زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

کارخانه رست قهوه کافی پارس

کارخانه رست قهوه کافی پارس

کارخانه رست قهوه کافی پارس

رست قهوه در واقع فرآیندی است که بر روی دانه های قهوه انجام می گیرد و باعث تغییر رنگ و طعم آن ها می شود. در نظر داشته باشید که این فرآیند در طول عمر و طعم و رایحه قهوه بسیار مهم است. برند های بسیاری رست قهوه را انجام می دهند که شاید تعدادی از آن ها قادر هستند که طعم و عطر اصیل قهوه را ماندگار کنند.

تاریخ رست قهوه اصولا بر روی بسته بندی قهوه ها درج می شود و تازه بودن قهوه به نوعی بستگی به زمان رست آن دارد. اما در حالت کلی متخصصین این حوزه، رست قهوه را به چهار دسته تقسیم بندی می کنند که ما آن را در یک جدول به طور خلاصه نشان خواهیم داد.

انواع رست رنگ قهوه طعم قهوه
لایت یا روشن قهوه ای روشن برشته شده، سبک و رقیق، دارای اسیدیته بالایی است
مدیوم (یا همان متوسط است) قهوه ای طعمی نسبتا شیرین دارد، عطر قهوه ماندگاری دارد.
مدیوم – دارک
(به نام تیره نیز شناخته می شود)
قهوه ای تیره سنگین است و طعمی تلخ و شیرین دارد. رست های فرانسوی یک رست مدیوم – دارک شناخته می شوند.
دارک (رست سطح تیره تر نیز شناخته می شود) سیاه دودی و سوخته است. طعمی شدیدا تلخ دارد. رست های ایتالیایی را در این دسته جای می دهند.

رست یا برشته کاری

فرآیند رست قهوه که به نام فرآیند برشته کاری نیز شناخته می شود، بر روی این دانه های گیاهی طبق روش های اشاره شده در جدول فوق انجام می شود. در نظر داشته باشید که هر چه میزان دقت در فرآیند رست قهوه بالاتر باشد و دقیق تر انجام شود، کیفیت دانه های قهوه نیز افزایش پیدا می کنند. در نظر داشته باشید که دانه های قهوه پس از برداشت به رنگ سبز هستند و با فرآیند رست تغییر رنگ و البته طعم و عطر می دهند. در واقع برای اینکه این دانه های گیاهی سبز رنگ به دانه های قهوه ای رنگ در طیف های مختلف تبدیل شوند، باید فرآیند رست قهوه بر روی آن ها انجام شود.

همانطور که ذکر شد رست قهوه فرآیندی می باشد که دارای چهار نوع دسته بندی است. اما در برخی از کشور های دنیا این فرآیند تقسیم بندی های بیشتری دارد و رست قهوه در گروه های بیشتری انجام می شود که البته نام های متفاوتی نیز دارند. برای مثال از دیگر فرآیند های رست قهوه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سینامن
  • امریکن فول سیتی
  • نیو انگلند
  • وین
  • و ...

رست قهوه برند کافی پارس

کارخانه رست قهوه برند کافی پارس

در کشور ما نیز کارخانه ها و برند های بسیاری اقدام به رست قهوه می کنند. کارخانه رست قهوه کافی پارس در این زمینه فعالیت خود را به صورت حرفه ای انجام می دهد تا محصول به دست آمده بتواند رضایت مشتریان را جلب نماید. همانطور که گفته شد فرآیند رست قهوه یک کار حرفه ای است که باید توسط افراد توانمند و حرفه ای نیز انجام شود.

کارخانه رست قهوه کافی پارس با در اختیار داشتن نیرو های مجرب و توانمند این فرآیند را به خوبی انجام می دهد. این کارخانه رست قهوه را در انواع مختلف آن انجام می دهد و رضایت تمامی مشتریان را در نظر دارد. اما رست های متنوعی که توضیح داده شدند علاوه بر مشخصاتی که برای آن ها ذکر شد، دارای ویژگی های دیگری نیز هستند.

البته شاید برای شما سوال باشد که انتخاب نوع رست قهوه به رستر بستگی دارد یا به کیفیت دانه های قهوه یا دیگر فاکتور ها. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع رست قهوه به مجله کافی پارس مراجعه کنید.

کیفیت دانه های خام و رستر حرفه ای

در مورد رست قهوه و نوع رستی که انتخاب می شود، باید گفت رستر با توجه به نوع دانه های قهوه نوع فرآیند رست را انتخاب می کند. با توجه به کیفیتی که دانه های خام دارند نوع رست نیز متفاوت است. توجه داشته باشید که اگر دانه های قهوه به رنگ سبز دارای کیفیتی عالی باشند، اصولا فرآیند رست سبک یا متوسط بر روی آن ها انجام می شود.

در واقع باید گفت با توجه به اینکه دانه های قهوه دارای کیفیت عالی هستند، رستر باید فرآیندی را انتخاب کند که این کیفیت حفظ شود. در واقع رست لایت طعم و عطر اصلی قهوه را به خوبی حفظ می کند و اصیل بودن طعم و عطر همچنان باقی می ماند. در واقع با این نوع فرآیند رست اصالت طعم قهوه به خوبی حفظ و لمس می شود. رست لایت در زمان کوتاهی انجام می شود و به همین دلیل قهوه اصالت طعم و رایحه خود را بیشتر حفظ می کند.

دمای رست از 180 تا 205 درجه متغیر است

اما در مقابل باید گفت که رست دارک قهوه باعث می شود که طعم اصیل قهوه تا حدی کاهش پیدا کند. البته نباید فراموش کرد که بسیاری از افراد این طعم را می پسندند. زمان رست قهوه یا همان برشته شدن دانه های قهوه در این سطح بیشتر از سطح های قبلی است. در نظر داشته باشید که اصولا دانه های قهوه ای که برای رست دارک استفاده می شوند، برای تهیه قهوه ای مانند اسپرسو به کار می روند. اسپرسو به دلیل اینکه بسیار سریع آماده می شود باید طی فرآیند رست طولانی تری تهیه شود. این نوع رست باعث می شود که دانه های قهوه به سرعت در آب حل شوند و زمان عصاره گیری کاهش پیدا می کند.

 رست قهوه با توجه به انواعی که دارد در دما های مختلفی انجام می شود. برای مثال رست دانه های قهوه از دمای 180 درجه سانتی گراد شروع می شود و تا دمای 205 درجه سانتی گراد ادامه دارد. اولین ترک در دانه های مختلف در دما های متفاوت، ایجاد می شود. در واقع با این ترک اولیه رطوبت از دانه های قهوه شروع به خارج شدن می کند. برای مثال در رست لایت، بلافاصله پس از ایجاد نخستین ترک ها در دانه های قهوه، رست متوقف می شود. در اینجا است که باید یک رستر حرفه ای و توانمند بتواند فرآیند رست بر روی دانه های قهوه را در سطح های مختلف انجام دهد. در واقع به شما پیشنهاد می کنیم هر چند که طعم تلخ و گس قهوه را دوست دارید، اما برای چشیدن طعم واقعی قهوه یک قهوه با رست لایت را امتحان کنید.

رست قهوه

کارخانه رست قهوه کافی پارس با دقت نظر تمام، رست دانه های قهوه را انجام می دهد. احترام به سلیقه مشتریان باعث شده است که این برند رست قهوه را در سطح های مختلف انجام دهد و به بازار مشتریان عرضه کند. این برند طعم اصیل قهوه و یا حتی تلخ ترین نوع قهوه را با توجه به رست آن به شما عرضه می کند. فراموش نکنید که رست های لایت کافئین و اسیدیته بالاتری دارند.

دریافت نمایندگی از کافی پارس

کافی پارس بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای قهوه در طرح جدید خود از هولدینگ پارس تعداد محدودی نمایندگی کافی شاپ اعطا می‌کند جهت مشاهده شرایط اخذ نمایندگی به سایت کافی پارس مراجعه کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود