زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

آینده ای روشن برای دختران مستقل

آینده ای روشن برای دختران مستقل

آینده ای روشن برای دختران مستقل

امروزه جامعه و افراد جامعه به دختران در امور بسیار زیادی بها می‌دهند و دختران کارهایی که تا پیش از این اجازه انجام آن را نداشتند، در آسودگی و با خیال راحت انجام می‌دهند. دختران مستقل زیباترین نامی است که در خصوص دختران و زنان جامعه به کار می‌رود و حس ارزشمند بودن را به آنها یادآور می‌شود.

از قدیم الایام بانوان در زمینه درآمدزایی و شغل در خانه فعالیت های بسیاری در ایران داشته اند و پا به پای مردان خود به کار مشغول بوده اند و امروزه جامعه و افراد جامعه نیز به این امر واقفند و به دختران در امور بسیار زیادی بها می‌دهند و دختران جامعه ما اکنون حتی کارهایی که تا پیش از این اجازه انجام آن را نداشتند، با آسودگی خاطر و خیال راحت انجام می‌دهند. دختران مستقل زیباترین نامی است که در خصوص دختران و زنان جامعه به کار می‌رود و حس ارزشمند بودن را به آنها یادآور می‌شود.

در جامعه امروز دختران کارهای بسیاری انجام می‌دهند از قبیل رانندگی، دانشگاه رفتن، شرکت کردن در اقسام کلاس‌هایی چون کلاس موسیقی، کامپیوتر و ... و حتی فراتر، بدست آوردن افتخارات جهانی در رشته های علمی و ورزشی و ... افتخار آفرینی به عنوان دختران ایران زمین از دستاورد های مهم دختران مستقل این خاک و بوم است. حتی بسیاری از دختران در کارهایی که تا پیش از این آنها را مردانه می‌خواندند علم‌آموزی کرده و در همان صنعت کار می‌کنند و چه خوب که جامعه از دیدگاه این کار مردانه یا زنانه؛ دخترانه یا پسرانه است کناره‌گیری کرده‌اند و دختران در جامعه با فراغ بال به کارهایی می‌پردازند که به آن علاقه دارند و این نه تنها باعث پیشرفت جامعه بلکه باعث پیشرفت دختران سرزمین‌مان شده است. در اینجا قرار است راه و رسم مستقل شدن دختران را بگوییم پس تا انتها با ما همراه شوید.

دختران ایران زمین

چگونه مستقل شویم؟

شاید عبارت معروف کار که عار نیست را شنیده باشید. مهم نیست که چگونه و با چه کاری مستقل شوید و روی پای خود بایستید مهم تلاش کردن شما در زمینه استقلال است. باید بتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید. باید برای آنچه که می‌خواهید همه جوره تلاش کنید و از جان و دل مایه بگذارید. اصلا شاید شما از آن دسته دخترهایی باشید که درس نخوانده و هیچ علمی را فرا نگرفته‌اید اما به دنبال یک شغل پر درآمد برای دختران مستقل می‌گردید. ممکن است شما انواع و اقسام هنرهای مختلف را داشته باشید. بهترین راه این است که آنها را در شیوه‌ای راهبردی به کار ببرید مثلا اگر ترشی، مربا یا هر هنر آشپزی دیگری دارید بهتر است آن را با بهترین کیفیت وارد بازار کار کنید و از هنر خود استفاده کنید.

خیلی اوقات کمالگرایی سبب می‌شود که خیلی از کارهای مهم را نتوانیم انجام دهیم و به اهداف بلند بالا و والای خودمان نرسیم. کمالگرایی به این معناست که صبر کنیم تا زمانی که بهترین‌ها برایمان رقم بخورد اما بهترین‌ها هیچ زمان نمی‌آیند تا وقتی که از قدم‌ها و گام‌های کوچک استفاده کنیم. باید پله پله و گام به گام پیش رویم تا قله‌های موفقیت را طی کنیم. پس برای مستقل شدن نباید دنبال برداشتن گام‌های بزرگ باشیم. باید از کوچکترین ها شروع کنیم‌.

از مقدار کم و گام‌های کوچک شروع کنید تا به جایی برسید که هنر خود را بسان یک کارخانه، حرفه و یا صنعت جدید تبدیل کنید. یکی از چیزهایی که باید در این راه بدانید و رعایت کنید صبر، صبر و صبر است. باید صبوری پیشه کنید و با یک شکست جا نزنید و از هر شکست خود پلی به سوی موفقیت بسازید.

تفاوت دختران مستقل با دختران وابسته چیست؟

مطمئنا دختران مستقل با دختران وابسته تفاوت‌های بسیار بارزی دارند. مثلا دختران مستقل بخاطر حضوری که در جامعه و بازار کار دارند فن بیان و سخنرانی بسیار خوبی دارند، دختران مستقل عزت نفس و اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند، دختران مستقل قدرت تشخیص خوب و بد و قدرت تصمیم‌گیری بسیار بالایی دارند.

دختران مستقل برای انجام کارهای خود به مشورت با افراد خبره می‌پردازند اما بعد از یاد گرفتن روند اصولی، خود اقدام می‌کنند. اصول حساب و کتاب و دخل و خرج و سرمایه‌گذاری در مراکز مختلف را می‌دانند، دختران مستقل به راحتی هر آنچه را که می‌خواهد بیان می‌کند و از بیان حرف‌های خود هیچ ابایی ندارند. دختران مستقل سرشار از انرژی، حس و حال خوب، شادابی و سرزندگی هستند و محیط خانه و محل کار را با حضور خود سرشار از شادی و شادمانی و طراوت می‌کنند.

شادابی و سرزندگی دختران مستقل

دختران مستقل آنقدر عزت نفس دارند که هیچ کمبودی برای آنها غیرقابل جبران نیست. خود را ارزشمندتر از آن می‌دانند که با نوع پوششی خاص و یا خود نمایی اظهار وجود کنند. دختران مستقل برای خود و وجود خود ارزش بسیار بالایی قائل می‌شوند و خود را بازیچه رفتارهای منفعت طلبانه افراد سودجو نمی‌کنند. برای زمان خود ارزش قائل هستند و سعی می‌کنند بر خلاف برخی از دختران وابسته که اکثرا برای زمان خود برنامه خاصی ندارند، آن را صرف انجام کارهای برنامه ریزی شده و مهم کنند که نتیجه آن مطلوب باشد و آنها را به مقصد نهایی برساند.

معایب مستقل بودن دختران چیست؟

به هر شغل و حرفه‌ای و به هر فرد در هر جایگاه و منزلتی که نگاه کیم درمی‌یابیم که با وجود اهمیت و فایده‌ای که فرد در آن حیطه دارد اما معایبی را هم در آن تجربه می‌کند.

درست است که مستقل بودن دختران فواید بسیار بسیار زیادی دارد و باعث رشد و پیشرفت دختران و رشد و پیشرفت جامعه می‌شود ولی این موضوع معایبی را هم دربر می‌گیرد که گفتن آنها در اینجا خالی از لطف نیست.

یکی از مهمترین معایبی که دختران مستقل ممکن است با آن مواجه شوند این است که با قرارگیری در محیط کار و تحمل استرس مضاعف فشار کاری و خستگی روانی ای که این فشار برای آنها ایجاد می‌کند، از لطافت دخترانه و آرامش و آرامبخشی دخترانه ای که در وجود همه بانوان هست، کاسته شود و گاهی در معرض خطر قرار بگیرد.

با ورود دختران به بازار کار رفته رفته جمعیت جوان کشور نیز کاهش می‌یابد و بحث کیفیت فرزندآوری و تربیت فرزند به کاهش می‌یابد؛ چرا که هدف دختران معطوف به پیشرفت در کار و وظایف خارج از منزل می‌شود و کم کم نقش زن در خانواده به فراموشی سپرده می‌شود. حتی در بسیاری از اوقات سن ازدواج بالا رفته و در مواردی فرد زندگی مجردی را به تاهل و تعهد و تشکیل خانواده ترجیح می‌دهد.

یکی از معایب دیگر که بر اثر افراط دختران به پرداختن به مسایل کاری و غفلت از خانواده رخ می‌دهد این است که دیگر حال و هوای خانه‌ها همانند قبل نیست. نور و چراغ و روشنایی خانه که بانوان هستند، در خانه حضور کمتری خواهند داشت. قبل از ورود به خانه، بوی خوش غذای خانگی به مشام نخواهد رسید. روح و نشاط هر خانه، دختران هستند که با کم شدن میزان حضور و نشاط بخشی آنها به خانه، خانواده نیز تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت.

کلام آخر دختران مستقل

تمام امید و هدف ما داشتن جامعه‌ای سلامت، سرزنده و شاداب است که اگر با ورود دختران به حیطه کار و استقلال آنها و آگاهی بخشی و آمادگی آنها برای این موضوع، بتوان به این درجه از شادابی و نشاط در جامعه دست پیدا کرد، چرا که نه؟

سایت بهارمن یکی از اهداف کاری خود را ایجاد پیش زمینه لازم برای دخترانی که در راه رسیدن به استقلال و دستیابی به اهداف خود قدم برمی‌دارند، قرار داده و دوره حرفه ای دختران مستقل بهارمن را تهیه کرده است. امیدواریم که بتوانید با همراهی با ما به آنچه می‌خواهید دست پیدا کنید.

زنده و سلامت باشید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود