زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

ارزان ترین ویلاهای دماوند

ارزان ترین ویلاهای دماوند

ارزان ترین ویلاهای دماوند

اگر قبلا رزرو ویلا در شمال https://www.alibaba.ir/accommodation/landing/shomal-villa را تجربه کرده اید اینبار دماوند را امتحان کنید. دماوند یک شهرستان تاریخی و بسیار زیبا در نزدیکی تهران است که آب و هوای کوهستانی و بسیار خوب و البته جاذبه های طبیعی آن باعث شده به یک منطقه ییلاقی تبدیل شود. خرید و اجاره ویلا دماوند کاری است که اغلب تهرانی ها برای گذراندن تعطیلات خود در این منطقه خوش آب و هوا انجام می دهند. در ادامه کمی بیشتر با این منطقه ییلاقی آشنا خواهیم شد.

دماوند کجا است؟

دماوند شهرستانی در شمال شرقی تهران بوده که نام آن از بلندترین قله ایران که در آن واقع شده، گرفته شده است. به دلیل کوهستانی بودن این منطقه دماوند آب و هوایی خنک داشته و برای گذراندن تابستان و بهار بسیار عالی است.

اولین منظره ای که از این شهرستان به چشم می خورد، یک قله بلند و زیبا است که در هر ماه سال روی آن را برف و اطراف آن را یک ابر فرا گرفته است. دماوند با تهران تنها 75 کیلومتر فاصله داشته و شما می توانید به راحتی از پایتخت خود را به آن برسانید.

مناطق دیدنی دماوند

در کنار آب و هوای خنک و عالی دماوند، در این منطقه جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که باعث می شود مسافران در روزهای تعطیل این منطقه را برای یک سفر یک یا چند روزه انتخاب کنند. از معروف تری جاذبه های گردشگری دماوند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کوه دماوند

قله دماوند با داشتن 5 هزار و 610 متر ارتفاع، بلندترین قله ایران به شمار رفته و هر ساله کوهنوردان بسیاری برای فتح آن به این شهرستان سفر می کنند. دما در ارتفاعات آن به حداقل 60 درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد! برای صعود به این قله 4 مسیر اصلی وجود دارد که در آن پناهگاه هایی برای استراحت کوهنوردان ساخته شده است.

ویلاهای ارزان دماوند

پیست آبعلی

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهرستان دماوند پیست آبعلی است که افراد نه تنها از تهران بلکه از اقصی نقاط کشور برای بازدید از آن خود را دماوند زیبا می رسانند. آبعلی 5 پیست اسکی دارد و شما حتی با کم ترین مهارت در اسکی می توانید در این پیست ورزش کنید. در این پیست امکانات رفاهی بسیار دیگری مانند تله اسکی، تله کابین، سوار کاری، پرش با کایت و زمین تنیس نیز وجود دارد.

دشت لار

یک تنگه یا دشت بسیار زیبا در دماوند که در آن شقایق به وفور رشد کرده است. در این تنگه منحصر به فرد شما می توانید تمامی زیبایی ها را در یک قاب ببینید. در این منطقه در کنار پوشش گیاهی بسیار زیبا و سرسبز می توانید از تماشای آبشار لذت برده و یا چند ساعتی را در کنار رود خروشان آن استراحت کنید. در این منطقه همچنین گونه های حیوانی مختلفی وجود دارد که دیدن آن ها شما را سر وجد خواهد آورد.

دریاچه های هویر و تار

اگر دوست دارید یک شبانه روز آرام و به دور از هیاهو را کنار یک دریاچه کمپ زده و ماهیگیری کنید، دریاچه های هویر و تار می توانند بهترین گزینه برای شما باشند. این دریاچه ها تنها 500 متر از یکدیگر فاصله داشته و چشم اندازی بی نظیر به منطقه دماوند داده است.

چشمه سیاه سنگ

این چشمه در روستای مشا در شمال غربی دماوند واقع شده و آب آن قدر جوشان است که باعث شکل گیری آبشارها و رودخانه های متعددی در این منطقه شده است. در این منطقه پوشش گیاهی و دارویی متنوعی مانند گل بنفشه، گل گاو زبان، شنگ، زرشک، نسترن و غیره وجود دارد.

اجاره ویلا در دماوند

خرید یا اجاره ویلا در دماوند

همان طور که در بالا نیز اشاره شد با توجه به آب و هوای کوهستانی و خنک و البته وجود جاذبه های طبیعی بسیار در دماوند، ساخت ویلا در این منطقه در چند سال اخیر بسیار رواج پیدا کرده است. هزینه اجاره ویلا دماوند و دیگر مناطق ییلاقی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که هنگام امضای قرارداد باید به ان ها توجه کنید.

موقعیت مکانی

بدون شک هرچه ویلا در موقعیت مکانی بهتری واقع شده و یا به جاذبه های گردشگری نزدیک تر باشد، هزینه خرید و اجاره آن بیشتر خواهد بود.

امکانات رفاهی

ویلاهای اجاره ای می توانند امکانات لوکس و لاکچری تا متوسط داشته باشند. وجود امکانات رفاهی مسافران را برای اجاره مشتاق تر کرده و آن ها را مجاب می کند برای اجاره ویلا هزینه بیشتری پرداخت کنند.

متراژ

هرچه ویلای مورد نظر شما بزرگ تر باشد، هزینه اجاره یا خرید آن بیشتر خواهد شد.

فصل اجاره ویلا

در دماوند مانند هر شهرستان و منطقه ییلاقی دیگر، تقاضای اجاره در روزهای تعطیل به خصوص فصل بهار بیشتر خواهد بود. از این رو هزینه اجاره ویلا در این ایام از روزهای دیگر بیشتر خواهد بود.

مدت اجاره

اجاره های کوتاه مدت به نسبت اجاره های طولانی مدت تر هزینه بیشتری برای مسافران به دنبال خواهد داشت.

قدمت ساختمان ویلا: در دماوند می توانید ویلاهای مختلف قدیمی تا مدرن و جدید را پیدا کنید. طبیعی است که ویلاهای مدرن و جدید امکانات بیشتری داشته و هزینه اجاره آن ها بیشتر خواهد بود.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود