زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

خرید بیت کوین راه نجات از محدودیت ها

خرید بیت کوین راه نجات از محدودیت ها

خرید بیت کوین راه نجات از محدودیت ها

اقیانوس بیکران ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۰۹ با اختراع بیت کوین از سوی یک نابغه به نام ساتوشی ناکاموتو، ایجاد شد. امروزه خرید بیت کوین (BTC) یک امر عادی است کما اینکه افراد با این کار می‌توانند به کاربردهای زیادی مانند سرمایه گذاری، خرید و فروش کالا و… بپردازند. در این مطلب به دنیای کریپتوکارنسی، نکات مهم و نحوه خرید بیت کوین خواهیم پرداخت.

کریپتوکارنسی (رمز ارز) 

همانطور که می‌دانید برای به دست آوردن کالاهای اساسی خود و دریافت خدمات نیاز دارید تا مبلغی را پرداخت کنید. حال گاهی اوقات این پرداخت به وسیله طلا، چک، اسکناس و… رخ می‌دهد و گاهی هم مدرن تر با استفاده از رمز ارزها و ارزهای دیجیتال. تنها فرقی که رمز ارزها با ارزهای دیگر دارند بحث فیزیکی بودن و غیر فیزیکی بودن آن هاست. رمز ارزها با استفاده از الگوریتم های ریاضی و کریپتوگرافی تولید می‌شوند و می توان از آن ها در جهت ترید و سرمایه گذاری یا خرید هر چیزی استفاده کرد.

ویژگی های بیت کوین

قاعدتا دلایل زیادی برای خرید بیت کوین باید وجود داشته باشد تا افراد مجاب شوند این کار را انجام دهند. اما این ویژگی ها چه هستند؟

  • عدم تمرکز
  • قابلیت ترک کردن لحظه ای
  • امنیت بالا
  • و…

اما این موارد چگونه اتفاق می‌افتند؟

با استفاده از بستر بلاک چین (blockchain) که سیستم نوین پایگاه داده است می‌توانید اطلاعات را به شکل کاملا غیر متمرکز ذخیره و منتقل کنید. رمز ارزها از این قابلیت استفاده می‌کنند و بدون نگرانی از محدودیت میان کشورها منتقل می‌شوند و باعث می‌شود که افراد با کارمزد بسیار پایین و سرعت بالا هر مقدار از دارایی خود را که می‌خواهند منتقل کنند.

ولی این تنها ویژگی رمز ارزها نیست بلکه آنها کاملا شفاف هستند یعنی می‌توانید با استفاده از ترکر های بلاک چین، معاملاتی که انجام می‌شود را به راحتی دنبال کنید و هیچ پولی در شبکه گم نخواهد شد. البته هویت افراد مشخص نخواهد شد و تنها آدرس کیف پول ارز دیجیتال آنهاست که مشخص است. 

امنیت بالای رمز ارزها در نقل و انتقالات مالی

با استفاده از رمز ارزها می‌توانیم بدون دغدغه خاصی از امنیت به راحت خرید ارز دیجیتال خود را انجام دهید. به عنوان مثال می‌شود تتر بخرید و به عنوان دلار به کشوری دیگر منتقل کنید. اما در نظر داشته باشید که تا زمانیکه ریکاوری کی خود را داشته باشید و لو ندهید این امنیت پابرجاست.

نحوه خرید بیت کوین

وارد وب سایت اوکی اکسچنج بشوید و با زدن دکمه‌ی ثبت نام به راحتی و بعد از گذراندن مراحل احراز هویت به بخش تبادل سریع روید و سپس هر مقدار بیت کوین (BTC) که مدنظرتان بود بخرید. یادتان باشد که برای خرید بیت کوین در اوکی اکسچنج دو راه کلی وجود دارد یکی همان تبادل سریع که به صورت آنی بیت کوین خریداری می‌کنید و یکی دیگر تریدر که به صورت صف خرید و فروش است و باید در صف بمانید تا شخصی بیاید و به شما میزان بیت کوینی که می‌خواهید را بفروشد.

نحوه فروش بیت کوین

فروش BTC همانند خرید بیت کوین از صرافی خرید ارز دیجیتال اوکی اکسچنج، امکان پذیر است. برای این کار وارد وب سایت شوید و باز هم از طریق تبادل سریع و تریدر فروش خود را انجام دهید. 

نکات مهم پیش از خرید و فروش بیت کوین

یک نکته‌ی بسیار مهم پیش از سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی استفاده و خواندن تحلیل های تکنیکال قیمت لحظه ای بیت کوین است. افراد و متخصصان زیادی هستند که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تحلیل می‌کنند و به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند از جمله جاهایی که می‌توانید تحلیل های رایگان بخوانید بلاگ اوکی اکسچنج و وب سایت تریدینگ ویو است. همچنین می‌توانید از وب سایت تخصصی کوین تلگراف یا کوین مارکت کپ برای اخبار فاندامنتال استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که این وب سایت ها اکثرا انگلیسی هستند و تنها اوکی اکسچنج است که به فارسی تحلیل های به روز قرار می‌دهد.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به راحت ترین شیوه ممکن خرید بیت کوین، خرید اتریوم یا هر ارز و توکنی که می‌خواهید را انجام دهید چرا که خرید اکثر آنها به همین شکلی است که توضیح دادیم. به خاطر داشته باشید که خرید و فروش ارز دیجیتال اگر با فکر و منطق باشد به احتمال زیاد منجر به سود می‌شود و در غیر اینصورت یعنی خرید احساسی منجر به زیان شما خواهد شد. پس به دور از احساسات و هیجانات (فومو) وارد این بازار شده و نهایت استفاده را ببرید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود