زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

خرید لوازم خانگی ایرانی، یک انتخاب با چاشنی الزام

خرید لوازم خانگی ایرانی، یک انتخاب با چاشنی الزام

خرید لوازم خانگی ایرانی، یک انتخاب با چاشنی الزام

تا چند سال پیش، تنها دغدغه بیشتر مردم برای خرید لوازم خانگی، کیفیت و یا برند آن وسیله بود. چراکه در سال‌های نه چندان دور، قیمت لوازم خانگی برندهای مختلف، تقریبا در یک سطح بودند و اختلاف میان آن‌ها آنچنان مشهود نبود. اما امروز، داستان متفاوت شده است! افزایش تحریم‌ها، عدم واردات رسمی برندهای خارجی و افزایش قیمت ارز، باعث شده است تا قیمت لوازم خانگی سر به فلک بکشد!

در پی تحریم‌ها، شرکت‌های مطرح و شناخته‌شده جهانی مردم ایران را تنها گذاشتند و دیگر هیچ محصول خارجی به صورت رسمی وارد ایران نمی‌شود یا اگر هم وارد شود، به دلیل واسطه‌ها و افراد سودجو، قیمت آن بسیار بالا است و عملا خرید آن مقرون به صرفه نیست. همین موضوع سبب شده است تا مردم به خرید کالای ایرانی روی بیاورند و فرصتی دوباره به تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی بدهند تا خودی نشان داده و اعتماد آن‌ها را جلب کنند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، این موضوع باعث شد تا تولیدکنندگان داخلی کیفیت محصولات و خدمات خود را ارتقا بخشند و کالایی تولید کنند، که شایسته یک خانواده ایرانی باشد. در این نوشتار، نگاهی دقیق‌تر به قیمت کالاهای اساسی می‌اندازیم.

قیمت دستگاه تصفیه آب

میزان سطح کیفیت آب، بر کسی پوشیده نیست! این روزها کمتر خانه‌ای وجود دارد که در آشپزخانه آن دستگاه تصفیه آب وجود نداشته باشد. با توجه به سطح آلودگی آب، امروزه خرید دستگاه تصفیه آب یکی از خریدهای اصلی و ضروری هر خانه است.

البته تصور بسیاری از افراد این است که آب از یک مرکز تصفیه در شهر عبور می‌کند، پس آب سالم و خالص است! اما بهتر است این نکته را در نظر داشته باشند که پس از خروج آب از تاسیسات تصفیه، به راحتی می‌تواند آلاینده‌ها را به خود جذب کند. مناسب‌ترین راه برای اطمینان از سالم بودن آب، نصب یک سیستم تصفیه آب خانگی است؛ بعضی از افراد به این دستگاه، آب تصفیه کن نیز می‌گویند.

این سیستم موجب حذف باکتری‌ها، فلزات سنگین و مواد شیمیایی از آب می‌شود. در صورتی که این املاح مضر وارد بدن شوند، می‌توانند سبب بروز بیماری‌های قلبی، مشکلات کلیه و ریزش موی شدید شوند. بنابراین بهتر است به کمک یک دستگاه تصفیه آب، ریسک ابتلا به بیماری و بروز مشکلات را پایین آورد.

انواع مختلفی از سیستم تصفیه آب خانگی پیشرفته در بازار موجود است که از نظر طراحی به 2 نمونه زیر تقسیم می‌شوند:

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی:

این نوع دستگاه از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های تصفیه آب است. این دستگاه از چند فیلتر مجزا و مخزن تشکیل شده است. فقط لازم است شما فیلترها را هر چند وقت یکبار تعویض کنید. این دستگاه‌ها فشار و جریان آب خوبی دارند و در حذف انگل‌ها، مواد شیمیایی و فلزات سنگینی که ممکن است در آب وجود داشته باشند موثر شناخته شده‌اند. قیمت دستگاه تصفیه آب زیر سینکی، با توجه به کارایی و عملکردی که دارد؛ معقول و منطقی است و ارزش خرید بالایی دارد. کیفیت تصفیه آب این دستگاه بسیار مناسب است و همان‌طور که از نامش پیداست زیر سینک ظرفشویی نصب می‌شود. این یکی از رایج‌ترین و کم‌هزینه‌ترین دستگاه‌های تصفیه آب است.

دستگاه تصفیه آب رومیزی:

کیفیت و کارایی این دستگاه مشابه دستگاه آب تصفیه کن زیر سینکی می‌باشد. این دستگاه طوری طراحی شده است که ظاهری مدرن و شیک داشته باشد و با سایر وسایل آشپزخانه هماهنگی داشته باشد؛ به همین علت به نسبت دستگاه زیر سینکی قیمت بیشتری دارد.

در دستگاه تصفیه آب رومیزی، به دلیل فضای محدود و کم حجم مخزن،ذخیره‌سازی آب بسیار کم است  و در نتیجه برداشت آب با محدودیت همراه است.

فشار و جریان آب در این نمونه کمتر است؛ هزینه تعمیر و نگهداری آن بیشتر از دستگاه زیر سینکی می‌باشد. تصفیه آب رومیزی برای محیط‌های رسمی و تشریفاتی مناسب است.

یخچال فریزر هیمالیا

قیمت یخچال فریزر هیمالیا

یخچال فریزرها در اندازه، قابلیت، قیمت‌ و از همه مهم‌تر برندهای متفاوتی تولید می‌شوند. در این میان، ترجیح بسیاری از افراد بر این است که به برندهای شناخته شده و نام آشنا اعتماد کنند. یکی از خوشنام‌ترین برندهای لوازم خانگی در ایران، هیمالیا است که از  گذشته، تجربه موفقی در خصوص تولید انواع یخچال فریزر و لوازم خانگی داشته است. قیمت یخچال فریزر هیمالیا با توجه به نوع مدل آن متفاوت است.

یخچال فریزر کمبی هیمالیا 

ساختار یخچال فریزرهای کمبی بدین شکل است که در آن‌ها دوکابین به صورت بالا و پایین در یک بدنه قرار گرفته است. مدل‌‌های کمبی، به طور کلی در دو شکل فریزر بالا، یخچال پایین و برعکس تولید می‌شوند. به دلیل اینکه گنجایش سری‌ کمبی، کمتر از سایر مدل‌ها است، لذا مناسب خانواده‌های کم جمعیت و افرادی است که از یخچال فریزر، بیشتر برای مصرف روزانه خود استفاده می‌کنند و تصمیم ندارند در حجم زیادی، مواد غذایی را نگهداری کنند. خرید این نمونه از یخچال فریزرها بسیار به صرفه و اقتصادی است.

یخچال فریزر ساید بای ساید هیمالیا

مدل‌های ساید بای ساید، جدیدتر و خوش رخ تر از دیگر یخچال فریزرها هستند. علت محبوبیت آن‌ها هم همین ظاهر شکیل و جذاب آن‌ها است که ظاهر شیک و مدرنی به آشپزخانه می‌بخشد. ساختار مدل‌های ساید هیمالیا، بدین صورت است که دوکابین یخچال و فریزر، در یک بدنه نصب شده است. درب یخچال به سمت راست و درب فریزر به سمت چپ باز می‌شود. این مدل‌ها، از قیمت بیشتری در مقایسه با دیگر یخچال فریزرها برخوردارند. 

یخچال فریزر دوقلو هیمالیا 

یخچال فریزرهای دوقلو، از دو کابین مجزا تشکیل شده‌اند. هرکدام از آن‌ها دارای کمپرسور خاص خود هستند که هم می‌توان آن‌ها را به صورت جداگانه قرار داد و هم کنار هم نصب کرد. ظرفیت این مدل‌ها بیشتر از ساید بای سایدها و مدل‌های کمبی است و بیشتر مناسب خانواده‌های پر جمعیت و افرادی است که حجم مواد غذایی زیادی را نگهداری می‌کنند. قیمت این مدل، نسبتا هم‌پای ساید است.

تلویزیون جی پلاس

قیمت تلویزیون جی پلاس

از آن جا که تلویزیون همراه همیشگی زندگی ما محسوب می‌شود، باید دقت و حساسیت زیادی برای انتخاب آن به خرج داد.جی پلاس کار خود را با فعالیت در زمینه تولید لوازم صوتی و تصویری آغاز کرد و تلویزیون اولین محصول شرکت جی پلاس می‌باشد. قیمت تلویزیون جی پلاس بر اساس سایز، کیفیت تصویر و هوشمند بودن یا نبودن تعیین می‌شود.

تلویزیون هوشمند جی پلاس

تلویزیون هوشمند به تلویزیونی گفته می‌شود که دارای سیستم عامل می‌باشد و امکان استفاده از محیط اینترنت را فراهم می‌کند. علاوه بر استفاده از محیط اینترنت، امکاناتی مانند اشتراک‌گذاری محتوا با سایر دستگاه‌های هوشمند، قابلیت نصب بازی و برنامه وجود دارد. 

تلویزیون غیر هوشمند جی پلاس

تلویزیون‌های غیر هوشمند تلویزیون‌ هایی هستند که قیمت مناسب‌تری دارند و قابلیت استفاده از محیط اینترنت را ندارند؛ البته برند جی پلاس برای راحتی کاربران خود همه چیز را فراهم کرده است و به طراحی و تولید اندروید باکس پرداخته است؛ اندروید باکس دستگاهی است که تلویزیون غیر هوشمند را به تلویزیون هوشمند تبدیل می‌کند.

فروشگاه رادهوم

فروشگاه رادهوم

سایت فروشگاه رادهوم، یکی از بهترین راهنماها برای خرید لوازم خانگی است؛ چرا که با زبانی ساده به معرفی محصولات مختلف، بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها می‌پردازد. بسیاری از افراد در هنگام خرید، با ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاهی که خریداری می‌کنند؛ آشنا نیستند و به همین دلیل ممکن است انتخاب نامناسبی داشته باشند. رادهوم برای جلوگیری از این موضوع، به خوبی به بررسی محصولات پرداخته است.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود