زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

یک کالریست حرفه ای چه مهارت هایی باید داشته باشد

یک کالریست حرفه ای چه مهارت هایی باید داشته باشد

یک کالریست حرفه ای چه مهارت هایی باید داشته باشد

اگر اهل رنگ کردن موهای خود باشید، احتمالا برای شما هم بارها اتفاق افتاده که به قصد تنوع سری به آرایشگاه زدید،‌ رنگ موی مد نظر خود را به آرایشگر نشان دادید و وقتی کار تمام شده اصلا آن‌چه انتظار داشتید نبوده!‌ یک کالریست حرفه‌ای مهارت‌هایی دارد که آن‌ها را در بین همکاران خود سردمدار می‌کنند.

ما در این مقاله به شما ۱۰ مهارت اصلی که یک کالریست حرفه‌ای باید برخوردار باشد را توضیح می‌دهیم.

کالریست حرفه ای

دانش رنگ

رنگ از قوانین علمی پیروی می کند. یک متخصص رنگ مو باید شیمی محصولات رنگ مو و فیزیک خود رنگ، از جمله امکان ترکیب رنگ ها و محدودیت‌های چرخه رنگ را درک کند. این نوع اطلاعات را در یک دوره آرایشی یاد خواهید گرفت. دوره آموزش رنگ مو مدرسه زیبایی آدینا، از شما یک کالریست حرفه‌ای می‌سازد. تمام قوانین رنگ‌شناسی، شیمی مو،‌ ترکیب‌ رنگی‌‌ها و جنس موها در دوره‌های آموزش رنگ مو تدریس می‌شود.

چهره‌شناسی

یک کالریست حرفه‌ای باید بداند چه رنگی به چه نوع پوستی و با چه فرم صورتی بهترین نتیجه را خواهد داشت و مشتریان را بر اساس چیزی که برای آن‌ها بهترین است راهنمایی کند.

خلاقیت

علاوه بر ایجاد تغییرات رنگی ظریف در موهای مشتری، یک رنگ‌ساز عالی نیز به چشمی خلاق نیاز دارد. همچنین باید بتوانید سایه‌ها را در ارتباط با رنگ پوست، رنگ چشم و ظاهر مشتری تجسم کنید تا یک استایل تکمیلی ایجاد کنید. همه این‌ها خلاقیت و هنر شما را می‌طلبد.

آشنایی با فناوری های جدید

همگام بودن با فرآیندها و فناوری‌های جدید برای یک رنگ‌شناس ضروری است.

دوره آموزش میکاپ

هنگامی که واجد شرایط هستید و در یک سالن کار می کنید، ممکن است بتوانید دوره‌های اضافی را در مورد تکنیک‌های مختلف بگذرانید. مدرسه زیبایی آدینا با دوره آموزش میکاپ و دوره آموزش رنگ مو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید یک هنرجو و فارغ‌التحصیل در صنعت زیبایی باشید.

مهارت‌های نرم

رنگ کردن موهای مشتریان یک معامله بزرگ است. آن‌ها باید به شما اعتماد کنند تا تغییری اساسی و گاه دائمی در ظاهرشان ایجاد کنید. یک رنگ‌ساز خوب مهارت‌های مردمی بالایی دارد و می‌تواند به صحبت‌های مشتریان گوش دهد و خواسته‌های آن‌ها را تفسیر کند، حتی اگر واقعاً نتوانند آن‌چه را که می‌خواهند به خوبی توصیف کنند!

دقت به زمان

یک متخصص رنگ مو باید وقت شناس باشد و مهارت های مدیریت زمان خوبی داشته باشد. فرآیندهای رنگ کردن مو یک سرمایه‌گذاری زمانی قابل توجه برای مشتری است که اغلب شامل مشاوره‌های عمیق و فرآیند رنگ کردن می‌شود. شما باید به طور دقیق تخمین بزنید که یک فرآیند چقدر طول می‌کشد و به بازه‌های زمانی خود پایبند باشید.

مهارت‌های فروش

برای اطمینان از اینکه برنامه خود را با مشتریان کامل نگه می دارید، باید فروشنده خوبی باشید و مشتریان را متقاعد کنید که به ریشه‌ها برگردند یا سبک‌های جدید را امتحان کنند. شما همچنین محصولات مراقبت از مو را که توسط سالن فروخته می‌شود، که یک جریان درآمد مهم است را به آن‌ها توصیه می‌کنید.

استقامت

یک متخصص رنگ مو ساعت‌های طولانی روی پاهای خود کار می‌کند و این کار به سلامت و استقامت نیاز دارد. لبخند شما باید در پایان روز به همان اندازه در ابتدا باشد!

تجربه

کلاس شما یک زمین بازی خلاقانه برای آزمایش، رشد مهارت‌ها و تمرین روی مانکن‌ها قبل از رفتن به سمت رنگ‌بازان مشتاق و مشتریان واقعی است. در دانشکده زیبایی، بازخورد صادقانه از مشتریان دریافت خواهید کرد، در حالی که مربیان بر این فرآیند نظارت دارند و می توانند به طرز ماهرانه ای شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

دانش‌آموزان به سرعت مهارت‌های اجتماعی خود را توسعه می‌دهند و یاد می‌گیرند که با درایت به مشتری بگویند چه چیزی برای پوست و بافت موی آن‌ها مفید است. در مدرسه زیبایی آدینا آن‌ها در هر مرحله از فرآیند، از مشاوره با مشتری گرفته تا رنگ‌آمیزی، شستشو، برش و یک ظاهر طراحی شده، اعتماد به نفس پیدا می‌کنند. رنگ‌ساز حرفه‌ای بودن به این معناست که این شانس را داشته باشید که موهای بلوند برنجی را به شکلاتی گرم‌ تبدیل کنید.

تجهیزات

اگر به عنوان متخصص رنگ مو، فضایی را در یک سالن اجاره می کنید، باید روی تجهیزات با کیفیت سرمایه‌گذاری کنید. انتخاب محدوده محصولی که استفاده می‌کنید یک تصمیم اولیه مهم خواهد بود و شما باید قیمت محصول و هر گونه ویژگی اضافی ارائه شده توسط برند مانند آموزش را در نظر بگیرید. همچنین به سشوار، شانه و برس نیاز خواهید داشت.

تحصیلات

برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه‌ای و رنگارنگ که در یک سالن کار می‌کند، باید گواهی نامه‌ای از یک مدرسه آرایشی معتبر دریافت کنید.

آموزشگاه آرایشگری

برای ثبت نام می‌توانید به سایت آموزشگاه آرایشگری مدرسه زیبایی آدینا مراجعه‌ کنید و از دوره‌های مدرسه آدینا دیدن کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود