زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

درباره تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان چه می‌دانید؟

درباره تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان چه می‌دانید؟

درباره تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان چه می‌دانید؟

در سال‌های اخیر، تحصیل در مجارستان خصوصاً در رشته‌ پزشکی مورد توجه زیادی قرار گرفته و تحصیل در این کشور می‌تواند برای بسیاری پل ورود به سایر کشورهای اروپایی باشد. کشور مجارستان در زمینه‌های مختلفی از جمله علوم پزشکی بسیار قوی و توانمند است.

مجارستان عضو اتحادیه اروپا بوده و در حوزه شینگن قرار دارد. موقعیت خوب جغرافیایی مجارستان، عدم الزام به ارائه مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه‌ها و همین طور محدودیت‌های سنی بسیار کمتر جهت تحصیل در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی، باعث شده که دانشگاه‌های مجارستان یکی از مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان قرار گیرند.

در سال‌های اخیر، تحصیل در مجارستان خصوصاً در رشته‌ پزشکی مورد توجه زیادی قرار گرفته و تحصیل در این کشور می‌تواند برای بسیاری پل ورود به سایر کشورهای اروپایی باشد. کشور مجارستان در زمینه‌های مختلفی از جمله علوم پزشکی بسیار قوی و توانمند است.

تحصیل پزشکی در مجارستان با راهنمای مجارستان

دلایل انتخاب رشته پزشکی برای تحصیل در مجارستان

دانشگاه‌ های مجارستان جزو قوی ترین دانشگاه‌های پزشکی در اروپا هستند. تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه‌ها مزایای دیگری هم برای دانشجویان دارد که عبارتند از:

  • شرایط پذیرش آسان دانشجوهای رشته‌های پزشکی
  • شهریه‌ی پایین تر به نسبت دانشگاه‌های سایر کشورهای اروپایی
  • تدریس دروس به زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی مجارستان
  • تمامی مدارک صادر شده از سوی دانشگاه‌های مجارستان، در سراسر اروپا و ایالات متحده دارای اعتبار هستند و دانشجو می‌تواند پس از دریافت مدرک به آسانی در بیمارستان‌های مطرح دنیا، کار کند.

رشته پزشکی در مجارستان

رشته پزشکی در مجارستان از رشته‌های پردرآمد و پرطرفدار است. میانگین درآمد سالیانه پزشکان در مجارستان حدود 296000 HUF (فورینت) معادل 9142$ (دلار) است. در حالی که میانگین درآمد سالیانه مشاغل ملی مجارستان حدود 128000 (فورینت) معادل 3953$ (دلار) است.   به این دلیل شغل پزشکی جزو مشاغل پردرآمد مجارستان به حساب می‌آید و رقابت زیادی بین متقاضیان تحصیل در این رشته وجود دارد.

دانشجویان علاقه‌مند به این رشته می‌توانند با هزینه کم در این کشور اروپایی پیشرفته، شروع به تحصیل پزشکی کنند. تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ساده تر است.

تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان یک دوره شش ساله است که آموزش‌های آن کاملاً به روز و مطابق با استانداردهای جهانی است. دانشجویان برای تحصیل در رشته پزشکی مجارستان، ابتدا باید در آزمون ورودی دانشگاه که به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، نمره قبولی کسب کنند. قسمت کتبی به صورت تستی و از دروس زیست، شیمی، زبان انگلیسی و پزشکی می‌باشد. برای آزمون شفاهی نیز اساتید دانشگاه از داوطلبان در زمینه زیست شناسی و فیزیک و شیمی و زبان انگلیسی سؤال‌هایی را پرسیده و در نهایت انگیزه متقاضی را می‌آزمایند. توجه داشته باشید که تمام مراحل کتبی و شفاهی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

 این دانشگاه‌ها، سالانه چند آزمون ورودی در ماه‌های مارس، آوریل، مِی، جون و جولای برگزار می‌کنند که نه تنها در خود مجارستان بلکه در سایر کشورهای اروپایی  از جمله ترکیه، اسپانیا، نروژ، آلمان نیز برگزار می‌شود. هر متقاضی حداکثر می‌تواند دو بار برای امتحان ورودی هر دانشگاه شرکت کند. در سالهای اخیر آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های پزشکی مجارستان به صورت آنلاین برگزار می‌شود و این برای بسیاری از متفاضیان شرایط مطلوب تری را فراهم می‌کند. 

دانشگاه پزشکی سملوایز مجارستان

دوره پیش پزشکی مجارستان

برای تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان، متقاضی می‌تواند جهت آمادگی برای امتحان‌های ورودی در دوره پیش پزشکی (پری مدیکال) شرکت کند‌. شرکت در این دوره‌ها برای افرادی که حداقل مدرک آیلتس 6 را داشته باشند الزامی نیست و می‌توانند برای آزمون ورودی مستقیما اقدام کنند. اما به دلیل وجود رقابت زیاد بین داوطلبان رشته پزشکی و برای کسب شانس بیشتر  برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های پزشکی، شرکت در دوره پیش پزشکی به داوطلبان توصیه می‌شود.

چندین کالج در مجارستان وجود دارند که دوره پیش پزشکی را برگزار می‌کنند. از جمله کالج‌های معروف می‌توان به کالج مک دنیل در بوداپست اشاره کرد که کاملا زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مجارستان بوده و تمامی مباحث مورد نیاز برای امتحان‌های ورودی را در یک یا دو ترم به متقاضیان آموزش می‌دهد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی در مجارستان

دانشگاه‌های علوم پزشکی مجارستان عبارتند از:

مشاوره تحصیل پزشکی در مجارستان با راهنمای مجارستان

راهنمای مجارستان، همراه شما برای تحصیل پزشکی در مجارستان

از آنجایی که هر ساله برای تحصیل پزشکی در مجارستان متفاضیان زیادی از سراسر دنیا وجود دارد، مسلما فرآیند قبولی در آزمون‌های ورودی و گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور در رشته پزشکی کار آسانی نخواهد بود.

واضح است که وجود یک راهنما یا مشاور در این مسیر بسیار می‌تواند کمک کننده و موثر باشد و این فرآیند را تسهیل کند. موسسه راهنمای مجارستان به عنوان نماینده رسمی شناخته شده کالج مک دنیل، دانشگاه‌های علوم پزشکی سملوایز، پچ و سگد و با داشتن سالها تجربه موفق در این کار، در تمامی این مراحل می‌تواند همراه شما باشد.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود