زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

8 نکته ساده برای اینکه از کلاه گیس خود مراقبت کنید

8 نکته ساده برای اینکه از کلاه گیس خود مراقبت کنید

8 نکته ساده برای اینکه از کلاه گیس خود مراقبت کنید

کلاه گیس اکسسوری زیبایی است که می تواند ظاهر شما را کاملا متحول کند و به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد. اما نگهداری کافی برای زنده نگه داشتن و ماندگاری آنها ضروری است.

در این مطلب چند نکته سریع و ساده برای حفظ ظاهر زیبای کلاه گیس به شما پیشنهاد می شود.

  1. موارد نگهداری مناسب: در صورتی که از کلاه گیس زنانه خود استفاده نمی کنید روی پایه کلاه گیس یا سر مانکن نگهداری کنید. با این کار از گره خوردن آن جلوگیری می کنید و به حفظ شکل آن کمک می کنید. کلاه گیس ها را نباید در کشوها یا کیف هایی قرار داد که ممکن است درهم یا آسیب ببینند.
  2. شستشوی ملایم: دستورالعمل های شستشویی که در ادامه مقاله آمده است را رعایت کنید. به طور کلی باید از آب سرد و شامپوی ملایم استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به الیاف، کلاه گیس را به آرامی و بدون مالش در آب بچرخانید. با شستشوی خوب، مطمئن شوید که هیچ اثری از کثیفی باقی نمانده است.
  3. استفاده از نرم کننده: از نرم کننده مخصوص کلاه گیس استفاده کنید. از برخورد نرم کننده با پایه یا ریشه کلاه گیس خودداری کنید و آن را روی ساقه کلاه گیس بمالید. قبل از آبکشی، اجازه دهید نرم کننده چند دقیقه بماند.
  4. استفاده از سشوار را محدود کنید: توصیه می شود از استفاده از ابزار آرایشی با دمای بالا خودداری کنید زیرا گرمای بیش از حد ممکن است به الیاف کلاه گیس مردانه و زنانه آسیب برساند. هر زمان که نیاز به حالت دادن به کلاه گیس داشتید از تنظیمات حرارتی متوسط و یک اسپری محافظ حرارتی مناسب برای کلاه گیس استفاده کنید.
  5. به آرامی گره ها را باز کنید: از نوک ها شروع کنید و تا ریشه ها ادامه دهید، با یک شانه دندانه پهن یا برس کلاه گیس گره ها را باز کنید.
  6. از خوابیدن با کلاه گیس خودداری کنید: این عمل ممکن است باعث گره خوردن و اصطکاک شود. قبل از رفتن به رختخواب، کلاه گیس خود را بردارید.
  7. نوک گیری کنید: در کلاه گیس خود به دنبال انتهای فرسوده یا شکافته شده بگردید و در صورت لزوم آنها را کوتاه کنید. این کار باعث می شود کلاه گیس شما مرتب به نظر برسد.
  8. آماده سازی طبیعی مو: قبل از پوشیدن کلاه گیس، مطمئن شوید که موهای طبیعی تان مرتب و خشک هستند. این کار کلاه گیس شما را برای مدت طولانی تمیز نگه می دارد و از انتقال روغن جلوگیری می کند.

با پیروی از این دستورالعمل‌ های ساده و مفید می ‌توانید از کلاه گیس‌ های سالم و زیبای خود لذت ببرید که ظاهر و احساسی شگفت‌ انگیز به شما می ‌دهد. به یاد داشته باشید که نگهداری مناسب زیبایی و دوام کلاه گیس شما را افزایش می دهد و به شما اجازه می دهد تا با اطمینان از مدل های مختلف استفاده کنید.

نگهداری از کلاه گیس

چگونه کلاه گیس خود را بشوییم؟

مراقبت مناسب از کلاه گیس می تواند به افزایش طول عمر آن کمک کند و ظاهر شما را عالی نگه دارد. در ادامه راهکارهایی برای شستشوی صحیح کلاه گیس مطرح می کنیم تا بتوانید طول عمر کلاه گیس خود را افزایش و زیبایی و درخشندگی آن را حفظ کنید.

خیس کردن

آب خنک را با شامپوی کلاه گیس در سینک یا لگن مخلوط کنید (هرگز از ماشین لباسشویی استفاده نکنید). کلاه گیس خود را به مدت پنج دقیقه یا کمی بیشتر بسته به میزان کثیفی آن خیس کنید. حتی اگر کلاه گیس شما کاملا کثیف است، هرگز آن را مالش ندهید. اگر کلاه گیس شما بلندتر است یا ممکن است گره بخورد، از خیساندن آن صرف نظر کنید و به سادگی آن را در دست بگیرید و در عین حال اجازه دهید آب از ریشه به انتها برسد.

تمیز کردن

بعد از پنج دقیقه آن را به آرامی در آب فرو کنید. اگر لکه های آرایشی روی کلاه وجود دارد، آنها را به آرامی با یک برس کوچک (مانند مسواک) تمیز کنید.

آبکشی کردن

کلاه گیس خود را به آرامی اما به طور کامل در آب خنک بشویید.

مراقبت از کلاه گیس

استفاده از نرم کننده

بعد از شستشوی کلاه گیس، حالت دادن به آن بازنمایی از شکل اصلی آن را به شما می‌دهد. حالت دادن به کلاه گیس باعث می‌شود که ظاهر بی‌نظیر و ماندگاری بیشتری داشته باشد. نرم‌کننده مخصوص کلاه گیس مصنوعی حاوی ترکیبی از روغن‌ها است که باز به نرمی موها می‌پردازد و به آنان درخشندگی و حرکت می‌بخشد. برای حالت دادن به کلاه گیس، سینک یا لگن خود را با آب خنک و تمیز پر کنید. یک یا دو درپوش از نرم‌کننده را به آب اضافه کنید (در صورت استفاده از نرم‌کننده مخصوص موهای انسانی، دستورالعمل محصول را رعایت کنید). سپس کلاه گیس خود را به آرامی در محلول نرم‌کننده فرو ببرید و با انگشتانتان آرام‌آرام از طریق کلاه گیس مالیده تا محلول به تمام موها برسد.

خشک کردن

وزن آب می تواند الیاف کلاه گیس را کشیده و استایل را خراب کند. برای جلوگیری از این امر، آب اضافی را با یک حوله از کلاه گیس خارج کنید. کلاه گیس خود را آزادانه روی پایه کلاه گیس یا قوطی اسپری آویزان کنید تا در دمای اتاق خشک شود. هرگز کلاه گیس خیس را شانه نکنید و سعی نکنید آن را با سشوار سریع خشک کنید. خشک کردن با هوای آزاد تنها چند ساعت طول می کشد و سلامت الیاف کلاه گیس را تضمین می کند. برای کلاه گیس با موی طبیعی انسان، سشوار کشیدن و حالت دادن حرارتی برای نتایج بهتر توصیه می شود.

سخن آخر

شما می ‌توانید کلاه گیس‌ های مصنوعی را بشویید، اما توصیه می‌ کنیم فقط از شامپو و نرم‌ کننده کلاه گیس استفاده کنید که مخصوص تمیز کردن الیاف است. محصولات مراقبت از مو معمولی ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که می توانند به کلاه گیس های مصنوعی آسیب برسانند، بنابراین استفاده از شامپو یا نرم کننده معمولی را برای شستن کلاه گیس توصیه نمی کنیم.

تعیین اینکه هر چند وقت یکبار باید کلاه گیس خود را بشویید به طور کلی به تعداد دفعات پوشیدن آن بستگی دارد. کلاه گیس شما باید بعد از حدود 6 تا 8 بار استفاده یا هر دو تا سه هفته یکبار شسته شود. با این حال، سبک زندگی شما تاثیر زیادی در دفعات شستن کلاه گیس دارد. اگر در اطراف دود شدید، عطر، یا بوهای تند از هر نوعی هستید، باید آن را بیشتر بشویید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود