زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

۱۰ نکته برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

۱۰ نکته برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

۱۰ نکته برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

معمولاً از آنجایی که ماشین‌های لباسشویی یکی از لوازم پرکاربرد در منزل هستند، بیشتر در معرض خراب شدن و آسیب دیدن قرار می‌گیرند. اما با این وجود می‌توان با رعایت یک سری مسائل و نکات مهم احتمال خراب شدن را کاهش داد و به‌طبع طول عمر آن را افزایش داد. در این راستا ۱۰ نکته برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی شرح خواهیم داد تا با به‌کارگیری آن‌ها بتوانید در سال‌های بیشتری از دستگاه خود استفاده کنید.

مهمترین اقدامات برای افزایش عمر ماشین لباسشویی

عدم بارگیری بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی، استفاده بیش از ظرفیت آن در هر بار شستشو است. این کار باعث می‌شود که به تعمیر ماشین لباسشویی احتیاج پیدا کنید و در هر سری از عمر آن کاهش یابد. به همین دلیل پیش از هر بار ریختن لباس‌ها در ماشین ابتدا به گنجایش آن دقت کنید و سپس بر این اساس حجم لباس را مشخص کنید. حتی اگر تعداد خیلی زیاد است می‌توانید در دو سری آن‌ها را برای شستشو بارگیری کنید.

عموماً ماشین‌های لباسشویی دارای یکی از ظرفیت‌های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۲ کیلوگرمی هستند. اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی هستید، حتما مقاله اینجا را کلیک نمایید.

دقت در تراز بودن ماشین لباسشویی

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی کار آسانی است که باید برای جلوگیری از آسیب به دستگاه انجام شود. در ابتدا بررسی کنید که آیا ماشین تراز است یا خیر. در صورت تراز نبودن باید آن را تنظیم کنید تا از مشکلات بیشتر مثل ایجاد سروصدا، تکان خوردن در هنگام شستشو و ضربه خوردن آن جلوگیری شود. برای این کار در اکثر مدل‌ها پایه‌های جلویی ماشین‌های لباسشویی دارای پیچ‌های قابل تنظیم هستند و پایه‌های عقبی هم به‌صورت خودکار تنظیم می‌شوند. اگر نتوانستید تنظیم را انجام دهید یا مشکلی در پایه‌های آن وجود داشت، از متخصصین کمک بگیرید.

تمیز کردن واشر لاستیکی درب دستگاه

شاید در ظاهر واشر لاستیکی درب ماشین لباسشویی از قطعات بسیار مهم به نظر نرسد اما سالم و تمیز بودن آن در عمر دستگاه تأثیر خواهد گذاشت. گاهی مواد شوینده، رطوبت، آلودگی‌ها و ذرات گرد لباس وارد این واشر می‌شوند. در نتیجه در طولانی مدت دچار پوسیدگی می‌شود و به تعویض احتیاج پیدا می‌کند. پس برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش عمر آن باید پس از شستشو داخل واشر را نظافت کنید. با این کار از ایجاد بوی نامطبوع هم جلوگیری کرده‌اید.

استفاده از محافظ برق

اگر می‌خواهید ماشین لباسشویی شما بیشترین عمر مفید را داشته باشد، باید از محافظ برق استفاده کنید. استفاده از برق مستقیم می‌‌تواند به قطعات دستگاه از جمله المنت‌ها و موتور آسیب‌های زیادی وارد کند. نوسانات برق یکی از بیشترین عوامل در خرابی ماشین لباسشویی های ال جی و سامسونگ است. در صورت بروز مشکل برای لباسشویی ال جی و سامسونگ شما بر اثر نوسانات برق، حتما باید از متخصصین تعمیر ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ کمک بگیرید.

عدم روشن کردن دستگاه با لباس‌های کم

عدم روشن کردن دستگاه با لباس‌های کم

همان‌طور که باید با توجه به گنجایش ماشین لباسشویی آن را بیش از ظرفیت پر نکنید، روشن کردن دستگاه با لباس‌های کم هم باعث آسیب و کاهش طول عمر می‌شود. در نتیجه اگر حجم لباس‌ها کم بود، نباید ماشین لباسشویی را روشن کنید تا لباس‌های بیشتری را درون آن قرار دهید.

تمیز کردن فیلتر دستگاه

طبیعی است که پس از مدتی استفاده از ماشین، فیلتر آن آلودگی جذب کند و حتی مسدود شود. در نتیجه به ایجاد بوی نامطبوع در درون ماشین لباسشویی و بوی بد لباس‌ها که یکی از مهمترین مشکلات ماشین لباسشویی است، منجر می‌شود. پس بهتر است هر شش ماه یک بار این فیلتر خروجی آب را که در قسمت پایین و جلوی دستگاه تعبیه شده است، با استفاده از آب سرد و مسواک تمیز کنید.

دقت در باز و بسته کردن درب ماشین لباسشویی

انواع ماشین‌های لباسشویی زمان شستشو و تا حدود دو دقیقه پس از اتمام شستشو درب را قفل نگه می‌دارند. پس اگر در این زمان‌ها سعی در باز کردن درب با اعمال فشار داشته باشید، به آن آسیب وارد خواهید کرد و در آینده عمر دستگاه کمتر می‌شود. علاوه بر این، هنگام هر باز یا بسته کردن درب باید دقت شود تا قطعات مربوطه مثل قفل دچار آسیب نشوند.

استفاده از مواد شوینده با کیفیت

مواد شوینده‌ای که برای شستشوی لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در داخل دستگاه پخش می‌شود و اگر از درجه کیفی مناسبی برخوردار نباشد، باعث کاهش عمر ماشین لباسشویی خواهد شد. چه از پودر شوینده و چه از مایع شوینده لباس استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که مخصوص ماشین لباسشویی است و شوینده دستی را برای ماشین استفاده نکنید. همچنین این مواد باید از مدل‌های با کیفیت باشند تا عمر دستگاه افزایش یابد.

خالی کردن جیب لباس‌ها

وجود هر چیز کوچکی در جیب لباس‌ها می‌تواند باعث خراب شدن دستگاه و ایجاد دردسر شود. حتی اگر یک سکه یا دستمال کاغذی داخل جیب باشد، در هنگام شستشو خارج می‌شود و می‌تواند در قطعات لباسشویی مثل فیلتر یا شلنگ گیر کند. پس به این صورت مشکلات بیشتری پیش خواهند آمد که احتیاج به تعمیر ماشین لباسشویی را رقم خواهند زد.

بررسی شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه که آب‌های آلوده و دیگر مواد را از ماشین لباسشویی خارج می‌کند، در صورت بررسی نشدن پس از مدتی با جرم‌ها یا اجسامی مثل دکمه و سکه دچار انسداد خواهد شد. این مسدود شدن جلوی خروج آب را خواهد گرفت و به دردسرهای بیشتر منتهی می‌گردد. در نتیجه هر از گاهی به‌صورت منظم آن را مورد بررسی قرار دهید.

این ۱۰ مورد از مهم‌ترین مسائلی هستند که با رعایت آن‌ها ماشین لباسشویی کمتر خراب خواهد شد و به‌طبع عمر آن افزایش خواهد یافت. البته موارد دیگری هم هستند که با کمک آن‌ها حتی شانس بیشتری خواهید داشت.

نکات نهایی راهکارهای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

نکات نهایی راهکارهای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

اگرچه ۱۰ مورد از نکات اصلی را به‌صورت کامل بررسی کردیم اما توجه به این دو مورد هم در افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بی‌تأثیر نخواهد بود.

  • اهمیت به هر ایراد کوچک یا بزرگ: اگر ماشین لباسشویی دچار هر ایراد یا اتفاقی شود، نادیده گرفتن آن تنها مشکل را بدتر می‌کند. در این شرایط باید در اسرع وقت به تعمیر و برطرف کردن ایراد اقدام کرد تا از خسارات بیشتر پیشگیری شود.
  • تعمیر دستگاه توسط افراد متخصص: اگر تجربه و تخصص تعمیرات را ندارید، در صورت خراب شدن دستگاه تحت هیچ شرایطی اقدام به تعمیر غیرتخصصی آن نکنید. بلکه بهترین راه درخواست اعزام کارشناس برای تعمیر در محل است. هرگونه تعمیر اشتباه می‌تواند بدتر شدن و حتی به‌صورت کلی خراب شدن لباسشویی را منتهی شود.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا تمام راه‌های طول افزایش عمر دستگاه را جدی بگیرید و سپس در صورت هرگونه اشکال به تعمیرکاران ماهر روی بیاورید. در این راستا مجموعه تعمیر لوازم خانگی باماتعمیرات با همکاری متخصصین کاربلد، خدماتی کم‌نظیر به شما ارائه خواهد کرد. این مجموعه انواع تعمیرات لباسشویی از جمله تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت، سامسونگ، بوش، ال جی، کنوود، دوو و ... را با بهترین شرایط انجام خواهد داد.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود