زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چرا بیماران تنفسی از کپسول اکسیژن استفاده میکنند

چرا بیماران تنفسی از کپسول اکسیژن استفاده میکنند

چرا بیماران تنفسی از کپسول اکسیژن استفاده میکنند

اولین چیزی که برای تمام بیماران تنفسی اهمیت بالایی دارد، کپسول اکسیژن است. این دستگاه کمک می‌کند که بیماران تنفسی مانند جانباران شیمیایی، سالمندان، بیماران ریوی و قلبی، بیماران مبتلا به آسم و ذات‌الریه و غیره در هنگام تنگی نفس و کمبود اکسیژن به راحتی تنفس کنند.‌ برخی از بیماران به دستور پزشک باید در منزل از کپسول‌های اکسیژن استفاده کنند تا سلامتی آن‌ها به دلیل کاهش سطح اکسیژن در خون به دلیل مشکلات تنفسی به خطر نیفتد. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم استفاده از کپسول‌ اکسیژن در منزل و اجزای این دستگاه و همچنین نحوه شارژ کپسول اکسیژن صحبت کنبم و در انتها به معرفی فروشگاه ابزار اکسیژن امیر بپردازیم.

کپسول اکسیژن چیست و چند نوع دارد؟‌

کپسول اکسیژن یکی از پرکاربرترین تجهیزات پزشکی با ظاهری شبیه به استوانه است که حاوی گاز اکسیژن می‌باشد.‌ در داخل محفظه‌ استوانه‌ای از جنس آلومینیوم یا فولاد، اکسیژن با غلظت 88 درصد ذخیره شده است. کپسول‌های بزرگ‌تر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاربرد دارند و از کپسول‌های کوچک قابل حمل اکسیژن در داخل یا خارج از منازل استفاده می‌شود.‌ این دستگاه مفید کمک می‌کند که بیماران تنفسی به راحتی نفس بکشد و خواب بهتری داشته باشند. اجزای کپسول‌های اکسیژن شامل مخزن استوانه‌ای برای دخیره اکسیژن، فشار سنج گاز برای نشان دادن فشار گاز داخل کپسول، شیر تنظیم کننده خودکار برای کاهش فشار گاز داخل کپسول پیش از رسیدن به فشار سنج، جریان سنج برای نشان دادن مقدار اکسیژن مصرف شده بر حسب لیتر بر دقیقه، پیج کنترل برای تنظیم میزان اکسیژن، شیشه آب مقطر برای مرطوب کردن اکسیژن و ماسک اکسیژن برای انتقال گاز از مخزن اکسیژن به دهان و بینی بیمار. نگهداری از این کپسول اهمیت زیادی دارد. زیرا گاز اکسیژن در برابر حرارت و گرما به سرعت آتش می‌گیرد. به همین دلیل از قرار دادن این کپسول در نزدیک نور مستقیم خورشید و حرارت قرار ندهید.

کپسول گاز اکسیژن مایع حاوی 99.5 درصد اکسیژن خالص است. این اکسیژن بعد از گرفته شدن از اتمسفر فشرده می‌شود. فشار بالای موجود در کپسول به خارج شدن گاز اکسیژن از مخزن کپسول کمک می‌کند. سپس اکسیژن از طریق ماسک یا کانولای بینی وارد سیستم تنفسی بیمار می‌شود.

کپسول گاز اکسیژن مایع را به عنوان یکی دیگر از انواع کپسول‌های اکسیژن با استفاده از سرد کردن گاز اکسیژن تولید می‌کنند. گاز اکسیژن بعد از سرد شدن به حالت مایع در می‌آید. استفاده از این کپسول برای همه بیماران توصیه نمی‌شود و فقط برای استفاده در کوتاه‌مدت مناسب است. این کپسول به دلیل داشتن اکسیژن مایع به تجهیزات مختلفی نیاز دارد و هر کسی بدون آموزش قادر به استفاده از آن نیست. این کپسول حجم بالایی دارد و قیمت آن نیز ارزان‌تر از نوع فشرده است.

چه بیمارانی به اکسیژن نیازمند هستند؟

زمانی که سطح اکسیژن خون در بدن انسان به زیر ده درصد برسد، مغز دچار تورم می‌شود و احتمال به خطر افتادن جان فرد وجود دارد. اکثر افرادی که بیماری‌های ریوی مبتلا هستند، همواره با مشکل کمبود اکسیژن دست و پنجه نرم می‌کنند. بیماری‌هایی که در صورت ابتلا به آن‌ها باید از کپسول اکسیژن استفاده شود، عبارتند از:

  • مسدود شدن تنفس
  • کم‌خونی
  • سندروم اضطرار تنفسی
  • استفاده از داروهای بیهوشی و اعتیادآور که باعث تنگی نفس می‌شوند
  • بیماری‌های قلبی مادرزادی
  • بیماری‌های مزمن ریه
  • پنومونی
  • آسم
  • ذات‌الریه
  • آمبولی ریه و...

کپسول اکسیژن

شارژ کپسول اکسیژن چگونه انجام می‌شود؟

کپسول‌های گاز اکسیژن بعد از مدتی به شارژ مجدد نیاز دارند. این کار با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و در کارخانجات تولید اکسیژن در فضای خارج از شهر انجام می‌شود. در واقع یکی از دغدغه‌های مهم بیماران تنفسی که از کپسول‌های حاوی اکسیژن استفاده می‌کنند، شارژ کپسول اکسیژن است.‌ مراکز معتبر زیادی وجود دارد که گاز اکسیژن را با خلوص بالا در داخل کپسول‌ها پر می‌کنند. برای دسترسی راحت‌تر به شارژ کپسول گاز اکسیژن بهتر است که نزدیکتر مرکز ارائه دهنده این خدمات انتخاب شود تا به سرعت اکسیژن مورد نیاز بیماران تنفسی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

خرید و شارژ کپسول اکسیژن در فروشگاه ابزار اکسیژن امیر

برای خرید کپسول اکسیژن و شارژ آن می‌توانید به سایت فروشگاه ابزار اکسیژن امیر با آدرس اینترنتی https://www.oxygenamir.com/ مراجعه کنید. این شرکت سال‌هاست که در زمینه عرضه کپسول‌های متنوع، گازهای طبی، مانومتر و غیره مشغول فعالیت است و خدمات و محصولات را با نازل‌ترین قیمت‌ها ارائه می‌دهد. همچنین می توانید جهت مشاوره با کارشناسان ما با شماره های 09386465027 و 02166836583 و 02166831247 تماس حاصل فرمایید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود