زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

با 10 فیلم ژانر ترسناک آشنا شوید

با 10 فیلم ژانر ترسناک آشنا شوید

با 10 فیلم ژانر ترسناک آشنا شوید

اگرچه ژانر فیلم ترسناک این روزها یکی از خلاقانه ترین ادوار خود در طول تاریخ را تجربه می کند، اما ممکن است از خود بپرسید که چه چیزهایی در این میان ارزش دیدن دارند و چه چیزهایی را می توان نادیده گرفت. اما به عنوان طرفداران فیلم های ترسناک بیایید بیشتر صادق باشیم: بسیاری از آثار ژانری که ما دوست داریم چیزی جز زباله نیست! اما به هرحال ما با شکیبایی تمام آنها را یکی یکی در سطل زباله می گذریم تا بتوانیم جواهرات پنهان را پیدا کنیم. اما خب، اگر برای بازیافت این زباله ها وقت کافی نداشته باشید آن وقت چه؟ اگر فقط به دنبال بهترین فیلم های ژانر وحشت در نتفلیکس می گردید چه باید بکنید؟ همانطور که در مورد فیلم های کمدی و سایر ژانرها نوشته ایم، اجازه دهید این بار هم شما را راهنمایی کنیم.

1922 (2017)

این اثر اقتباسی استیون کینگ یکی از آنهایی است که می تواند در خون شما نفوذ کرده و آن را مسموم کند! توماس جین در نقش ویلفرد جیمز، مردی روستایی است که پسر نوجوانش (دیلان اشمید) را برای کمک به کشتن مادرش (مولی پارکر) ترغیب می کند تا زن نتواند سهم خود از پول خانوادگی را برداشته و به شهر ببرد (چرا که عملاً با این حساب، کار مزرعه تمام است). ویلفرد و پسرش برای کنار آمدن با کاری که انجام داده‌اند تلاش می‌کنند و باید سعی کنند از زندگی نفرین‌شده‌شان به عنوان یک قاتل، جان سالم به در ببرند.

زنده (2020)

این فیلم کره‌ای با آن همه زامبی (که در اوج همه‌گیری کرونا نیز منتشر شد) به یک موفقیت غافلگیرکننده در نتفلیکس تبدیل شد، اما حقیقت این است که این موفقیت تماما هم مدیون «به‌موقع بودن» داستان (مردی که در آپارتمانش در آخرالزمان گیر افتاده است) نیست. این فیلم هوشمندانه و سریع، یک فیلم آخرالزمانی مدرن عالی است که به جای تنش‌سازی از صحنه‌های اکشن هوشمندانه استفاده می کند.

فیلم سینمایی جدید

پیامبر (2018)

فیلم سینمایی جدید نگاه کنید، یک فیلم اصیل نتفلیکسی دیگر! گرت ادواردز، کارگردان Raid، در این اثر تدریجا انفجاری (!) در مورد مردی که می‌رود تا خواهرش را از یک فرقه دورافتاده نجات دهد، از سینمای اکشن به سمت سینمای ژانر وحشت حرکت می‌کند. این فیلم اگرچه به عنوان چیزی رویایی و ترسناک شبیه به «مرد حصیری» شروع می شود، اما با رسیدن به اوج فراموش نشدنی خود، به چیزی بسیار عمیق و تاریک تر ختم می شود.

ارتش مردگان (2021)

زک اسنایدر جنجالی، سال‌ها پس از موفقیت خود با بازسازی «طلوع مردگان» اثر جورج آ. رومرو، حالا به دنیای اکشن زامبی‌ها بازمی‌گردد و نتیجه به اثری سرگرم‌کننده از مردگانی بی مغز شبیه است. دیو باتیستا در نقش رهبر گروهی متشکل از سربازان سابق بازی می کند که وظیفه دارند به شهر لاس وگاس تحت اشغال زامبی ها نفوذ کنند تا میلیون ها نفر را از شهر فراری دهند.

پرستار بچه (2017)

موفقیت کمدی ترسناک و غافلگیرکننده مک جی آنقدر برای نتفلیکس خوشایند بود که در سال 2020 نیز دنباله آن یعن The Babysitter: Killer Queen را ساخت. از این زبالۀ اخیر دور بمانید، اما فیلم اصلی را حتما ببینید! فیلمی که عملا مشخص کرد سامارا ویوینگ تا چه اندازه پتانسیل تبدیل شدن به یک ستاره را دارد. در اینجات ویوینگ نقش یک پرستار بچه را بازی می کند که از بد روزگار از اعضای یکی از فرقه های جامعه ستیز نیز هست. اوقات خوبی با این فیلم داشته باشید!

گروه بد (2017)

آنا لیلی امیرپور نویسندگی و کارگردانی این فیلم جنجالی با بازی سوکی واترهاوس، جیسون موموآ، جیووانی ریبیسی، کیانو ریوز و جیم کری را بر عهده داشته است. این اگرچه بیشتر از آنکه یک فیلم ترسناک واقعی باشد، یک درام پسا آخرالزمانی است، اما به هرحال به اندازه کافی مطالب تلخ و وحشتناک در آن وجود دارد که بتوان آن را در این لیست قرار داد. واترهاوس نقش بانوی جوانی را بازی می‌کند که به گروهی از آدم‌خواران تحویل می‌شود اما از آنها فرار می‌کند تا احتمالاً تحت تأثیر رهبر فرقه‌ای که ریوز بازی می‌کند، با مشکلات بیشتری مواجه شود! این یک فیلم خشن و بی رحمانه است.

سندرم برلین (2017)

ترزا پالمر در این تریلر پرتنش (که داستان یک عکاس استرالیایی است که به آلمان می رود و با یک مرد جوان جذاب آشنا می شود) فوق العاده بازی می کند. او که در کنار پارتنرش شبی عاشقانه را تجربه کرده است، صبح روز بعد از خواب بیدار شده و متوجه می شود نمی تواند آپارتمان معشوق یک شبه اش را ترک کند. این اثر پرتنش و فراموش نشدنی، جواهر پنهانی است که نتفلیکس در ارائه آن به مخاطبان بزرگسال عالی عمل می کند.

دراکولای برام استوکر (1992)

بازگویی حماسی سال 1992 فرانسیس فورد کاپولا از این رمان کلاسیک، یکی از مجلل ترین و جاه طلبانه ترین تولیدات هالیوود در عصر خود است. گری اولدمن یکی از بهترین بازی‌های خود را به عنوان شخصیت اصلی ارائه می‌کند، اما این مهارت خارق‌العاده و طراحی فراموش‌نشدنی کاپولا است که این فیلم را به یک فیلم کلاسیک ترسناک و کمی دست‌کم‌گرفته شده تبدیل می‌کند.

جسد (2020)

به دنبال کمی طعم خارجی در احساس ترس خود هستید؟ پس نگاهی به این فیلم نروژی منحصربه‌فرد در ژانر پسا آخرالزمانی داشته باشید، زیرا آینده‌ای را به تصویر می کشد که در آن منابع آنقدر کمیاب است که مردم برای آن‌ها هر کاری انجام می‌دهند. خانواده‌ای سه نفره که برای رویدادی به یک هتل آورده می شوند و این آغاز جزییاتی بسیار شوم است.

کالیبر (2018)

این فیلم اگرچه ممکن است بیشتر یک فیلم اکشن باشد تا یک فیلم ترسناک، اما ما هم بالاخره باید این لیست را به 50 تا برسانیم! و البته کالیبر آنقدر وحشیانه به پایان می رسد که بهانه خوبی برای واجد شرایط شدن به ما می دهد. دو اسکاتلندی به شکار می روند و تصادف وحشتناکی رخ می دهد که منجر به تیراندازی به یک پسر جوان می شود. آنها اما به جای اینکه وحشت کنند، سعی می کنند همه چیز را پنهان کنند. اما اگر فیلم‌ها یک چیز را به ما آموخته‌ باشند، این است که پنهان کردن مرگ یک کودک هرگز کار آسانی نیست.

دوربین (2018)

این تغییر دیگر در مفهوم doppelgänger را بررسی کنید، که در آن مدلین برویر در نقش یک مدل آنلاین بازی می کند که یک روز از خواب بیدار می شود تا بفهمد هنوز آنلاین است یا نه. با این حال در کمال تعجب کسی را می بیند که دقیقاً شبیه او است و او نیز آنلاین است. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ فیلم را ببینید و متوجه شوید. این یک فیلم ترسناک فوق‌العاده، یکی از بهترین اجراهایی است که در کل این لیست از بروئر پیدا خواهید کرد.

فیلم جدید

محموله (2018)

محموله بهترین چیزی است که ما آن را «موج زامبی ایمو» در ژانر وحشت می نامیم. مارتین فریمن در این فیلم نقش مردی را بازی می‌کند که به تازگی همسرش را بر اثر یک عفونت از دست داده است، و او نیز در انتظار نوبت ابتلای خود است. او قبل از آنکه به یکی از مردگان متحرکی تبدیل شود که در مناظر استرالیا پرسه می زنند فقط 48 ساعت فرصت دارد و در این مدت باید یک پناهگاه امن و مناسب برای دختر بچه اش پیدا کند. او در این نقش عملکرد خوبی دارد و چند پیچیدگی جدید به استاندارد فیلم های زامبی اضافه می کند.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود