زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چگونه از شر آکنه بدن خلاص شویم؟ 7 راهکار موثر برای از بین بردن آنها

چگونه از شر آکنه بدن خلاص شویم؟ 7 راهکار موثر برای از بین بردن آنها

چگونه از شر آکنه بدن خلاص شویم؟ 7 راهکار موثر برای از بین بردن آنها

به جرات می­توان گفت، هیچ کس آکنه را دوست ندارد. همانطور که ما در سال های نوجوانی و جوانی خود (و حتی اواخر بزرگسالی) آکنه را پشت سر می­گذاریم، انتظار می­رود که ضایعات پس از مدت کوتاهی از بین برود. اما برای برخی از افراد، همچنان باید با جوش­های زیر چانه، شانه ها و کمر مقابله کنند.

در حالی که ما تمایل داریم روی بهبود آکنه صورت تمرکز کنیم، آکنه می‌تواند در پشت و سینه نیز چالش‌هایی ایجاد کند. ما اغلب در سال‌های جوانی با آکنه بدن مواجه می‌شویم و این مشکل در مردان کمی شایع‌تر از زنان است. در حالی که این مشکل می­تواند بسیار آزاردهنده و شرم آور باشد، خبر خوب این است که مانند آکنه صورت، راه هایی برای کنترل آکنه بدن شما وجود دارد.

چه چیزی باعث ایجاد آکنه روی سینه و پشت می­شود؟

آکنه بدن مانند آکنه صورت ایجاد می­شود، اما همچنین عواملی وجود دارد که منجر به ایجاد آکنه در سینه و پشت شما می­شود.

ژنتیک، هورمون ها و رژیم غذایی احتمالا برخی از محرک های بزرگ برای آکنه هستند. از دیگر عوامل ایجاد آکنه بدن می‌توان به استفاده از آندروژن‌ها، مانند تستوسترون یا دی هیدروتستوسترون (DHT)، در بین بیماران مرد یا ترنس‌ یا استروئیدهای آنابولیک آندروژنیک در بدنسازها اشاره کرد.

آکنه یا مشکلات پوستی؟!

مشکلات مختلف دیگری وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد برجستگی‌های قرمز روی سینه و پشت شما شود، اما یکی از موارد رایج که اغلب توسط بسیاری اشتباه گرفته می‌شود، یک بیماری پوستی به نام فولیکولیت است. اگرچه ممکن است ظاهر و احساس آن شبیه آکنه باشد، فولیکولیت با آکنه یکسان نیست. فولیکولیت معمولاً در اطراف فولیکول‌های مو التهاب دارد، اما می‌تواند علت عفونی‌تری با جوش‌های چرکی به جای سبوم مسدود شده آکنه داشته باشد. فولیکولیت می‌تواند در اطراف هر ناحیه‌ای با فولیکول‌های مو رخ دهد ولی آکنه در صورت، پشت و سینه شایع‌تر است.

اگر مطمئن نیستید که برجستگی های قرمز شما آکنه بدن یا فولیکولیت هستند، مراجعه به متخصص پوست برای اطمینان از آن می­تواند مفید باشد. آنها می­توانند نکاتی را برای کمک به درمان ان به شما ارائه دهند.

گاهی قرمزی­ها به دلیل خشکی قسمتی خاص ایجاد می­شوند. از بهترین لوسیون های بدن فاقد چربی استفاده کنید تا جلوی مشکلات ناشی از خشکی را بگیرید.

مراقب تیغ اصلاح خود باشید

تیغ اصلاح بیک

بعضی آقایان به دلیل داشتن مو روی بدن به شیو کردن کمر و سینه خود عادت دارند. زمانی که تعداد زیادی آکنه در این قسمت­ها وجود دارد از هرگونه اصلاح پرهیز کنید. تیغ­های قدیمی را با محصولات جدید جایگزین کنید و از محصولات با کیفیت­تری استفاده کنید. انواع محصولات آرایشی و بهداشتی بیک یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود.

آکنه پشت و سینه چگونه درمان می­شود؟

اگر آکنه شدید بدن با کیست های عمیق و دردناک را تجربه می­کنید، بهتر است با یک متخصص پوست همکاری کنید تا بتوانید یک برنامه منحصر به فرد برای مراقبت مداوم ایجاد کنید. همانطور که گفته شد، برای آکنه های خفیف تا متوسط بدن، برخی از درمان­های اساسی که برای درمان آکنه روی صورت استفاده می­شود را می­توان برای پشت و سینه استفاده کرد. در اینجا نحوه خلاص شدن از شر آکنه بدن برای همیشه آورده شده است:

  1. از شوینده مناسب برای آکنه

در حالی که هر صابون ملایم یا شستشوی بدن می­تواند به از بین بردن کثیفی و روغن کمک کند، محصولات خاصی برای مبارزه با آکنه بدن وجود دارد. پزشکان و متخصصان پیشنهاد می­کنند با محصولاتی که شامل بنزوئیل پراکسید هستند شروع کنید.

به طور معمول، از محلول شستشوی ملایمی با بنزوئیل پراکسید استفاده کنید زیرا شستشوهای قوی تر (10٪) می­توانند باعث خشکی و تحریک پوست بیشتر در صورت شوند خوشبختانه، بدن در درمان آکنه درمان حساسیت کمتری دارد.

  1. رتینوئید موضعی را امتحان کنید

چه یک داروی تجویزی یا یک ژل آداپالن بدون نسخه، این یک گزینه عالی دیگر برای درمان آکنه بدن است. محصولاتی مانند ژل دیفرین (آداپالن 0.1 درصد) و رتین-A با تنظیم گردش سلولی پوست و کاهش التهاب در عمق پوست، نه تنها برای پاک کردن، بلکه از ایجاد جوش های آینده نیز جلوگیری می­کند، نقش مهمی در درمان آکنه دارند.

  1. محافظت در برابر آفتاب را به خاطر بسپارید

افراد ممکن است تجربیات مختلفی را در مورد تأثیر آفتاب بر روی آکنه خود گزارش کنند. در حالی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید می­تواند ویتامین D را افزایش دهد و با ورزش و تفریح همراه باشد، احتیاط در قرار گرفتن زیر تابش مستقیم اهمیت ویژه­ای دارد. در حالی که طیف­های نوری خاص از جمله نور آبی ممکن است به آکنه کمک کند، قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش می­تواند پیری پوست را افزایش دهد و لکه های آکنه را بیشتر تیره کند. برای مبارزه با آسیب اشعه ماوراء بنفش، استفاده از ضدآفتاب، لباس­های پوشیده و کلاه لبه دارد برای مهار کردن نور خورشید بسیار مهم است. برای ضدآفتاب ها سعی کنید از ضد آفتاب های معدنی غیر کومدون زا و فاقد روغن استفاده کنید.

  1. به ورزش عادت کنید

وقت گذاشتن برای تمرینات عالی است. مطمئن شوید که بلافاصله بعد از ورزش یا هر کاری که باعث تعریق شما می­شود دوش بگیرید و لباس عوض کنید. لباس­های خیس و سموم خارج شده از بدن می­تواند موجب تحریک آکنه بدن شود.

  1. از دستکاری کردن آکنه­ها بپرهیزید

در مقابل میل به برداشتن و از بین بردن آکنه بدن خود مقاومت کنید. همچنین، از اسکراب های طبیعی یا خشن بدن که به پوست آسیب می­زند خودداری کنید. اینها فقط اوضاع را بدتر می­کند. پوست شما توانایی لایه برداری خشن را ندارد.

  1. رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

رژیم غذایی

وقتی صحبت از آکنه می­شود، رژیم غذایی شما نیز می­تواند مقصر باشد. یافته­های برخی از مطالعات نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی با گلیسمی پایین ممکن است به کاهش آکنه کمک کند. به جای اینکه به سراغ همبرگر، سیب زمینی سرخ شده و کوکاکولا بروید، روی رژیم غذایی سرشار از محصولات تازه و غذاهای کامل تمرکز کنید. از محصولات لبنی و غذاهای قندی پر کربوهیدرات که قند خون شما را به سرعت بالا می­برند، دوری کنید.

  1. سایر درمان های تجویزی

برای موارد چالش برانگیزتر، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک های موضعی و خوراکی تجویز کند. ایزوترتینوئین یکی دیگر از داروهای تجویزی است که می­توان از آن استفاده کرد. این داروها با از بین بردن باکتری های اضافی پوست و کاهش قرمزی و التهاب به بهبود آکنه کمک می­کنند.

از محصولات حساست­زا مانند عطر، الکل و لوسیون­های حاوی رنگدانه بر روی پوست استفاده نکنید. این کار باعث شدیدتر شدن آکنه خواهد شد. روزانه آب بنوشید و تحرک کافی داشته باشید تا سموم اضافه توسط تعریق خارج شود و به صورت آکنه بروز نکند.

نویسنده: سارااقبالی

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود