زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

راهنمای انتخاب ورزش مناسب کودکان بر اساس سن

راهنمای انتخاب ورزش مناسب کودکان بر اساس سن

راهنمای انتخاب ورزش مناسب کودکان بر اساس سن

زمانی که صحبت از ورزش کردن فرزند شما می شود، ممکن است در انتخاب ورزش مناسب سردرگم شوید. بنابراین، در حالی که کودک شما هنوز به سن تصمیم گیری نرسیده، چگونه می توانید بهترین ورزش را برای ثبت نام انتخاب کنید؟

بهترین نقطه برای شروع این است که بفهمید کدام ورزش، مناسب سن کودک شماست. با اینکه هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد، اما به طور کلی ورزش مناسب کودک 10 ساله، قرار نیست برای یک کودک نوپا نیز مناسب باشد.

2 تا 5 سالگی

کودکان نوپا و پیش از سن مدرسه (2 تا 5 سال) ممکن است انجام بسیاری از حرکات اولیه را شروع کرده باشند، اما برای ورزش های سازمان یافته تر، کوچک باشند. بنابراین، اگر کودک خود را در انواع و اقسام کلاسهای فوق برنامه ثبت نام نکرده اید، نگران نباشید. کودکان نوپایی که در ورزش های سازمان یافته شرکت می کنند، معمولاً به مزایای طولانی مدتی در عملکرد ورزشی خود در آینده دست پیدا نمی کنند. در این سن، بازی آزاد بدون ساختار مانند دویدن، رقصین، پریدن، پرتاب، دریافت و شنا بهترین ورزش برای کودک است.

گرچه، اگر کودک سه ساله شما به فوتبال یا اسکی روی یخ علاقه نشان می دهد، او را دلسرد نکنید، اما از مناسب بودن محیط برای کودک خود اطمینان حاصل کنید. با باشگاه محل خود تماس بگیرید و در مورد سن توصیه شده برای شروع ورزش مورد نظر سؤال کنید. به یاد داشته باشید که هیچ عجله ای وجود ندارد – کودک نوپایی که علاقه زیادی به فوتبال دارد، از دنبال کردن توپ در اطراف حیاط لذت می برد تا زمانی که به اندازه ی کافی بزرگ شود و به یک تیم ورزشی بپیوندد.

باشگاه ورزشی کودکان اسپین کلاس های آموزش ژیمناستیک، باله، ژیمناستیک ریتمیک و باراسل را با آخرین متدهای آموزشی مؤسسه رویال آکادمی انگلستان برای کودکان دختر و پسران زیر 7 سال برگزار می کند. این مجموعه در تلاش است تا محیطی امن، شاد و سالم توسط مربیان حرفه ای و کادر باشگاه ایجاد کند تا کودکان از فواید فیزیکی و روانی ورزش کردن بهترین بهره را ببرند.

6 تا 9 سالگی

زمانی که کودکان بزرگتر می شوند، دید و توانایی آنها برای تمرکز در مدت زمان طولانی، محدوده توجه و مهارت های حرکتی آنها مانند پرتاب در فاصله زیاد بهبود پیدا می کند. آنها همچنین بهتر می توانند جهات را دنبال کنند. برای سن 6 تا 9 سال، فعالیت های سازمان دهی شده مانند دویدن، فوتبال، ژیمناستیک، شنا، تنیس و هنرهای رزمی مناسب هستند.

10 تا 12 سالگی

کودکان در این سن، معمولاً آماده ی انجام ورزش های مهارتی پیچیده تر مانند فوتبال، بسکتبال، هاکی و والیبال هستند. گرچه، به یاد داشته باشید که جهش رشد در کودکان می تواند به طور موقت تعادل و هماهنگی کودک را تحت تأثیر قرار دهد. هر ورزشی که کودک شما انتخاب می کند، برای جلوگیری از آسیب، باید اطمینان حاصل کنید که بدن او مناسب با تکنیک ها و حرکات آن ورزش می باشد. پیش از اینکه به کودک خود اجازه دهید در یک ورزش تماسی شرکت کند، سن، بلوغ و اندازه جثه او را در نظر بگیرید. کودکان ممکن است به طور طبیعی به ورزش ها و فعالیت های خاصی تمایل داشته باشند. به هنگام مقایسه ی ورزش ها با هم، این عوامل را در نظر بگیرید:

  • کودک شما چقدر از این فعالیت لذت می برد؟
  • آیا این ورزش به توسعه مهارت های متناسب با سن کودک تأکید می کند؟
  • آیا برای تمام کودکان فرصت شرکت در این ورزش وجود دارد؟

ورزش مناسب کودکان

از تشویق کودک به تخصص پیدا کردن دریک رشته ورزشی واحد خودداری کنید. تمرکز روی یک ورزش می تواند از آزمایش کردن مهارت های کودک و تجربه ی فعالیت های لذت بخش دیگر جلوگیری کند. ورزش تخصصی می تواند منجر به استرس و خستگی شود.

کودک شما ممکن است به ورزش سازمان یافته، علاقه ای نشان ندهد و این اشکالی ندارد. کودکان می توانند با دوچرخه سواری، هاکی، طناب بازی یا گرگم به هوا بازی کردن با دوستانشان، هنوز از نظر فیزیکی فعال باشند. هدف کلی، آموزش فواید تناسب اندام مادام العمر به کودک است.

مجموعه تخصصی باله و ژیمناستیک اسپین

  • وبسایت: espinclub.ir
  • اینستاگرام: ESPINCLUB@
  • شماره تماس: 09129171854
    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی شود