زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

تقسیم‌بندی انواع دوچرخه بر اساس محیط استفاده

تقسیم‌بندی انواع دوچرخه بر اساس محیط استفاده

تقسیم‌بندی انواع دوچرخه بر اساس محیط استفاده

برند ویوا یکی از تولیدکنندگان بهترین و با کیفیت ترین مدل های دوچرخه کوهستان می باشد. کمپانی ویوا یک برند چینی بوده که راه اندازی آن در سال 1992 انجام گرفته است. تولیدات این کمپانی بسیار باکیفیت و مقرون بصرفه است و همین دلیلی است تا در ایران نیز خریداران و طرفداران بسیاری را بدست آورد. نخستین تولیدات این کمپانی دوچرخه های ساده و نه چندان حرفه ای بوده است. با گذشت زمان و تلاش های مداوم ویوا تبدیل به یک برند معتبر گردید و به تولید دوچرخه های با کیفیت و حرفه پرداخت. ویوا توانسته است در 45 کشور جهان نمایندگی دایر نماید و تولیدات خود را به تمام کشورهای دنیا ارسال نماید.

تقسیم‌بندی انواع دوچرخه براساس محیط‌ بیشتر به این جهت انجام می‌شود که دوچرخه‌سواران بتوانند با انتخاب دوچرخه‌ای مناسب، از راحتی بیشتری در زمان استفاده از آن برخوردار شوند. به بیان دیگر، در طراحی هر یک از این دوچرخه‌ها ویژگی‌هایی مدنظر قرار گرفته که آن دوچرخه را برای استفاده در محیط‌های مدنظر مناسب ساخته است.

دوچرخه شهری

دوچرخه‌های شهری معمولا دارای فریمی فلزی و سبک از جنس آلومینیوم و تایرهایی نازک و بدون آج هستند. این دوچرخه‌ها معمولا دنده یا کمک‌فنر ندارند. زاویه‌ی فرمان نسبت به زین و همچنین فاصله‌ی رکاب تا زین در این دوچرخه‌ها معمولا بیشتر از دوچرخه‌های کوهستان است که باعث خواهد شد کنترل دسته‌ی فرمان به شکلی راحت انجام شود؛ درعین‌حال برای حرکت در مسیرهای طولانی، به رکاب‌زدن‌های مدوام نیاز نیست.

دوچرخه کوهستان

دوچرخه‌های کوهستان برخلاف دوچرخه‌های شهری، تایرهای پهن‌تری دارند. این تایرها معمولا دارای آج‌هایی هستند که باعث اصطکاک بیشتر با سطح زمین می‌شود تا از لیزخوردن دوچرخه در مسیرهای ناهموار و لغزنده جلوگیری شود. دوچرخه‌ی کوهستان باید دارای دنده باشد که دوچرخه‌سوار بتواند به کمک آن به‌راحتی در مسیرهای شیب‌دار یا صعب‌العبور حرکت کند. یکی از مهم‌ترین قطعاتی که در این دوچرخه‌ها استفاده می‌شود، دوشاخ است. در واقع دوشاخ این دوچرخه‌ها باید از فلزات مستحکمی ساخته شده باشد تا در صورت فراز و فرود‌های زیاد در زمان حرکت، از صدمه‌دیدن چرخ‌ها و قطعات متصل به آن جلوگیری کند.

دوچرخه هیبرید

دوچرخه‌های هیبرید به دوچرخه‌هایی گفته می‌شود که کاربردی شبیه به دوچرخه‌های کوهستان یا شهری دارند. درواقع این دوچرخه‌ها برای استفاده در هر دو محیط کاربرد دارند؛ با این تفاوت که نمی‌توان از آن‌ها برای کوه‌پیمایی استفاده کرد و تنها مناسب استفاده در دامنه‌ی کوه یا محیط‌هایی هستند که شیب کمتری نسبت به ارتفاعات کوهستان دارند. این دوچرخه‌ها ویژگی‌هایی نظیر دوچرخه‌های کوهستان دارند؛ فقط پهنای چرخ آن‌ها از دوچرخه‌های کوهستان کمتر است.

دوچرخه کورسی و جاده

بیشتر افراد دوچرخه‌های کورسی و دوچرخه‌های جاده را در دسته‌ای کلی به نام دوچرخه‌ی جاده تقسیم‌بندی می‌کنند. شاید این اشتباه به‌دلیل اشتراکات فراوانی باشد که بین این دو دسته دوچرخه وجود دارد. دوچرخه‌های کورسی و دوچرخه‌های جاده (به استثنای دوچرخه‌های جاده‌های کوهستانی) معمولا به دنده یا کمک‌فنر نیازی ندارند.

همچنین باید در بدنه‌ی این دوچرخه‌ها از موادی سبک استفاده شود تا به دوچرخه‌سوار در داشتن شتاب و سرعت بیشتر کمک کند. از تفاوت‌های اصلی این دو دسته دوچرخه، نوع تایرهایی است که در آن‌ها به کار می‌رود؛ به‌نحوی‌که دوچرخه‌های کورسی دارای تایرهایی نازک‌تر نسبت به دوچرخه‌های جاده هستند؛ به همین دلیل از یک دوچرخه‌ی کورسی نمی‌توان در مسیرهای جاده‌ای با مسافت طولانی استفاده کرد.

دوچرخه BMX

دوچرخه‌های BMX یا دوچرخه‌های Time Trial بیشتر برای مصارف ورزش‌کارانی ساخته می‌شوند که به ورزش دوچرخه‌سواری به صورت حرفه‌ای می‌پردازند. دوچرخه‌های BMX معمولا دارای سایز فریم‌هایی کوچک هستند. این دوچرخه‌ها هیچ نوع ترمز یا کمک‌فنری ندارند. بدنه‌ی دوچرخه‌های BMX عمدتا از موادی ساخته می‌شود که وزنی سبک و استحکامی زیاد داشته باشد تا به افزایش بیشتر سرعت برای حرکات نمایشی کمک کند.

انواع دوچرخه ویوا

دوچرخه کوهستان ویوا:

یکی از تولیدات کمپانی ویوا دوچرخه کوهستان می باشد. از ویژگی های این دوچرخه می توان به فرمان صاف و دارای یک یا چند کمک فنر آن اشاره نمود. از دوچرخه های کوهستان برای عبور از سطوح ناهموار غیرجاده ای بهره گرفته می شود و برای این کار طراحی گشته. با خرید دوچرخه کوهستان ویوا می توانید بدون هیچگونه نگرانی به کوهستان بروید و از سطوح ناهموار آن عبور کنید.

دوچرخه جاده ای ویوا:

راهنمای خرید دوچرخه ویوا

یکی دیگر از تولیدات ویوا دوچرخه جاده ای می باشد. این دوچرخه از وزن سبکی برخوردار بوده و علاوه بر آن شاهد یک سطح بودن فرمان و زین دوچرخه هستیم. اگر قصد خرید دوچرخه ای مناسب برای جاده های آسفالت و صاف دارید دوچرخه ی جاده ای ویوا می تواند گزینه ی مناسبی باشد. این دوچرخه از لاستیک های باریک و صاف برخوردار است. کم بودن وزن این دوچرخه و طراحی منحصربفردی که دارد باعث می شود سرعت آن بالاتر برود.

دوچرخه شهری ویوا:

اگر بخواهیم یکی دیگر از دوچرخه های تولیدی ویوا را نام ببریم دوچرخه شهری همان دوچرخه است. این دوچرخه انتخاب مطلوبی برای دوچرخه سواری در محیط شهری می باشد و مناسب برای آن طراحی گشته. برای این دوچرخه یک فرمان کوچک در نظر گرفته شده است و وجود آن سبب می گردد تا به آسانی بتوان از لابه لای ماشین ها و ترافیک عبور کرد. از دیگر امکانات این دوچرخه می توان به ترکه ای که برای حمل بار در نظر گرفته شده است اشاره نمود علاوه بر آن دارای محافظ گلگیر و زنجیر نیز می باشد و وجود همین امکانات سبب تمایز آن با دیگر دوچرخه ها می گردد.

بیشتر: جهت خرید دوچرخه جاینت به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://brilliancce.com/68_دوچرخه-جاینت

نکات مهمی که هنگام خرید دوچرخه باید به آنها توجه کنید:

نوع دوچرخه

همه ی شما اطلاع دارید که دوچرخه ها از انواع مختلفی برخوردارند و هر یک کارایی مخصوصی دارند و برای یک محیط مخصوص طراحی گشته اند و مورد استفاده قرار می گیرند. برای نمونه دوچرخه شهری برای دوچرخه سواری در شهر طراحی و تولید شاه است و دوچرخه جاده ای نیز برای دوچرخه سواری در جاده طراحی شده است درنتیجه باید هر یک را در محل مخصوصی که برای آن طراحی شده است مورد استفاده قرار داد.

سایز دوچرخه

دوچرخه ها دارای سایزهای مختلفی هستند و سایزها براساس سن افراد تقسیم بندی می شوند. سایزهای دوچرخه شامل سایز 12، 16، 20، 24، 26، 28 بعضی از دوچرخه ها از سایز 29 نیز برخوردار هستند. با افزایش سایز، دوچرخه بزرگتر می گردد.

قیمت دوچرخه

از دیگر نکات مهم که باید هنگام خرید دوچرخه مورد توجه قرار گیرد قیمت آن است. پیش از خرید دوچرخه حتما باید بودجه ی خود را در نظر داشته باشید. دوچرخه هایی که توسط ویوه تولید گشته دارای کیفیت و امکانات بالا و قیمت پایینی است. اگر قصد خرید یک دوچرخه را دارید می توانید دوچرخه ویوا را با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید قیمت دوچرخه های این کمپانی در قیاس با بسیاری از شرکت های تولیدکنندگان اندک می باشد.

آپشن ها

توجه به آپشن هایی که دوچرخه برخوردار است حائز اهمیت می باشد. هر دوچرخه دارای آپشن های متنوعی می باشد که از ترمز دیسکی گرفته تا سیستم دنده کلاچی می تواند باشد. تعداد امکاناتی که در دوچرخه ی خریداری شده توسط شما وجود دارد به میزان هزینه ی که صرف خرید آن نموده اید بستگی دارد به این صورت که اگر هزینه ی بیشتری را خرج نمایید دوچرخه شما از امکانات بیشتری برخوردار خواهد بود و اگر هزینه ی صرف شد کم باشد امکانات نیز کم تر خواهد بود. اما لازم به ذکر است که ویوا دوچرخه های با امکانات زیاد را با قیمت کمتری به فروش می رساند اما شما باید ابتدا به آپشن هایی که نیاز دارید دوچرخه دارا باشد توجه نمایید و متناسب با آن به خرید بپردازید.

وزن دوچرخه

راهنمای خرید انواع دوچرخه ویوا

از دیگر نکات مهم وزن دوچرخه می باشد. دوچرخه ای را خریداری کنید که از وزن سنگینی برخوردار نباشد. بهترین و باکیفیت ترین دوچرخه ها دارای وزن کمی هستند. یک دوچرخه هم باید از وزن کم برخوردار باشد و هم دارای یک بدنه ی مقاوم باشد زیرا تنها سبک بودن یک دوچرخه فایده ای نخواهد داشت.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود