زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

شامپو بدن چیست و انواع آن؟

شامپو بدن چیست و انواع آن؟

شامپو بدن چیست و انواع آن؟

شامپو بدن یا ژل دوش به صورت مایع برای شستشوی بدن در حمام مورد استفاده قرار میگیرد. ترکیبات شامپو بدن برای کسانیکه پوست خشک و حساس دارند بسیار مناسب است و حتما باید از آن استفاده کنند. با توجه به فرمولاسیون خاص و قوی خود قادر به پاکسازی بدن از آلودگی ها، از سطح پوست است. شامپو بدن ها معمولا در مدل های مختلف عرضه میشوند که مناسب برای کودکان، آقایان و خانم ها می باشد.

از این رو برند اوک شاین توانسته با در نظر گرفتن تمامی سلیقه ها، شامپو بدن های متنوعی را نیز روانه بازار نماید.

شامپو بدن برند اوک شاین

در ترکیبات آن از ترکیبات غیر صابونی متناسب با ph انواع پوست تولید شده است. از جمله ترکیبات اصلی شامپو بدن: آب، سورفکتانت ها، بتائین، مرطوب کننده، رایحه ها، روغن ها و اسانس های گیاهی، و مواد مغذی برای پوست، امولسیون ها برای حفظ حالت غلیظ شامپو. شاید شما هم دوست داشته باشید از صابونهایی استفاده کنید که عطر و بوی آن، خاطرات کودکی شما را زنده کند و تا با لیف و صابون به بدن نزنید حس تمیزی را نداشته باشید. اگر جزو کسانی هستید که نسبت به شامپو بدن مقاومت دارید با این مقاله با ما همراه شوید.

بهترین شامپو بدن چه ویژگی باید داشته باشد؟

مهمترین ویژگی، این است که، بدن را تمیز و خوشبو کند، اما در عین حال چربی طبیعی پوست را از بین نبرد و موجب خشکی و پیری زودرس نشود.

از دیگر ویژگی آن وجود ترکیبات ویتامینه و مواد مغذی مورد نیاز در آن است. ویتامین A, B, C از جمله مواد اصلی به کار رفته در شامپو بدن است، همچنین لاکتیک اسید برای ترمیم پوست، درخشان و شفاف کردن آن استفاده می شود.

از دیگر ویژگی آن استفاده راحت از شامپو است، درب شامپو بعد از استفاده بسته می شود و مانع تماس میکروب و رطوبت در حمام می شود. همچنین شامپو بدن برای استفاده اشتراکی بسیار بهداشتی تر از صابون جامد است.

از دیگر ویژگی شامپو بدن مناسب، افزایش نرمی و لطافت پوست و کاهش پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست و کاهش تحریک و کشیدگی پوست است.

اصلی ترین انواع شامپو بدن

  • شامپو بدن مردانه
  • شامپو بدن زنانه
  • شامپو بدن مناسب کودکان

انواع شامپو بدن

شامپو بدن زنانه و مردانه فقط در مواد نرم کننده و مواد معطر با هم تفاوت دارند. خانم ها بیشتر به رایحه ملایم و خنک علاقمند هستند. شامپو بدن کودکان، بر حسب پوست نازک و حساس کودکان تولید می شود.

انواع شامپو بدن براساس نوع پوست

پوست خشک و چرب هر دو نمی توانند از یک نوع شامپو استفاده کنند. اگر پوست خشک دارید باید از شامپو مخصوص پوست خشک که حاوی مواد مرطوب کننده است استفاده کنید. همچنین کسانیکه پوستشان مستعد قارچ و یا آکنه است، از مدل ضد قارچ استفاده کنند تا این مشکل، رفع شود.

شامپو بدن برای پوست خشک و حساس

مناسب پوست های خشک است و نرم کننده بیشتری نسبت به سایر شامپوهای بدن دارد.

شامپو بدن برای پوست معمولی

اگر پوستی معمولی دارید استفاده از شامپو بدن اوک شاین به شما توصیه می شود. این شامپو چربی پوست شما را متعادل نگه خواهد داشت. شامپوهای بدن با اسانس ها و قابلیت های متنوعی مانند قابلیت خنک کنندگی و اسانس گل های بهاری، لوندر و … تولید شده اند که از میان آن ها می توانید انتخاب خوبی داشته باشید.

شامپو بدن اوک شاین

شامپو بدن برای پوست چرب

روغن و مرطوب کننده کمتری دارد و به مرور زمان کمک می کند تا از چربی پوست شما کم شود.

انواع شامپو بدن برای پوستهای خاص

  • شامپو بدن لایه بردار
  • شامپو بدن ضد خارش
  • شامپو بدن خنک کننده
  • شامپو بدن ضد قارچ
  • شامپو بدن ضد آکنه و ضد جوش
  • شامپو بدن روشن کننده
  • شامپو بدن مناسب پوستهای ملتهب

انواع شامپو بدن بر اساس ساختار

ژل دوش  (Shower Gels)

پایه اصلی این شوینده از ژل بوده و معمولا با رنگ های روشن عرضه می شود. از آنجایی که عنصر اصلی آن آب است برای اکثر پوست ها مناسب است. از مزایای ژل دوشها این است که علاوه بر بوی خوب، پوست بدن را هیدراته نگه میدارند و قیمت بسیار مناسبی دارند.

کرم های دوش  (Shower Creams)

این شوینده ها بر پایه کرم هستند، نسبت به دیگر شوینده ها خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی بیشتری دارند و پوست را بسیار تغذیه میکند به همین دلیل برای پوست های حساس و خشک گزینه مناسبی است. و استفاده روزانه آن می تواند خشکی پوست را کاهش دهد. این کرم دوش ها حتما باید در زمان استحمام خوب آبکشی شوند وگرنه روی پوست باقی می مانند.

فوم شستشو (Foam Washes)

این مدل از شستشو دهنده به صورت کف بیرون می آید و قوام خوبی دارد. بدن را تمیز می کند اما نسبت به شوینده های دیگر کمی ضعیف تر است و برای تمیز کردن بدن مقدار بیشتری از آن را باید استفاده کرد. این فوم ها در انواع رایحه ها هستند و برای پوست های حساس گزینه مناسبی هستند.

کلام آخر

پوست مهمترین اندام بدن است، پیدا کردن یک پاک کننده مناسب بسیار اهمیت دارد. شامپو بدن جایگزین مناسبی برای شوینده قدیمی مثل صابون است. برای حفظ سلامت و شادابی پوست بهتر است که از شامپو بدن های اوک شاین استفاده کرد.

به غیر از این شما می توانید سایر محصولات اوک شاین که شامل، کرم های مرطوب کننده و همچنین شامپو موی سر و ... می باش را نیز از تمامی داروخانه ها و فروشگاه های اینترنتی تهیه نمایید.

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود