زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

هرچیزی که برای سرمایه گذاری در ترکیه باید بدانید!

هرچیزی که برای سرمایه گذاری در ترکیه باید بدانید!

هرچیزی که برای سرمایه گذاری در ترکیه باید بدانید!

ترکیه در سال های اخیر به یکی از قطب های جذب سرمایه از کشورهای همسایه و به ویژه ایران تبدیل شده است. بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی به جهت وجود تحریم های شدید بانک مرکزی و دیگر بانک های ایرانی و برای دستیابی به بازارهای جهانی تمایل فروانی به سرمایه گذاری در کشورهای همسایه دارند.

در این میان ترکیه بخاطر شرایط خوبی که برای تولیدکنندگان، بازرگانان و سرمایه گذاران فراهم کرده است توانسته جایگاه قابل قبولی در میان ایرانیان داشته باشد. حضور در قاره آسیا و اروپا و نزدیکی به بازارهای اروپایی از دیگر عوامل ترغیب سرمایه داران ایرانی به حضور در این کشور است. علاوه بر این عدم نیاز به ویزا، نزدیکی به ایران و روابط خوب سیاسی و فرهنگی میان دو کشور موقعیت بی نظیری را برای کار، زندگی و سرمایه گذاری را در این کشور فراهم کرده است.

راه‌اندازی کسب و کار در ترکیه

یکی از روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه توسط ایرانیان بحث راه‌اندازی کسب و کار در این کشور است. ترکیه یکی از کشورهای توریستی جهان است که سالانه تعداد بسیار زیادی توریست را از سراسر نقاط دنیا به خود جذب می‌کند. همچنین این کشور از رشد اقتصادی بسیاری خوبی نیز برخوردار است. از همین رو راه‌اندازی کسب و کار در ترکیه ایده جذابی به نظر می‌رسد. یک سری از کسب و کارهایی که می‌توانید در این زمینه به سراغ‌شان بروید شامل راه‌اندازی کافه و رستوران، واحدهای تولیدی یا بسته‌بندی پوشاک، شرکت‌های برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات، شرکت‌های گردشگری و... هستند.

خرید خانه در ترکیه

خرید ملک در ترکیه از بهترین روش های سرمایه گذاری در ترکیه برای آن دسته از افرادی است که قصد اقامت بلند مدت در ترکیه را دارند، شما می توانید با خرید ملک به ارزش ۴۰۰ هزار دلار آمریکا علاوه بر خرید ملک، پاسپورت ترکیه را نیز دریافت نمایید.

سرمایه‌گذاری در واردات و صادرات

ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی که دارد و قرارگیری در ۲ قاره آسیا و اروپا از موقعیت ارزشمندی برخوردار است و دسترسی به بازارهای اروپایی و آسیایی از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در بخش صادرات و واردات است. داشتن امکانات حمل و نقل ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی و البته قیمت های مناسب تر نسبت به کشورهای اروپایی سبب شده تا ترکیه به یک مکان عالی برای تجارت تبدیل شود.

جهت اطلاع از قوانین سرمایه گذاری در ترکیه کلیک کنید!

سرمایه گذاری در بانک‌های ترکیه

از دیگر مسیرهای سرمایه گذاری در ترکیه می توان به سپرده گذاری در بانک ها و یا خرید اوراق قرضه دولتی اشاره کرد. سرمایه گذار با سپرده گذاری به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار آمریکا و به مدت ۳ سال می تواند طبق قوانین ترکیه علاوه بر دریافت سود سپرده از مزایای شهروندی ترکیه بهره مند شود.

خرید خانه در ترکیه

خرید برند در ترکیه

خرید یک برند سودده جزو گزینه‌های بهترین سرمایه گذاری در ترکیه است. در این روش می‌توانید به جای شروع کردن از صفر و بالا بردن برند خود یک برند که حالا دیگر به سوددهی رسیده است را خریداری کنید. در این صورت دیگر لازم نیست صبر کنید تا برندتان به اسم و رسمی برسد. البته در چنین روشی باید دقت خود را کمی بالا ببرید تا دچار اشتباهات ناخواسته نشوید و به عبارتی سرتان کلاه نرود. برای چنین منظوری می‌توانید از یک وکیل قابل اعتماد و کاربلد کمک بگیرید. از جمله مشاغلی که می‌توانید اقدام به خرید آن‌ها نمایید می‌توان به کافه، رستوران، هتل، واحدهای تولیدی پوشاک و... اشاره کرد.

قانون ارث در ترکیه

شرایط و قوانین سرمایه گذاری در ترکیه

از مزایای قوانین ترکیه، روشن بودن و عدم ابهام در جزئیات و مواد آن‌هاست. قانون ارث در ترکیه هم از این قاعده مستثنی نبوده و قانون گذاران ترکیه به وضوح به تمامی جزئیات مربوط به وراثت و تمام آنچه را که برای تضمین و تثبت سرمایه گذاری بدان نیاز است در قانون پیش بینی کرده اند. یکی از نکات مثبت قانون ارث در ترکیه این است که قوانین ارث برای اتباع ترک و خارجی‌ها یکسان است و فرقی بین آن‌ها در اجرای قانون نیست.

قانون ارث در ترکیه

قانون وراثت ترکیه برای اتباع خارجی همانند ترک ها می باشد و تفاوتی ندارد. در صورت فوت سرمایه گذار، دولت ترکیه برای دریافت نام وراث نامه ای را به کشور متوفی ارسال می نماید. البته باید بدانید که درصورتی این اتفاق می افتد که مالک در زمان حیاتش نسبت به تنظیم وصیت نامه اقدام کرده باشد. سرمایه گذار می بایست پیش از مرگ نسبت به تهیه و تنظیم وصیت نامه رسمی در دفاتر نوتر ترکیه اقدام نماید و وکیلی برای خود انتخاب کرده باشد. به یاد داشته باشید وصیت نامه های دست نویس مورد تایید دولت ترکیه نمی باشد. دفاتر اسناد رسمی یا همان نوتر وظیفه رسمی کردن وصیت نامه را نیز بر عهده دارند.

مدارک لازم برای تنظیم وصیت نامه رسمی در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای تنظیم وصیت نامه در ترکیه عبارتند از:

  • اصل و کپی پاسپورت مالک به همراه ترجمه رسمی
  • ۲ قطعه عکس مالک
  • کپی برابر اصل پاسپورت وراث
  • سند ملک یا املاک مورد نظر به همراه فتوکپی برابر اصل
  • گواهی سلامت روان
  • متن وصیت نامه
  • شاهد ۲ نفر
  • مترجم رسمی

تنظیم وصیت نامه به طور معمول یک روز زمان خواهد برد. 

پین تاتی یار امین شما در ترکیه

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید بهتر است با شرایط زندگی، هزینه های زندگی، قوانین کار و انواع مجوزهایی که برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه بدان نیاز دارید آشنا شوید، پین تاتی با سال ها تجربه و داشتن تیم متخصص در زمینه های سرمایه گذاری و همچنین ارائه اطلاعات به روز در وب سایت رسمی خود سعی در راهنمایی هرچه بهتر هموطنان فارسی زبان دارد.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود