زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

راهنمای انتخاب رنگ مو

راهنمای انتخاب رنگ مو

راهنمای انتخاب رنگ مو

اگر به تازگی در گوگل عباراتی چون ایده برای رنگ مو، رنگ موی مناسب پوست سبزه یا روشن و ... جستجو کرده اید، احتمالا به دنبال یک رنگ موی مناسب برای خودتان می گردید. لازم نیست جایی را بگردید، چون در این مطلب ما قرار است شما را راهنمایی کنیم تا رنگ موی مناسبتان را پیدا کنید.

پیش از هر چیز باید بگوییم تنها رنگ پوست برای انتخاب رنگ مو کافی نیست؛ ته رنگ پوست، رنگ چشم ها، اینکه می خواهید رنگ موی شما چه تناژ رنگی را نشان دهد، به علاوه اینکه اصلا رنگ موی موردعلاقه شما چه است، تنها برخی از فاکتورهایی است که باید پیش از انتخاب و خریداری رنگ مو موردتوجه قرار دهید.

پس اول بیایید هدف را مشخص کنیم

خب شما قصد دارید موهایتان را رنگ کنید. اول از خودتان بپرسید چرا می خواهید موهایتان را رنگ کنید و چطور می خواهید این کار را انجام دهید؟ احتمالا پاسخ شما یکی از موارد زیر است:

می خواهید موهایتان روشن تر شود

روشن کردن موها به معنی این است که باید موها را دکلره کنید و این ممکن است به موهایتان آسیب برساند. باید با فرایند دکلره کردن مو و مراقبت های بعد از آن آشنا باشید.

می خواهید موهایتان تیره تر شود

خب اگر موهای شما به طور طبیعی روشن است یا قبلا رنگ موی روشن زده اید و حال می خواهید آن را تیره تر کنید، باید با یک آرایشگر و متخصص کاربلد مشورت کنید که چه زمان برای رنگ کردن مجدد موها مناسب است.

می خواهید رنگی به رنگ موی طبیعی خود اضافه کنید

شاید بخواهید کمی رنگ به رنگ طبیعی خود اضافه کنید، مثل هایلایت. شاید یک هایلایت کم بخواهید یا بخواهید قسمتی از موها دو درجه روشن تر باشد.

می خواهید سفیدی موها را بپوشانید

اگر موهای خود را قبلا رنگ کرده اید، با سفید شدن موها ممکن است رنگ مویتان خراب شود. باید رنگ مویی بزنید که سفیدی موها را بپوشاند و در عین حال رنگ کل موها یکدست شود. یا به صورت هایلایت نشان داده شود.

می خواهید موهای هایلایت داشته باشید

هایلایت حجم و بُعد به موها می دهد. مدل های هایلایت از قرمز و آبی گرفته تا رنگ های طبیعی بلوند کاراملی، بلوند عسلی و طلایی طیف متنوعی دارد.

رنگ مویی انتخاب کنید که با هدف شما و البته ته رنگ پوستتان همخوانی داشته باشد.

لایه های زیرین پوست همان چیزی است که پوست شما را در یکی از دو دسته گرم یا سرد قرار می دهد. یک باور غلط وجود دارد که رنگ پوست های روشن، ته رنگ سرد دارند و کسانی که پوست تیره دارند، ته رنگ گرم دارند. اما واقعیت این است که تمام رنگ پوست ها می توانند تون گرم، سرد یا خنثی داشته باشند. اگر پوستتان صورتی به نظر می رسد، ته رنگ پوستتان سرد است. اگر هم جواهرات طلا به شما می آید و هم نقره، احتمالا ته رنگ پوست خنثی دارید.

شما باید رنگ مویی انتخاب کنید که ته رنگ پوستتان را خنثی کند. بنابراین اگر ته رنگ پوستتان سرد است، باید رنگ موی گرم انتخاب کنید. اگر جزء ته رنگ های خنثی هستید، هم از رنگ موهای سرد می توانید انتخاب کنید و هم گرم و هر دو دسته به شما می آید.

رنگ کردن مو

در ادامه تعدادی پیشنهاد برای هر یک از ته رنگ های سرد و گرم ارائه می دهیم.

رنگ مو مناسب برای انواع پوست

رنگ موی بلوند برای تون رنگ پوست گرم

رنگ موی بلوند سرد برای ته رنگ پوست گرم شامل بلوند شامپاینی، بلوند خاکستری و بلوند توت فرنگی می شود.

رنگ موی بلوند برای تون رنگ پوست سرد

رنگ موی بلوند گرم برای ته رنگ پوست سرد شامل بلوند طلایی، بلوند عسلی و کاراملی است.

رنگ موی قهوه ای برای تون رنگ پوست گرم

رنگ موهای قهوه ای سرد برای پوست های گرم شامل قهوه ای خاکستری، قهوه ای شکلاتی و قهوه ای اسپرسو است.

رنگ موی قهوه ای برای تون رنگ پوست سرد

رنگ موی قهوه ای گرم برای پوست های سرد شامل ماهگونی، شاه بلوطی و قهوه ای تافی است. رنگ شاه بلوطی برای پوست سبزه یکی از انتخاب های خوب و مناسب است.

رنگ موی قرمز برای تون رنگ پوست گرم

رنگ قرمز سرد برای پوست های گرم شامل شرابی، گیلاسی و رِد ولوت (مخملی قرمز) پررنگ است.

رنگ موی قرمز برای تون رنگ پوست سرد

رنگ قرمز گرم برای پوست های سرد شامل زنجبیلی، مسی و قهوه ای مایل به قرمز است. این رنگ ها، رنگ مو مناسب پوست گندمی با چشم قهوه ای هم هستند.

درباره تناژ رنگ مو بیشتر بدانیم

همانطور که متوجه شدید، تناژ رنگ مو با ته رنگ پوست متفاوت است و نقش کوچکی در شناسایی اینکه چه رنگ مویی به شما می آید، ایفا می کند. تناژ موی طبیعی شما همان رنگی است که وقتی نور به موهایتان می تابد، دیده می شود. تناژهایی مانند طلایی، قهوه ای مایل به قرمز، قرمز و دودی بُعد و عمق به رنگ موی شما می دهد.

انتخاب رنگ مو کاویاب

نکات و توصیه هایی برای انتخاب رنگ مو از جدول رنگ موها

در انتخاب رتگ مو، رنگی را انتخاب کنید که به رنگ پوست طبیعی شما بیاید، بهترین خصوصیت چهره شما را پررنگ کند و با شخصیت شما هماهنگی داشته باشد. علاوه بر هماهنگی رنگ مو با تن رنگ پوست که گفته شد، نکات دیگری را نیز باید موردتوجه قرار دهید.

همه طیف رنگ ها را چک کنید

انتخاب های شما فقط مشکی، قهوه ای یا قرمز نیست. مثلا در انتخاب رنگ موی بلوند، شما طیفی از رنگ های بلوند شامل بلوند پلاتینیوم، بلوند خاکستری روشن، بلوند توت فرنگی، بلوند بژ، بلوند نقره ای، بلوند عسلی و بسیاری گزینه های دیگر دارید. با آرایشگر مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مدل رنگ مویتان را انتخاب کنید

باید انتخاب کنید که می خواهید کل موها را رنگ کنید یا هایلایت یا مش، آمبره، بالیاژ یا فقط بخشی از موها را رنگ کنید.

ببینید رنگ موی موقت می خواهید یا دائمی

انواع مختلفی از رنگ مو در بازار موجود است. اگر می خواهید فقط چند هفته آن رنگ مو را داشته باشید، باید به سراغ رنگ موهای نیمه دائمی بروید. اگر می خواهید سفیدی موها را بپوشانید، رنگ های دائمی را انتخاب کنید. یادتان باشد هر ماه رنگ موها را تمدید کنید تا با رنگ بقیه موها مطابقت داشته باشد.

سخن آخر

یادتان باشد هر رنگی که برای موهای خود انتخاب کرده اید، مهمتر از آن مراقبت است. موهای رنگ شده بیشتر مستعد خشکی و شکنندگی است. حتما از شامپو و نرم کننده های باکیفیت برای موهای رنگ شده استفاده کنید. به موهایتان آبرسان بزنید و با روغن موها را آرام ماساژ دهید و حتما از ماسک موهای آبرسان استفاده کنید. کاویاب راهنمایی های مفیدی در خصوص رنگ مو و مراقبت از مو در اختیار شما قرار می دهد که کمک می کند تا موهایی زیبا، نرم و قوی داشته باشید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود