زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

آیا ترتیب درست روتین پوست را می دانید؟

آیا ترتیب درست روتین پوست را می دانید؟

آیا ترتیب درست روتین پوست را می دانید؟

چرا ترتیب محصولات اینقدر در روتین پوست اهمیت دارد؟ به گفته متخصصان پوست و جراح پوست، ترتیب درست در استفاده محصولات پوست تاثیر زیادی روی پوست شما می گذارد. متخخصان می‌گویند: ترتیب استفاده از محصولات فوق العاده مهم است. چرا؟ چون وظیفه پوست این است که از نفوذ انواع مختلف آلودگی ها به درون پوست جلوگیری کند.

بنابراین مقدار بسیار کمی از محصولاتی که استفاده می کنیم می توانند به عمق پوست ما نفوذ کنند، حتی اگر کاملاً فرموله شده باشند. اما در روتین پوستی همیشه سعی می شود تا مواد مختلف به عمق پوست راه یابند واگر از محصولات به ترتیب صحیح استفاده نشود، نتیجه ی خوبی از محصولات حاصل نخواهد شد.

اصول اولیه هر روتین پوست چگونه باید باشد؟

اصول روتین پوست

گذشته از ترتیب درست، برخی از کارشناسان معتقدند که مدت زمان، برای جذب در اکثر محصولات بسیار مهم است و بایدآن را در نظر بگیرید. با این حال، از آنجا که اکثر ما اغلب برای رفتن به جایی عجله داریم زمان گذاشتن برای انجام روتین پوستی همیشه امکان پذیر نیست. پس توصیه ما این است که روتین ساده تری برای خود در نظر بگیرید.
بسیاری از محصولات برای جذب بهتر بعد از زدن آن باید 5 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس، به مرحله ی بعدی بروید. اما آیا همه ی ما برای این روند وقت کافی داریم؟ بنابراین اگر روتین پوستی پیچیده ای انتخاب کنید، قطعا آن را انجام نخواهید داد.

اگر تعداد محصولات روتین پوستی شما زیاد است بعد از زدن هر محصول، کمی مکث کنید و اجازه دهید تا محصول با پوست شما واکنش نشان دهد.
به عنوان مثال، شب ها، پس از شستن صورت و استفاده از سرم به تخت خواب بروید و مرطوب کننده خود را روی میز کنار تخت بگذارید وتا درست قبل از خواب از آن استفاده می کنید بدین شکل به سرم اجازه دادید تا زمان بیشتری برای نفوذ به پوست داشته باشد.
به یاد داشته باشید که شما منحصر به فرد هستید و هیچ کس پوست شما را ندارد. مهم نیست متخصصان چه می گویند، مهم این است که آنچه برای شما مفید است را بیابید و همیشه با پوست خود مهربان باشید.

ترتیب مناسب در روتین پوست چگونه باید است؟

یک قاعده ی ساده وجود دارد، اینکه باید به بافت هر محصول توجه کنید و همیشه از سبک ترین به سنگین ترین محصول بروید (از محصولات پایه آب شروع می کنید و به محصولات کرمی برسید).

یک روتین پوست روزانه – یک راهنمای گام به گام

روتین پوست روزانه

در برنامه ی روتین پوست صبحگاهی همه چیز برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب، آلودگی و عناصر مختلف استفاده می شود، بنابراین لایه بردارها و محصولات درمانی مثل رتینول را برای شب بگذارید.

روتین پوست مرحله 1: تمیز کننده

صبح ها با شستن صورت شروع کنید از یه شوینده ی مناسب پوست استفاده کنید تا کاملا پوستتان را تمیز کند

روتین پوست مرحله 2: تونر

اکثر مردم ترجیح می دهند از تونرها صرف نظر کنند،چون این تصور وجود دارد که اکثر تونرها باعث تحریک پوست می شوند.اما خوشبختانه، دیگر اینطور نیست. نسل جدید تونرها می تواند بسیار هم مفید باشند هر نوع تونر برای یک مشکل پوستی متفاوت در نظر گرفته شده است، بنابراین مهم این است که از تونر مناسب پوست خود استفاده کنید.
تونرها برای کمک به تنظیم pH پوست پس از استفاده از صابون ها به وجود آمدند اما پاک کننده های صورت امروزی بسیارمتعادل شده اند پس استفاده از تونر ها دیگر ضروری نیستند و بیشتر برای پوست های چرب و مختلط توصیه
می شوند.

روتین پوست مرحله 3: سرم ها و آبرسان

سرم ها درمان های غلیظ و غنی از مواد مغذی هستند که مشکل های خاصی را برطرف می کنند،
بنابراین بهتر است از آنها استفاده کنید. امروزه سرم های مختلفی در بازار موجود است، اما برای روز توصیه می شود از سرم های حاوی آنتی اکسیدان استفاده شود

روتین پوست مرحله 4: کرم دور چشم

به گفته ی متخصصان پوست استفاده از کرم دور چشم حداقل دوبار در روز از 20 سالگی بسیار مهم است و برای گرفتن بهترین نتیجه، تداوم استفاده از آن بسیار مهم است

روتین پوست مرحله 5: درمان آکنه

به گفته متخصصان پوست آمریکا، داروهای تجویزی درمان آکنه باید تا حد امکان در لایه های اولیه روتین انجام شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد به یاد داشته باشید که محصولات درمان آکنه پوست شما را خشک می کنند، بنابراین فقط در نقاطی که جوش میزنید از آن ها استفاده کنید

روتین پوست مرحله 6: مرطوب کننده

بله، همه نیاز به مرطوب کننده دارند، حتی اگر پوست چربی داشته باشید.
پوست شما به طور طبیعی چربی تولید می کند چرا که برای حفظ در برابر شرایط سخت خارجی و عفونت ها از خود محافظت کند.
متخصصان توصیه می کنند که بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده زمانی است که پوست هنوز مرطوب است. مرطوب کننده رطوبت جذب شده توسط آبرسان ها را در پوست نگه می دارد

روتین پوست مرحله 7: ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب باید آخرین مرحله ی روتین پوستی روزانه ی شما باشد. مگر اینکه از ضد آفتابی استفاده کنید که خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد برای جلوگیری از پیل شدن ضد آفتاب راه دوم بیشتر توصیه می شود

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود