زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

آموزش کار ساکشن دندانپزشکی | قابل توجه دندانپزشکان

آموزش کار ساکشن دندانپزشکی | قابل توجه دندانپزشکان

آموزش کار ساکشن دندانپزشکی | قابل توجه دندانپزشکان

استفاده از تجهیزات کاربردی و استریل باعث شده تا کار درمان دندان به صورت کاملا بهداشتی و به بهترین شکل انجام شود. یکی از این لوازم کاربردی ساکشن دندانپزشکی است که در سایز و مدل های مختلف طراحی و ساخته می شود. عملکرد ساکشن با دستگاه های دیگر کاملا متفاوت بوده و دارای ماشین قوی است که می تواند آب و مایعات درون دهان بیمار را به راحتی درون خود نگه دارد. این سیستم لوله ای شفاف و منعطف دارد که در داخل دهان قرار می گیرد و به 2 روش آبي و هوایی کار خود را انجام می دهد.

ساکشن آبي برای تخلیه بزاق دهان از لوله ساکشن استفاده می کند و با تخلیه مایعات اضافی شرایط بهتری را برای درمان فراهم می سازد. ساکشن هوایی عملکرد متفاوت تری دارد و به صورت جاروبرقی عمل می کند و به محل ترمیم نزدیک شده و تمام مواد اضافی از ترمیم را درون خود جمع آوری می کند. زمانی که دستگاه ساکشن برقی روشن می شود هیچ گونه صدایی و لرزشی ندارد و دستیار دندانپزشک لوله ساکشن را کنار دهان بیمار قرار می دهد و مواد تخلیه شده به درون مخزن دستگاه هدایت شده و پس از جداسازی قسمت مایع آن وارد فاضلاب می شود.

قدرت مکش دستگاه فوق العاده بوده و شما شاهد خروج مواد از دهان خود خواهید بود چون لوله ساکشن بافتی کاملا شفاف دارد. جنس لوله ساکشن کاملا ضد حساسیت بوده بدین ترتیب درون دهان و کنار لب هیچ گونه آلرژی و حساسیتی ایجاد نمی کند. در درمان های روتین دندانپزشکی ساکشن دستگاهی ضروری بوده که باید قبل از اجرای کار نصب شود. ساکشن بر روی یونیت یا میز کار دندانپزشک نصب می شود تا در هر زمانی در دسترس باشد.‌ یونیت حالت چرخشی دارد بنابراین ساکشن به راحتی به صورت بیمار نزدیک شده و سریع درون دهان او قرار می گیرد.

چون در ساکشن های آبي حجم زیادی از آب در زمان شستشو و تخلیه دهان اتلاف می شود بنابراین استفاده از ساکشن های هوایی و همچنین بادی و برقی گزینه بهتری است. نحوه کار دستگاه در مدل های مختلف متفاوت بوده و شما باید در ابتدا طبق بروشور دستگاه را راه اندازی و از آن استفاده کنید. مایعاتی که توسط لوله دستگاه از درون دهان خارج می شوند پس از طی کردن مسیری کوتاه وارد مخزن دستگاه می شوند که در برخی مدل ها مخزن به صورت دستی و برخی دیگر برقی  تخلیه و درون فاضلاب  ریخته می شود تا بتواند کارایی بهتری داشته باشد.

خرید انواع دستگاه کمپرسور و ساکشن با بالاترین کیفیت ها از دنت لند

کاربرد ساکشن دندانپزشکی چیست؟

کاربرد ساکشن دندانپزشکی پزشکی بسیار گسترده بوده و به دلیل کارایی فوق العاده ای که دارد استفاده از آن ضروری بوده و تمام مراکز درمان باید قبل از شروع کار ابتدا این تجهیزات را آماده کنند. این سیستم کاملا بهداشتی و استریل بوده و مانع از نفوذ آلودگی به بیمار می گردد. در زیر به کاربردهای مهم این دستگاه اشاره می کنیم:

  • زمانی که پزشک برای شروع کار ماده بی حسی را تزریق می کند این ماده تلخ بوده و برای بیمار آزار دهنده است بنابراین پزشک از دستگاه ساکشن استفاده می کند تا این مواد تلخ به سرعت از دهان بیمار تخلیه شود. ماندن مواد بی حسی برای مدت طولانی در دهان مشکل ساز بوده و تخلیه آن توسط لوله ساکشن در اندک زمانی صورت می گیرد.
  • برخی درمان ها نیاز به بیهوشی دارند و بیمار برای اینکه بتواند حین جراحی به راحتی نفش بکشد و مشکل تنفسی هم پیدا نکند به ساکشن نیاز دارد و از طریق لوله ساکشن تنفس به راحتی صورت می گیرد.
  • جمع شدن بزاق آن هم به مقدار زیاد در دهان بیمار کار را برای پزشک سخت کرده که برای تخلیه این مواد و آسان تر شدن کارها باید از دستگاه ساکشن استفاده کند. خالی شدن دهان از مایعات دید پزشک را بهتر خواهد کرد بنابراین کیفیت درمان افزایش پیدا می کند.
  • در زمان ترمیم دندان مواد زیادی چون کامپوزیت استفاده می شود و ضایعاتی پس از ترمیم باقی می ماند که وجود آنها در دهان بیمار را اذیت می کند بنابراین استفاده از ساکشن الزامی است و می تواند به تخلیه هر چه سریع تر این مواد کمک شایانی کند.
  • زمانی که پزشک کار زیبایی و ترمیمی روی دندان انجام می دهد خشک بودن دهان اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا دندان مورد نظر بهتر قابل مشاهده باشد. علاوه بر این ساکشن می تواند از پاشیدن بزاق دهان به بیرون جلوگیری کند.
  • در زمان درمان دندان و لثه دچار خونریزی شده که دستیار برای پاکسازی دهان از خون از دستگاه ساکشن استفاده می کند.
  • وقتی پزشک برای درمان دندان های آسیب دیده از مته استفاده می کند این دستگاه داغ شده و پزشک مجبور است که برای خنک کردن آن مقداری آب اسپری کند و همین موضوع باعث تجمع مایعات اضافی در دهان شده و در نتیجه استفاده از دستگاه ساکشن ضروری خواهد بود.
  • مهمترین دلیل ضرورت استفاده از ساکشن کمک به دید بهتر پزشک بوده و ساکشن های حجم بالا به سرعت مواد را تخلیه می کنند و زمینه را برای دید بهتر و درمان سریع تر فراهم می سازند.
  • زمانی که خون و مایعات با حجم بالا در دهان جمع می شود پاشیدن آنها به صورت بیمار و پزشک می تواند آلودگی های زیادی را به همراه داشته باشد که برای جلوگیری از این مشکل بهتر است شما ابتدا از ساکشن استفاده کنید.

دنت لند ارائه دهنده برترین برندهای تجهیزات دندانپزشکی

آیا ساکشن دندانپزشکی یکبار مصرف است؟

دستگاه ساکشن یکبار مصرف نیست و تنها سر ساکشن های یکبار مصرف دارد که از مواد اولیه درجه یک ساخته شده اند بدین ترتیب کاملا منعطف هستند و شما می توانيد آنها را در هر جهتی به راحتی حرکت دهید. استفاده از ساکشن های یکبار مصرف باعث شده تا کار درمان به صورت کاملا بهداشتی و استریل انجام شود. میله سرساکشن به دلیل منعطف بودن دوام زیادی هم دارد و دچار شکستگی و خم شدگی هم نمی شود. مواد به راحتی از داخل لوله عبور کرده و به مخزن منتقل می شوند.

این ملزومات یکبار مصرف در صنعت دندانپزشکی نقش مهمی دارند. این شیلنگ شفاف بدون بو می باشد و در رنگ و سایزهای مختلف هم روانه بازار می شود. استفاده از سرساکشن های یکبار مصرف باعث شده تا کار درمان با سرعت بیشتری انجام شود. قطر بیرونی سرساکشن کاملا استاندارد بوده و روی هر دستگاهی به راحتی نصب می شود و می تواند به تخلیه مایعات و مواد درون دهان کمک زیادی کند. ضخامت درونی سرساکشن هم کاملا استاندارد بوده به همین دلیل می تواند بدون گرفتگی مواد را از درون دهان به مخزن دستگاه ارسال کند. این لوله کوچک پلاستیکی در مقابل رطوبت و حرارت دوام زیادی دارد و به مرور زمان دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شود و پس از هر بار مصرف دور انداخته می شود.

سیم گالوانیزه ای که در طراحی سرساکشن های یکبار مصرف قرار داده شده قابل شکل گیری بوده و بدون بازگشت است. سری این لوله ژلاتینی و بسیار نرم است و به دلیل ضد حساسیت بودن درون دهان هیچ گونه آلرژی ایجاد نمی کند. این لوازم به صورت معطر هم تولید می شوند که در رفع بوی بد دهان تاثیر بسزایی دارند. ساکشن های یکبار مصرف در مواقعی که حساسیت کار بیشتر است استفاده می شوند و کارایی خوبی هم دارند. این ملزومات کاملا سبک هستند و درون دهان احساس سنگینی نمی کنید. سرساکشن به صورت کاملا ایمن به دستگاه متصل شده و پس از قرار گیری در دهان هیچ گونه نشتی ندارد و به دلیل سطح کیفی بالا رقابت برای خرید آن زیاد است.خرید انواع ساکشن برقی با جدیدترین برند ها از دنت لند

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود