زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

انواع ماسک مو گلیس

انواع ماسک مو گلیس

انواع ماسک مو گلیس

برند گلیس یکی از قدیمی‌ترین برندها در زمینه تولید محصولات مراقبتی پوست و مو است. این برند حدود 100 سال پیش در کشور آلمان پا به عرصه صنعت گذاشت. گلیس در ابتدا همراه محصولات دیگر در کارخانه آلمانی مشغول به فعالیت بود؛ ولی با توجه به تخصصی‌شدن محصولات گلیس، از برند «شوارتزکوف» که اولین برند تولیدکننده تافت در جهان است، جدا شد. امروزه محصولات این برند در کشور ترکیه تولید می‌شود و توانسته ورود خوب و پررنگی به بازار خاورمیانه داشته باشد.

محصولات این برند از استانداردهای بالای جهانی برخوردار هستند. مخصوصا ماسک مو این برند در اکثر موارد توانسته خواسته‌های مشتریان را تامین کند و نیاز آن‌ها را برآورده سازد. برای خرید روغن آرگان گلیس و همچنین بهترین شامپو لروکس می‌توانید به سایت موتنرو مراجعه کنید. برای شناخت بهتر و انتخاب مناسب‌ترین ماسک مو گلیس همراه ما باشید.

ماسک مو چیست و چه فوایدی دارد؟

ماسک مو ها از پر طرفدارترین محصولات مراقبتی هستند. فواید آن‌ها برای مو، بسیار بیشتر از نرم‌کننده هاست. ماسک مو دارای مواد معدنی و پروتئینی بوده و برای تغذیه موها به‌شدت نیاز است. ماسک مو باعث سالم‌تر‌شدن بافت مو، رشد بهتر، درخشندگی بیشتر، نرم و لطیف‌شدن یا به اصلاح ابریشمی‌شدن موها می‌شود. همچنین از موها در برابر آلاینده‌ها و پرتو فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. علاوه بر این می‌توان گفت تمام آن‌چیزی که موها برای رشد، شادابی و سلامت نیاز دارند را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این محصولات به عنوان بمب انرژی برای مو عمل می‌کنند.

انواع ماسک مو

ماسک موها انواع زیادی دارند؛ ولی می‌توان آن‌ها را به دو گروه کلی تقسیم کرد. ماسک موهایی که درون حمام و قبل از شستشو باید استفاده شود و ماسک موهایی که بعد از حمام بدون نیاز به آبکشی هستند. هر کدام از آن‌ها تاثیرگذاری متفاوتی دارند؛ ولی عموما بیشترین تاثیر‌گذاری مربوط به گروه اول است که نیاز به شستشو دارند.

تنها عاملی که در ماسک مو ممکن است به موهایتان آسیب زده و یا باعث ریزش آن شود، این است که در استفاده از ماسک مو سلیقه‌ای عمل کرده و دستور مصرف را رعایت نکنید. در صورتی‌که روی ماسک مو نوشته شده باشد «با پوست سر برخورد نکند»، حتما به آن توجه کنید. شاید این سوال مطرح شود که چطور ماسک مو برای موها مناسب است؛ ولی به پوست سر آسیب می‌زند؟ یا با وجود اینکه ماسک مو ممکن است باعث ریزش مو شود، چرا باید از آن استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشید.

چه ماسک مویی برای من مناسب است؟

با توجه به دانش‌بنیان بودن محصولات گلیس، انتظار داریم که بتوانیم ماسک موی مخصوص خودمان را تهیه کنیم تا بیشترین تاثیر را روی موهایمان ببینیم. گلیس انواع مختلفی از ماسک مو را برای موهای متفاوت تولید کرده است.

  • ماسک مو صورتی گلیس حاوی روغن بابوسا، روغن های طبیعی و پروتئین برای موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده توصیه می‌شود؛
  • ماسک مو طلایی گلیس حاوی روغن شی باتر، پروتئین و روغن‌های طبیعی مناسب موهای ضعیف و آسیب‌دیده است؛
  • ماسک مو بنفش گلیس حاوی کراتین مایع و آمینو پروتئین، مناسب موهای فر، زبر و خشن است. همچنین باعث براق‌کنندگی موهایتان شده و قادر است موهای تخریب‌شده را تا حدود زیادی درمان کند؛
  • ماسک مو کراتینه گلیس بدون سولفات است و برای موهای کراتینه‌شده و بلند معجزه می‌کند؛
  • ماسک مو سبز گلیس حاوی روغن کاکائو، روغن‌های گیاهی و پروتئین است که برای موهای خشک و آسیب‌دیده کارایی دارد؛
  • ماسک مو قرمز گلیس حاوی ترکیبات پروتئینی و کراتین مایع، مناسب برای تمام موهاست؛
  • ماسک مو مشکی گلیس حاوی کراتین، مناسب برای موهای آسیب دیده و شکننده است.

بهترین ماسک مو گلیس برای موهایمان

در ابتدا باید ماسک مو متناسب با موهایتان را انتخاب کنید. ممکن است انتخاب درست، کمی گیج‌کننده به‌نظر برسد. اگر نمی‌دانید موهایتان در کدام دسته‌بندی قرار می‌گیرد، پیشنهاد می‌کنیم به یکی از متخصصان و یا مشاوران پوست و مو مراجعه کنید. امروزه بیشتر داروخانه‌ها مشاور پوست و مو دارند. می‌توانید با مراجعه به آن‌ها اطلاعات لازم را درباره دسته‌بندی و آسیب‌دیدگی موهایتان به صورت رایگان دریافت کنید.

چرا انتخاب درست ماسک مو گلیس برای موهایتان اهمیت دارد؟ باید بگوییم که ماسک مو مخصوص شما به‌طور ویژه و خاص بر روی همان نوع آسیبی که موهایتان دارد، عمل می‌کند و مواد مغذی مخصوص موهایتان را در اختیار آن‌ها می‌گذارد تا سریع‌تر درمان شوند.

روغن آرگان گلیس

نحوه استفاده از ماسک مو گلیس

ماسک موهای گلیس نیاز به آبکشی دارند؛ یعنی پس از مصرف باید با آب فراوان شسته شوند. همچنین نباید به پوست سر برخورد داشته باشند؛ چراکه سبب آسیب به پوست سر و ایجاد التهاب شده و زمینه‌ساز ریزش مو در همان نقاط خواهد شد. در این صورت نه‌تنها برای تقویت موهایتان کاری نکرده‌اید، بلکه به آن‌ها آسیب نیز وارد کرده‌اید. برای تاثیر‌گذاری بیشتر ماسک مو حتما به توضیحات محصول دقت کنید و سعی کنید تمام جزئیات را طبق دستور مصرف همان محصول انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

در حالت کلی برای استفاده از ماسک مو باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا از شامپوی مناسب موهای خود استفاده کنید. موهایتان را با دقت ماساژ دهید، سپس با آب فراوان بشویید. برای استفاده از ماسک، موهایتان باید کامل تمیز باشد. پس در شستن آن‌ها دقت کنید.
  • مقداری از ماسک مو را به موهایتان بزنید. می‌توانید این کار را با براش یا همان برس‌های مخصوص انجام دهید. ماسک موها مانند کرم هستند و استفاده‌کردن از آن‌ها سخت و پیچیده نیست. تنها کمی توجه و دقت می‌خواهد تا نتیجه بهتری روی موهایتان داشته باشد.
  • توجه کنید ماسک مو به پوست سرتان برخورد نکند.
  • بگذارید زمان لازم برای استراحت موهایتان سپری شود. برای اینکه بدانید چند دقیقه باید استراحت دهید، به طریقه مصرف ماسک خود نگاهی بیندازید. زمان استراحت ماسک مو ها متفاوت است؛ از حداقل 5 دقیقه تا حداکثر 30 دقیقه زمان نیاز دارید تا ماسک مو تاثیر خود را بر روی موهای شما بگذارد.
  • ماسک مو را با آب ولرم بشویید. با استفاده از یک شانه کوچک می‌توانید این کار را به‌راحتی انجام دهید.
  • برای خشک‌کردن موهایتان می‌توانید از سشوار استفاده کنید. فقط این نکته را مد نظر قرار دهید که حرارت زیاد سشوار یکی از عواملی است که به موهای عزیزتان آسیب وارد می‌کند.
  • بعد از خشک کردن موهایتان از روغن آرگان گلیس برای طراوت بخشیدن به موهایتان استفاده کنید.

سخن آخر

در ابتدا پس از تشخیص اینکه موهایتان در چه گروهی قرار دارند، می‌توانید مناسب‌ترین ماسک مو گلیس را انتخاب کنید. مهم‌ترین نکته در استفاده از ماسک مو این است که نباید به پوست سرتان برخورد کند؛ چرا که می‌تواند سبب ریزش موهایتان شود. لطفا طبق دستور مصرف هر محصول را استفاده کنید تا همیشه از داشتن موهای زیبا و باطراوت لذت ببرید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود