زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری با روشی آسان و اصولی

نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری با روشی آسان و اصولی

نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری با روشی آسان و اصولی

اگر به منظور خرید یا سفارش کمد دیواری سری به بازار زده باشید، حتما با قیمت‌های مختلفی مواجه خواهید شد. در اینصورت شاید بخواهید نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری را یاد بگیرید؛ تا به شخصه توانِ برآورد هزینه‌های مربوطه را داشته باشید. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم تا یک فرمول ساده وکاربردی برای محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری را به شما عزیزان آموزش دهیم؛ پس اگر میل به شناختِ عوامل تاثیرگذار بر قیمت کمد دیواری یا روشی برای تخمین هزینه‌های مربوط به آن را دارید تا پایان همراه ما باشید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کمد دیواری

پیش از یادگیری نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری، بهتر است با عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن آشنا شویم؛ تا درک بهتری از ارزش کار و میزان تاثیر هر یک از پارامترها داشته باشیم. برخی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین کننده قیمت کمد، عبارتند از:

۵عامل مهم در تعیین قیمت کمد دیواری تاثیر گذار است که در این مقاله این ۵ عامل را کامل براتون توضیح می دهیم.

  • طرح و شکل ظاهری
  • ابعاد و متراژ متریال
  • بدنه کمد دیواری
  • متریال مصرفی
  • یرق‌آلات

طرح و شکل ظاهری

یکی از پارامترهای موثر بر قیمت کمد دیواری؛ طرح و سبک آن (کلاسیک یا مدرن) می‌باشد. به طور مثال در ساخت کمد کلاسیک از دستگاه CNC و وکیوم (به منظو.ر برش و اجرا) استفاده می‌شود و همین امر موجب افزایش قیمت کار خواهد شد. همچنین در مدل‌های کلاسیک، بهره‌گیری ازتزئینات جانبی فراوان نیز در بالا رفتن ارزش محصول، نقش موثری ایفا می‎کند. 

در مقابل آن طرح‌های مدرن، ساده‌تر بوده و تزئینات چندانی برای ساخت آن به کار برده نمی‌شود. ضمنا متریال اصلیِ اغلب کمد دیواری‌های مدرن، ام دی اف می‌باشد که قیمت به مراتب کمتری نسبت به چوب دارد.

ابعاد و متراژ متریال

از جمله مهم‌ترین عواملِ تاثیرگذار بر قیمت کمد دیواری؛ ابعاد آن است. به طبع هر اندازه که متراژ پروژه و ابعاد کمد بیشتر باشد؛ مقدار مواد مصرفی مورد نیاز افزایش یافته و در راستای آن، به مدت زمان و انرژی بیشتری برای اجرای پروژه نیاز خواهد بود، فلذا باید بگوییم که میزان ابعاد کمد و قیمت آن، رابطه مستقیمی بایکدیگر دارند. 

بدنه کمد دیواری

بدنه کمد دیواری همان دیواره‌های اصلی را شامل می‌شود که ظاهری شبیه به باکس داشته و به واسطه آن، فضای داخلی کمد شکل می‌گیرد. گاهی کمد را در فضاهای پرت و تو رفته اتاق طراحی و اجرا می‌کنند، که در این صورت اغلب نیازی به دیواره پشتی نداشته و صرفا 3 وجه آن با استفاده از ام دی اف و... دیوار کشی می‌شود؛ و طبیعتا دراین حالت قیمت کار مقداری کاهش خواهد داشت.

متریال مصرفی

امروزه اغلب از متریال ام دی اف در ساخت کمد دیواری استفاده می‌شود که بسته به نوع روکش و میزان ضخامت آن، قیمت متفاوتی خواهد داشت. چه قصد آگاهی از لیست قیمت کابینت مدرن را داشته باشید چه کابینت های گلاس، یا حتی کمد و کمد دیواری، هیچ تفاوتی ندارد چرا که متریال مهمترین عامل در قیمت گذاری کمد و کابینت می اشد.

یراق‌آلات

متداول‌ترین یراق آلات مصرفی در ساخت کمد دیواری، ریل، لولا و دستگیره‌ها می‌باشند. هر اندازه که مواد نام برده از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، مسلما قیمت بیشتری خواهند داشت. همچنین نام تجاری و برند هم تاثیر قابل توجهی بر ارزش آن دارد، یعنی به هر میزان که کمپانی تولید کننده محصول مدنظرتان شهرت و اعتبار بیشتری داشته باشد؛ بر جمعیت طرفداران آن افزوده شده و ممکن است قیمت بالاتری را برای محصولات خود در نظر بگیرد.

فرمول محاسبه قیمت کمد دیواری

از جمله رایج‌ترین روش‌ها برای محاسبه قیمت کمد دیواری، استفاده از فرمول زیر است؛ اما این فرمول کم و کاستی‌هایی داشته و همواره خروجی دقیقی از هزینه مربوطه را ارائه نمی‌دهد. به همین خاطر در ادامه، یک روش دیگر هم برای ارزیابی ارزش انواع کمد دیواری ارائه ‌می‌دهیم که به کمک آن‌؛ خیلی دقیق‌تر قادر به تعیین قیمت کمد مدنظرتان خواهید بود.

لطفا توجه فرمایید: فرمول به کار برده شده در روش‌های زیر، تنها بر مبنای ابعاد، متریال و حق الزحمه نصاب می‎باشد؛ فلذا گاها بر حسب نوع یراق آلات مصرف، تزئینات جانبی و... قیمت نهایی متغیر خواهد بود.

روش اول (با استفاده از فرمول)

طول کمد ×ارتفاع کمد × قیمت واحد یک مترمربع کمد دیواری

روش دوم (محاسبه مرحله به مرحله)

مثال:

حال با استفاده از روش دوم، قصد محاسبه قیمت یک کمد به ابعاد زیر را داریم:

  • عرض: 4 متر
  • ارتفاع: 3 متر و 80 سانتی متر
  • عمق: 70 سانتی متر
  • تعداد کشو: 8
  • در این روش ابتدا مساحت نمای کمد را محاسبه می‌کنیم:

ارتفاع × عرض:

(متر مربع) 15.2 =4× 3.8

  • سپس باید مساحت جداکننده‌ها را با استفاده از فرمول زیر، محاسبه کنیم:

جمعِ طول و عرض × (متر) عمق:

(مترمربع) 5.46 =0.7 × (4+3.8)

  • در سومین مرحله برای ارزیابی قیمت نمای کمد دیواری؛ باید ارقام به دست آمده در مراحل پیشین را به همراهِ قیمت روز متریالِ استفاده شده در ساخت آن، به شکل زیر محاسبه نمایید:

* فرضا کمد مدنظرتان ام دی اف بوده و قیمت حال حاضر آن به ازای یک متر مربع، 500 هزار تومان می‌باشد.

مساحت نما × قیمت ام دی اف:

(تومان) 7.600.000 = 500,000 × 15.2

  • حالا به روش مرحله پیشین، قیمت جداکننده‌ها را نیز محاسبه خواهیم کرد.

*فرضا متریال جداککنده‌ها ام دی اق یا نئوپان بوده و قیمتِ روز آن 300.000 توامان است.

قیمت متریال × مساحت جداکننده‌ها

 (تومان) 1.638.000 =5.46× 300.000

  • اگر قیمت کشوها را هم با توجه به ابعاد و متریالی که دارند محاسبه کنیم، تقریبا 2.800.000 خواهد شد.
  • در نهایت، قیمت پایانی بدون در نظر داشتن حق‌الزحمه نصابان، به شرح زیر می‌باشد:

7.600.000+1.638.000+2.800.000= (تومان)12.038.000

  • اگر بخواهیم هزینه نصب را هم بدان اضافه و قیمت کل را محاسبه کنیم؛ باید 10 درصد از هزینه مرحله پیش را به رقمِ به دست آمده بیفزاییم:

محاسبه 10 درصد از هزینه کل:

10%×12.038.000= 1.203.800 (تومان)

هزینه کل (نهایی):

12.038.000+1.203.800 = 132401800 (تومان)

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود