید. در این حالت دستگاه‌‌های لیزر به راحتی موهای زائد را تشخیص می‌دهند و نتیجه بهتری به دست خواهد آمد. اگر فردی علاوه بر پوست روشن، دارای موهای زائد نازک و روشن است ممکن است دستگاه‌های لیزر به خوبی موهای زائد را تشخیص نداده و نتیجه لازم به دست نیاید. همین مسئله برای افرادی که پوست تیره دارند نیز صدق کند، چون تشخیص موهای تیره بر روی پوست تیره مشکل‌تر است. اگرچه انتخاب دستگاه مناسب با توجه به نوع پوست نیز بسیار حائز اهمیت است.

اگر پوست خود را با حمام آفتاب تیره کرده‌اید، فرصتی بدهید تا رنگ پوست به رنگ اولیه خود بازگردد، چون دستگاه‌های لیزر بر روی پوست‌های روشن که موهای زائد آن راحت‌تر قابل تشخیص هستند عملکرد بهتری دارند.

روش‌های برداشتن خال

رایج‌ترین شیوه برداشتن خال، جراحی است. روش جراحی به سه حالت قابل انجام است. دلیل جراحی خال این است که سلول‌های این بخش رشد کرده و بزرگ شده‌اند و حتی باعث ایجاد خال دیگری شده‌اند.  به همین دلیل گاهی نیاز به برداشتن بخشی از پوست و سپس بخیه زدن وجود دارد.

جراحی برشی که بخش مربوطه برش زده می‌شود و پس از پایان کار نیز نیاز به بخیه دارد. در جراحی خال به دلیل اینکه خال به صورت عمیقی برداشته می‌شود احتمال بر گشت آن بسیار کم است..

جراحی بیوپسی پانچ که نیاز به دستگاه مخصوص برای برداشتن خال است.

جراحی تراشه‌ای که بعد از بیهوشی موضعی با چاقوی جراحی خال برداشته می‌شود.

روش کرایو که با استفاده از دستگاه، گاز اسید نیتروژن (نیتروژن مایع) به پوست رسانده می‌شود. هدف از این کار این است که در کار سلول‌های ایجاد کننده خال اختلال ایجاد شود. سپس عمل خال بردازی انجام می‌شود. این روش برای خال‌هایی مناسب است که به لایه‌های عمقی پوست نفوذ نکرده‌اند. کرایوتراپی برای از بین بردن ضایعات پوستی دیگر مانند زگیل، کک مک و میخچه نیز کاربرد دارد.

روش کوتریزاسیون که یک روش قدیمی است که توصیه نمی‌شود. در این روش حرارتی این احتمال وجود دارد که جای خال تبدیل به اسکار شود بنابراین در مراکز معتبر انجام نمی‌شود. با استفاده از دستگاه کوتر، گرما به وسیله جریان برق به خال منتقل شده و سوزانده می‌شود.

روش لیزر که کاربرد زیادی دارد و بر خلاف روش کوتریزاسیون، عمق حرارت قابل تنظیم است و آسیبی وارد نمی‌کند. روش لیزر برای خال‌های بزرگ یا برجسته گزینه مناسبی نیست. خال‌های صاف به رنگ سیاه یا قهوه‌ای با روش لیزر در یک یا دو جلسه از بین می‌روند. لیزر به دلیل اینکه نیازی به جراحی و بخیه ندارد، ردی از خود بر جای نمی‌گذارد. لیزر دردی ندارد اما می‌توان از تزریق داروی‌های بی حسی برای این بخش استفاده کرد.

روش رادیو فرکانسی یا RF این روش امروزه به دلیل اینکه هیچ‌گونه عوارضی به دنبال ندارد بسیار استفاده می‌شود. مزیت دیگر این روش این است که جای خال سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند. برداشتن خال در جاهای حساس مثل اطراف چشم و پلک با این روش قابل انجام است.

بهترین روش برای برداشتن خال وجود ندارد و تنها شرایط فرد مثل نوع خال، محل خال و عمق آن مشخص می‌کند که از کدام روش استفاده شود.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود