زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

نحوه چیدمان مبل چستر

نحوه چیدمان مبل چستر

نحوه چیدمان مبل چستر

پادشاه مبل‌ها چستر؛ یکی از بهترین و محبوب ترین مبلمانی است که از گذشته تا به امروز مهمان خانه‌ها بوده است. طراحی و تولید این مبلمان به قرن 17 میلادی باز می‌گردد. می‌توان گفت مبلمان چستر مبل‌های همه فن حریفی هستند که در محل‌‌های مختلفی از آن‌ها استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم با چیدمان مبل چستر آشنا شویم. همراه ما باشید.

هر آنچه که باید در مورد مبلمان چستر بدانید

 در قرن 17 این مبل‌های خاص و باشکوه مورد استفاده خانواده اشرافی و افراد خاص بود اما با گذشت زمان، به دلیل ساختار مناسب و شکل و طراحی خاص عموم مردم نیز به آن‌ها علاقه مند شدند. و به تدریج در خانه‌های مردمان عادی نیز وارد شد.

دکوراسیون خانه‌ها با مبلمان چستر رنگ و بویی دیگر گرفت. راحتی و کارایی در کنار جذابیت و شیک و اصیل بودن این مبلمان، هر شخص مشکل پسندی را راضی می‌کرد. این مبلمان با طراحی جالب و به روزی که داشتند چشم و قلب افراد را تسخیر می‌کردند. طرفداران مبلمان چستر روزبه روز بیشتر می‌شدند و بر میزان محبوبیت این مبلمان در سراسر جهان افزوده می‌شد.

مبلمان چستر برای چه سبکی مناسب هستند؟

فرقی نمی‌کند که دکوراسیون کلاسیک داشته باشید یا دکوراسیون مدرن؛ این مبلمان خاص با رعایت هارمونی و هم خوانی هم با مبلمان سبک کلاسیک و هم با مبلمان سبک مدرن ست می‌شوند.

احتمالا مبلمان چستر را علاوه بر منازل در محیط های اداری نیز دیده‌اید. این مبلمان شاخصه‌های مخصوصی دارند که با نگاه اول متوجه تمایز آن‌ها  با مدل‌های دیگر خواهید شد . این مبلمان در دسته مبلمان راحتی قرار می‌گیرند اما از لحاظ لوکس و لاکچری با مبلمان سبک کلاسیک نیز برابری می‌کنند.  علاوه بر شکوه و زیبایی ‌و رنگ بندی فوق العاده همراه با چرم جذاب, دسته‌های استوانه‌ای بلندتر از پشتی، از شاخصه‌های اصلی وجه تمایز و نشان خاص مبل چستر است. متریال به کاررفته در آن نوع خاصی است که نشیمنگاه آن را بسیار نرم و دلچسب می‌کند.دکمه‌هایی نیز جهت طراحی و محکم کاری درآن‌ها به کار رفته است.

لمسه کاری مبلمان چستر

لمسه کاری یکی از جذاب ترین و سخت ترین تکنیکی است که تماما با دست بر روی مبلمان چستر انجام می‌گیرد و آن‌ها را بسیار شیک و محکم می‌کند. این تکنیک قاعده و اصول خاصی دارد که با دست تولید کنندگان ن مبلمان بر روی پارچه و تمام قطعات این مبلمان به کار می‌رود.

لمسه کاری مبلمان چستر

چرا لمسه کاری مبلمان چستر مهم است؟

در ساختار مبل چستر، طرح لمسه به کار می‌رود. لمسه معمولاً مبل‌های ساده و راحتی را از شکل سادگی و بی‌رنگ و بی روح آن‌ها در می آورد و باعث ظرافت و زیبایی آن‌ها می‌شود.

در لمسه کاری با استفاده ازدکمه‌ها یا پلیسه‌ها مبلمان ظاهری زیباتر پیدا می‌کنند.لمسه با طرح‌های هندسی متداول‌تر است. و باعث جذابیت و زیبایی هر چه تمام تر این مبلمان می‌شود.

بعد از کار سخت لمسه کاری، نوبت به فوم و ساختار داخلی می‌رسد. در ساختار داخلی آن‌ها بیشتر توجه و تمرکز بر روی کارایی و راحتی است از متریال درجه یک و با کیفیتی استفاده می‌کنند.

چیدمان مبلمان چستر چگونه باید باشد؟

اما اگر از علاقه مندان به این سبک از مبلمان هستید،بهتراست فضای مناسبی برای چیدمان آن‌ها در نظر بگیرید. این مبلمان به دلیل جنس و ساختار خودشان برای چیدمان اصولی و متناسب خودشان نیاز به یک فضای بزرگ دارند.

در سالن‌های بزرگ چیدمان این مبلمان بسیار جذاب و چشم نواز است. چرا که به راحتی ‌می‌توان با پیدا کردن نقطه کانونی و محور اصلی و رعایت اصل تقارن چیدمان بسیار شیک و مدرنی داشت.

مبلمان چستر چطور بچینیم؟

این مبلمان هم به تنهایی و هم در کنار سایر مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی به روز و تنوع رنگ استفاده از‌  آن‌ها را بسیار آسان تر کرده است. به شرطی که هارمونی  و همخوانی رنگی را با سایر اثاث منزل رعایت کنید. مبل‌های چستر دارای یک کاناپه 3 نفری،کاناپه 2 نفری و دو مبل تکی هستند. اصلی ترین رنگ آن‌ها قهوه‌ای است و چرم مشخصه اصلی آن است.

مبلمان چستر برای خانه‌های کوچک

این مبل‌ها به دلیل استفاده از فوم‌های زیاد و سنگین ابعاد و اندازه‌های بزرگتری دارند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند؛ معمولا برای فضاهای بزرگ و محیط اداری انتخاب و استفاده می‌شوند. در منازل نیز باید متناسب با فضا انتخاب شوند. معمولا به دلیل سایز بزرگ ان‌ها برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند.

مبلمان چستر برای خانه‌های کوچک

کدام رنگ مبل چستر بهتر است؟

در انتخاب رنگ نیز معمولاً رنگ‌های کرم، طلایی و سفید مناسب سبک کلاسیک‌اند. اما رنگ‌هایی مثل سرخابی، بنفش، آبی و زرد به علت جسارت و تنوع رنگی بیشتر مناسب طراحی و فضای مدرن تری هستند. برای فضاهای اداری نیز رنگ‌های مشکی و چرم قهوه‌ای انتخاب مناسب و بهتری است.

مبل‌های چستر چه ویژگی‌هایی دارند؟

پارچه‌های به کار رفته در این مبلمان با دقت بسیار زیادی انتخاب می‌شوند. چون نشیمن‌گاه آن‌ها باید بسیار نرم و راحت باشند فوم به کار رفته در آن‌ها با دقت و در اندازه‌های متفاوتی استفاده می‌شوند.فوم آن‌ها در اندازه‌های ۳۰ و ۳۵ کیلویی تهیه می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نتیجه گیری

در این مقاله چیدمان مبل چستر را مورد بررسی قرار دادیم. این مبلمان که به پادشاه مبل‌ها معروف‌اند؛ مبل‌‌هایی همه فن حرفی هستند که هم برای خانه و هم محیط اداری مناسب‌اند. لمسه کاری خاص و هنرمندانه ‌آن‌‌ها را از حالت ساده و بی روح خود در‌می‌آوردند. در چیدمان این مبلمان باید فضای کافی و مناسبی را در نظر گرفت که چیدمان به صورت متقارن و حول محور کانونی باشد. این گونه زیبایی مبلمان چستر فیلد بیش از پیش نمایان می‌شود و دکوراسیون مورد نظرتان را خاص و زیبا می‌کند.

سوالات متداول

  1. مبلمان چستر مناسب چه فضاهایی هستند؟ مبلمان چستر مناسب فضاهای بزرگی مثل خانه‌ها و همچنین محیط اداری و مطب‌ها هستند.
  2. از چه نوع پارچه‌هایی در طراحی و ساخت آن‌ها استفاده می‌شود؟ کالیته‌های عرضه شده و تنوع رنگی پارچه‌ها زیاد است اما چرم مشخصه اصلی آن‌هاست.
  3. چرا سایز و ابعاد این مبلمان بزرگ است؟ این مبلمان به دلیل طراحی منحصر به فرد و متمایز با سایر مبلمان و میزان فوم به کار رفته ابعاد و اندازه‌های بزرگ تری دارند.
کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود