زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

راهنمای خرید‌ روغن زیتون + معرفی سایت گرین گاردن

راهنمای خرید‌ روغن زیتون + معرفی سایت گرین گاردن

راهنمای خرید‌ روغن زیتون + معرفی سایت گرین گاردن

در این مقاله قصد داریم تا درباره روغن‌های زیتون خوردنی در سوپرمارکت‌ها توضیح‌ دهیم و بگوییم روغن‌‌های‌ بی‌بو خواص واقعی‌ را دارا‌ می باشند یا خیر. این نغمه‌سرا می‌خواهند بدانند فراهم جنس دسته روغن زیتون بدون‌ بو‌ یا‌ با بو برای استفاده بهتر‌ است؟

دکتر محمدحسین عزیزی، کارشناس صنایع غذایی در جواب به این پرسش نقل کرد: «چهار گونه روغن زیتون در فروشگاه ها حاضر می باشد، روغن‌ فرابکر‌، بکر‌، تصفیه‌شده و روغن‌ تفاله‌ های زیتون که بهترین‌ دسته روغن زیتون، نوع‌ فرابکر‌ خواهد بود. در هنگام خرید روغن زیتون به آن باید توجه کرد».

وی در دنباله تشریح نمود: «در فرایند پدیدآوری روغن زیتون فرابکر‌، هیچ‌گونه حرارتی نخواهد دید و خوب ترین گونه روغن زیتون به حساب می آید. روغن‌ بکر‌ مقداری حرارت‌ خواهد دید که در میان عامه مردم به روغن زیتون بودار‌ شناخته شده است و روغن‌ تصفیه‌شده روغنی می باشد که طی فرایند، دما و فشار‌ زیادی به آن وارد می گردد و از تصفیه‌ روغن زیتون بکر‌ به وجود می آید که در ایران مشهور به روغن‌ «بی‌بو» می باشد و رنگ روشن‌تری خواهد داشت.»

این کارشناس صنایع غذایی راجع به روغن‌ تفاله‌ زیتون نقل کرد: «روغن‌های زیتون خوردنی فروشگاه ها فرابکر‌، بکر‌ و تصفیه‌شده می باشند و پس‌مانده زیتون که با حلال‌‌های‌ خیلی خوب گرفته می‌شود بیشترین‌ مصرف آن در صنعت‌ می باشد و برای شغل های غیرخوراکی و درست کردن صابون و شامپو از آن استعمال خواهد شد.»

وی در ادامه‌ خاطرنشان نمود: «روغن زیتون دارای ویژگی های مختلف و شامل اسیدهای روغنی اولئیک و امگا 6 می باشد و بدبختانه به سبب قیمت بالا بودن‌ در فرایند ساختن آن تقلباتی رخ می دهند و گاها روغن زیتون صاف نبوده و شاید روغن تصفیه‌شده با روغن زیتون بکر‌ یا فرابکر‌ درهم‌آمیخته یا روغن‌ سویا، آفتابگردان و کلزا یا روغن‌‌های‌ دیگر نباتی به روغن زیتون افزوده گردد. خرید روغن زیتون رودبار یکی از بهترین انواع روغن زیتون های موجود در بازار ایران و جهان می باشد.

بدین‌لحاظ پیشنهاد می گردد روغن زیتون مطلوب را از مرکزها و کارخانه‌‌های‌ معتبر‌ یا وب سایت های معتبر با نماد اعتماد خرید کننند زیرا درصورتی‌که تقلبی‌ در فرایند به وجود آوردن آن انجام گرفته باشد‌، به سادگی و از روی شکل نمی‌توان شناسایی کرد و احتیاج به لوازم آزمایشگاهی می باشد.»

این عضو‌ هیئت علمی دانشگاه تربیت‌ معلم در نهایت راجع کیفیت نگهداری‌ روغن زیتون حرف زد: «روغن زیتون بایستی در کابینت و محیط نور‌ و حرارت و در جایگاه سرد حفظ گردد و از قراردادن آن پهلوی گاز خودداری گردد برای‌اینکه دما موجب تجزیه‌ شدن‌ محتویات و سمی‌ گشتن آن خواهد شد.»

مشخصات روغن زیتون خوب‌ و اصلی 

یک کارشناس غذا در ارتباط با شناسایی روغن زیتون خوب‌ نقل کرد: روغن زیتون بکر‌ در قیاس با دیگر روغن‌ها‌ برای استحصال احتیاج به شیوه های شیمیایی‌ نداشته و قابل‌ هضم‌ تر می باشد؛ در حقیقت چهار گونه روغن زیتون داریم که یکی از آنها روغن زیتون «فوق‌ بکر‌» با رایحه و مزه محصول زیتون و جزو‌ ماندگارترین روغن‌ هاست، دسته دوم روغن زیتون «بکر‌ خوب‌» می باشد که همچنان تا حد بسیاری ویژگی و ماده‌های مقوی میوه‌ را محافظت کرده، روغن‌ «بکر‌ متداول» هم در ایران به روغن‌ دارای بو مشهور می باشد، منتها در برابر این سه دسته، روغن زیتون تصفیه‌ گشته که روغن‌ بی بو شهرت دارد‌، بعضی از محتویات مفید زیتون را از دست داده و وضعیت کیفی آن تحت‌ تاثیر‌ فرآیندهای غیرطبیعی به درجات پایین‌ تر‌ از‌ روغنهای بکر‌ خواهد بود. 

راههای شناسایی روغن زیتون اصل و تقلبی‌ 

متاسفانه برخی‌ از متقلبان روغن زیتون را با روغن‌های‌ نباتی دیگر نظیر روغن‌ سویا یا کلزا آمیخته کرده اند، لذا‌ بیماران و اشخاص سالمی که به انتظار کامیابی از خصوصیت های برگزیده روغن زیتون مبادرت به تهیه‌ آن می کنند بایستی موقع استفاده‌ عطر آن را احساس‌ کنند یا به حالت جزیی عطر سبزی یا سیب را استنشاق کنند، بی‌تردید بایستی در مشاهده بگیریم که منجمد‌شدن‌ روغن زیتون در جایگاه های سرد و فصول سرد‌ سال فرآیندی طبیعی‌ می باشد، اما در دمای متداول به وضعیت آغازین خودش بر می‌گردد‌.

خرید روغن زیتون

دما، اکسیژن و نور‌ ارزش‌ غذایی روغن‌ها‌ را کم می کند، از این رو بهتر‌ می باشد روغن زیتون در یخچال، به دور‌ از دما گاز و ظرفی دربسته حفاظت گردد، در حقیقت در وضعیت مناسب روغن زیتون حدودا شش ماه تا یک سال ماندگاری خواهد داشت، در واقع خوب تر می باشد روغنی بخریم که در بخش قفسه‌ پشت فروشگاه‌ قرار خواهد داشت، زیرا روشنایی شدید‌ موجب خرابی آن خواهد شد. روغن زیتون از چربی غیر اشباع‌ یک زنجیره ای تشکیل‌ می شود و ریسک پیدایش مریضی های قلبی - عروقی را از راه کاستن مقدار LDL و زیاد شدن مقدار HDL پایین‌ می آورد.

آشنایی با دنیای خصوصیات شگفت‌آور روغن زیتون

آیا می دانید روغن زیتون از دوران کهن به عنوان یک ماده‌ بی‌اندازه گرانبها در میان آدمی بوده است؟ از قدیم روغن زیتون به عنوان ماده‌ ای برای پخت‌وپز و دارای خصوصیات درمانی مصرف می شد. روغن زیتون به پادشاه روغن‌های‌ گیاهی مشهور می باشد و استفاده منظم و درست آن از پیدایش خیلی از مشکلات جسمی ممانعت می نماید.

در طب سنتی‌ و اسلامی بی‌اندازه پیشنهاد به میل کردن روغن زیتون گشته است‌. پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: " زیتون بخورید و روغن‌ آن را به بدن‌ بمالید که هفتاد بیماری را علاج می بخشد.با ما باشید تا مزایا و خاصیت ها بی‌مانند این روغن‌ را به شما شرح دهیم.
روغن زیتون برای سلامت‌ قلب‌، پوست‌ بدن، مو و ورید های شما بسیار سودبخش می باشد. چنانچه در قسمتی از بدنتان خون منعقد گشته است‌، آن را با روغن زیتون مالش دهید تا به‌زودی‌ سالم شود.

روغن زیتون آکنده از پلی‌فنل‌های محافظ‌ قلب‌ می باشد که کلسترول را کم می کنند. این چربی ضد التهاب می باشد و اسیدهای چرب‌ تک اشباع‌ نشده‌ای داراست که بی‌ضررند و سوخت‌ و ساز‌ بدن‌ را زیادتر می کنند.

معرفی‌ وب سایت فروشگاهی آنلاین خرید روغن زیتون فرابکر‌ رودبار

سایت گرین گاردن با بیش از یک دهه تجربه ارائه کننده محصولات ارگانیگ زیتون و روغن زیتون به صورت حرفه ای در سرتاسر کشور می باشد. برخی از محصولات گرین گاردن عبارت است از:

  • خرید روغن زیتون طبیعی رودبار
  • خرید زیتون رودبار و زیتون بی هسته‌ رودبار
  • روغن زیتون ویژه ماساژ‌ رودبار
  • خرید زیتون شکسته رودبار
  • سبزیهای بومی رودبار
  • چای بومی 
  • رب انار طبیعی‌ و بومی 

سایت خرید روغن زیتون

وب سایت گرین گاردن
آدرس سایت: www.greengarden.ir
تلفن سفارش‌: ۰۹۱۱۳۴۷۷۶۵۵
تلفن انبار‌: ۰۱۳۳۴۶۲۱۶۱۵

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود