زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

پرستارها در مراکز درمانی و منزل چه وظایفی دارند؟

پرستارها در مراکز درمانی و منزل چه وظایفی دارند؟

پرستارها در مراکز درمانی و منزل چه وظایفی دارند؟

شاید تا کنون برای شما نیز سوال شده باشد. که وظایف پرستار چیست؟ و بخواهید از شرح وظایف پرستار آگاه شوید. پرستاران قشری زحمت کش و پر تلاش جامعه هستند. که در مراکز درمانی در حال ارائه خدمات مراقبتی هستند.

پرستاران باید از تحصیلات دانشگاهی برخوردار باشند. و توانایی خدمت رسانی به بیماران را به صورت شبانه روزی داشته باشند. پرستار باید مسئولیت پذیر باشد. و بتواند با تمام مهارت هایی که دارا می باشد. وظایف اش را به شکل صحیح انجام دهد.

یکی از اصلی ترین وظایف پرستار در منزل، همدردی کردن با بیمار است. بدون شک زمانی که افراد بیمار می شوند. روحیه خود را تا حد زیادی از دست می دهند. به همین موجب یکی از وظایف پرستار این است. که به خوبی با بیمار همراهی کند. و با او صحبت کند و به او انگیزه بدهد.

همچنین یکی دیگر از شرح وظایف پرستار، بررسی شرایط بیمار می باشد. پرستار وظیفه دارد که به خوبی بیمار را تحت نظر بگیرد. و در زمان های معین شرایط عمومی جسمانی او را بررسی کند. تا در صورت وجود هر نکته ای سریعاً به پزشک متخصص ارجاع دهد.

یکی از وظایف بسیار مهم پرستار انجام تزریقات در منزل غرب تهران می باشد که پرستاران مجموعه به طبیب با این مساله به خوبی آشنا هستند.

وظایف پرستار در بیمارستان

اگر در مراکز درمانی پرستاران را تحت نظر بگیرید. متوجه خواهید شد که این گروه شغلی، بسیار فعال هستند. و باید در حین کار فعالیت فیزیکی زیادی داشته باشند. در این بخش به برخی از وظایف پرستاران در بیمارستان اشاره خواهیم کرد.

اولین وظیفه یک پرستار برقراری ارتباط به شکل صحیح است. پرستار باید بتواند با بیمار و خانواده اش به خوبی ارتباط بگیرد. و بتواند با آنها مسائل مربوطه را در میان بگذارد. اینگونه بیمار و خانواده اش از وضعیت به خوبی اطلاع پیدا می کنند.

دومین بخش از وظایف پرستار، دسته بندی و ثبت اطلاعات بیمار می باشد. این مرحله دشواری خاصی ندارد. اما پرستار باید به صورت کامل اطلاعات بیمار را ثبت و بررسی کند. تا در حین درمان مشکلی پیش نیاید.

وظیفه پرستاران همکاری با پزشکان است. به اینگونه که پرستار باید در دورانی که بیمار در بیمارستان بستری است. وضعیت عمومی بیمار را تحت نظر بگیرد. و تمامی موارد را به پزشک معالج گزارش دهد.

یکی دیگر از وظایف پرستاران مراقبت از بیماران می باشد. به خصوص بیمارانی که توانایی انجام کاری را ندارند. در این مواقع پرستار باید در انجام امور شخصی بیمار را کمک کند.

همچنین پرستار باید محیط بستری بیمار را بررسی کند. و در صورت وجود آلودگی آن را به کمک کادر بیمارستان از آلودگی پاک کند. در غیر این صورت ممکن است بیمار دچار بیماری دیگری شود.

پرستار وظیفه دارد که علائم بیمار را کنترل کند. به عنوان مثال درد در میان بیماران بسیار خسته کننده است. پرستار باید در صورت وجود علائم آنها را بررسی و در صورت امکان کاهش دهد. همچنین در بعضی مواقع این علائم باید در پرونده درمانی بیمار ثبت شود.

بیمارانی که عمل جراحی داشته اند. باید تحت مراقبت پرستار قرار بگیرند. زیرا پس از عمل جراحی بیماران وضعیت جسمانی مناسبی ندارند. و باید حتماً تحت نظر باشند. تا علاوه بر کمک به آنان، در صورت بروز هرگونه عارضه بتوان آن را کنترل کرد.

در نهایت که بیمار قصد ترخیص داشته باشد. پرستار باید در ترخیص وی کمک کننده باشد. و بتواند راهنمایی های لازم را جهت ترخیص بیمار به خانواده وی داشته باشد. تا بیمار در این امور دچار مشکل نشود.

البته که شرح وظایف پرستاری که در بیمارستان کار می کند. به همین سادگی نیست و نخواهد بود. اما در این بخش اصلی ترین وظایف پرستار را درج کردیم.

انجام تزریقات توسط پرستار

شرح وظایف پرستار CCU

یکی از بخش های بیمارستان که شرایط سختی دارد. بخش CCU می باشد که پرستار حاضر در این بخش باید مهارت بالایی داشته باشد. و بتواند امور مربوطه را به خوبی مدیریت کند.

ابتدا یکی از وظایف پرستار، دریافت مدارک بیمار و ثبت اطلاعات وی می باشد. که این مراحل به اصطلاح پذیرش نامیده می شود. پرستار باید در ثبت اطلاعات دقت به خرج دهد. که اطلاعات بیمار به شکل صحیح ثبت شود. تا در هنگام ترخیص هیچ اشکالی پیش نیاید.

پرستار حاضر در این بخش باید وضعیت علائم بیمار را بررسی کند. تا اگر بیمار دچار هر علائمی باشد. درمان و کاهش داده شود. تا بیمار بتواند با دشواری کمتری دوران درمان خود را سپری کند.

در بعضی از مواقع یکی از وظایف پرستار این است که با بیمار مراحل درمان را در میان بگذارد. زیرا بعضی از بیماران به دلیل عدم آگاهی از روند درمان دچار استرس می شوند. و از آنجایی که اضطراب می تواند موجب بدتر شدن شرایط وی شود. پرستار وظیفه دارد که اطلاعاتی را که موجب آرامش بیمار می شود را با او در میان بگذارد.

یکی از امور دیگری که در این بخش باید مورد توجه باشد. مانیتورینگ قلب می باشد. که پرستار باید بتواند دیس ریتمی های متفاوت را تشخیص دهد. و در مواقع حساس به کادر درمانی اطلاع دهد.

پرستار باید پس از انجام روش های درمانی به خوبی بیمار را تحت نظر بگیرد. زیرا بیماران حاضر در CCU توانایی کافی ندارند. پرستار باید پس از انجام روش های درمانی مانند آنژیو گرافی بیمار را تحت نظر بگیرد.

در بعضی مواقع که ممکن است بیمار در شرایط خطرناکی قرار بگیرد. یکی از شرح وظایف پرستار این است که اعلام کد کند. و امور CPR را سریعاً آغاز کند.

بعضی از آزمایش ها باید بیمار انجام دهد. که انجام بعضی از این آزمایش ها و گزارش آن به عهده پرستار می باشد. که باید به شکل کامل در گزارش های مربوطه درج شود.

البته بسیاری از امور دیگر که جزو وظایف پرستاران حاضر در این بخش می باشد. وجود دارند که باید توسط پرستاران ماهر و متخصص انجام شوند.

وظایف پرستار در بیمارستان

وظایف پرستار در منزل

پرستارانی که در منزل حاضر می شوند. وظایف ویژه ای دارند. وظایف پرستار در منزل قدری نسبت به پرستاران حاضر در مراکز درمانی متفاوت است.

یکی از اولیه ترین وظایف پرستاری در منزل غرب تهران این است که به موقع در منزل حاضر شود. تا بتواند به سرعت روند درمانی را آغاز کند.

وظیفه دیگری که در پرستار در منزل دارد. کنترل بهداشت محیط و بیمار می باشد. زیرا در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی ممکن است بیمار دچار عارضه های دیگری بشود.

کنترل قند خون در منزل و کنترل فشار خون در منزل نیز می تواند از وظایف پرستار در منزل باشد. که باید بررسی و گزارش شود.

پرستاری که در منزل حاضر می شود. باید سلامت دارو های بیمار را بررسی کند. زیرا ممکن است بعضی از دارو ها خراب شده باشند. و نیاز به تعویض داشته باشند.

افرادی که دچار زخم هستند. و از خدمات پرستاری در منزل استفاده می کنند. باید زخم خود را پانسمان کنند. پانسمان در منزل نیز یکی از وظایف پرستار در منزل می باشد. که باید به وسیله ابزار مناسب انجام شد.

پرستاران به طبیب در منزل چه اموری را انجام می دهند؟

تمامی کادر به طبیب از تخصص های کافی برخوردار می باشند. و در هنگامی که به منزل بیمار مراجعه می کنند. از وظایف پرستار در منزل اطلاع دارند. و در نزد خود تجهیزات لازم را همراه دارند. تا در صورت لزوم بتوانند از این ابزار جهت درمان استفاده کنند.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود