زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

همه چیز در رابطه با سقط جنین قانونی

همه چیز در رابطه با سقط جنین قانونی

همه چیز در رابطه با سقط جنین قانونی

یافتن دکتر سقط جنین برای انجام این کار بسیار مهم است. در میان اکثر افراد به‌خصوص ایرانیان، سقط جنین یک عمل ناراحت‌کننده است و حتی برای بیشتر افراد ناپسند است اما خلاف تصور عموم، این عمل به‌قدری که گفته می‌شود، عوارض ندارد. در این مقاله قصد داریم تا باتوجه به تحقیق‌ و پژوهش‌های جدید، به بررسی کامل سقط جنین بپردازیم تا اطلاعات دقیق و صحیحی در این زمینه به‌دست آورید.

شرایط سقط جنین چیست؟

گاهی اوقات شرایطی مانند بارداری ناخواسته باعث می‌شوند تا فرد به فکر سقط جنین بیفتد. این کار گاهی اوقات بهترین تصمیم ممکن است زیرا از بین بردن جنین بسیار بهتر از به دنیا آوردن آن در شرایط محیطی نامناسب است. البته سقط جنین نیز شرایطی دارد که در آن صورت می‌توان این عمل را انجام داد. این پیش‌نیازها به ترتیب زیر هستند:

  • سن جنین نباید از ۴ ماه بیشتر باشد زیرا بعد از ۱۶ هفتگی قلب جنین تشکیل می‌شود و سقط آن فرقی با کشتن یک فرد بالغ ندارد اما قبل از این سن اگر تمایل به از بین بردن جنین دارید می‌توانید به روش‌های مختلف برای این کار اقدام کنید.
  • پس از ۱۶ هفتگی سقط جنین باید به‌دلیل نابه‌هنجاری جسمی و ذهنی او باشد. گاهی ممکن است در سونوگرافی‌ها و چکاپ‌های بارداری مشخص شود که جنین دارای بیماری یا نابه‌هنجاری است که در صورت به‌ دنیا آمدن شرایط طبیعی ندارد، در این موارد سقط جنین راه‌حل مناسبی است.
  • گاهی نیز به‌ دنیا آوردن کودک می‌تواند برای مادر خطرناک باشد یا به‌طور کلی دوران بارداری پرخطری برای مادر به وجود آورد که در این صورت برای نجات مادر بهترین راه‌حل سقط جنین است.
  • یکی از شرایط این کار، داشتن یک دکتر سقط جنین مجرب است. بسیاری از دکترهایی که مدرک معتبر ندارند در شرایط نامناسبی به سقط جنین می‌پردازند که غیرقانونی هستند و مراجعه به آنها می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین، قبل از اقدام به این کار سابقه و مدرک پزشک خود را بررسی کنید.
  • همچنین این عمل با روش‌های مختلفی قابل انجام است که بسته به شرایط مادر و سن جنین انتخاب می‌شوند و هر کدام فرایند متفاوتی دارند.
  • نکته دیگر اینکه این عمل باید با رضایت ۲ طرف یعنی هم مادر و هم پدر انجام شود زیرا اگر یکی از طرفین رضایت نداشته باشند می‌توانند بابت این عمل از دکتر سقط جنین شکایت کنند.

باورهای غلط در مورد سقط جنین در مواقع اضطراری!

معمولا سقط جنین در جوامع مختلف یک امر ناپسند و نامناسب است بنابراین، باورهای غلط بسیاری نیز در مورد آن وجود دارد که باعث می‌شود افراد حتی در شرایط اضطراری هم این عمل را انجام ندهند. در این بخش در مورد نقض این باورهای اشتباه صحبت خواهیم کرد تا اطلاعات کامل‌تری دراین‌باره به‌دست آورید.

باورهای غلط در مورد سقط جنین

باور غلط اول: سقط جنین کشتن نوزاد است.

به‌طور علمی جنین در ۳ ماهه اول و دوم بارداری موجود زنده و مستقلی نیست و وجود آن وابسته به مادر است بنابراین، سقط آن به معنای قتل نیست.

باور غلط دوم: سقط جنین خطرناک است.

تحقیقات نشان داده‌اند که زایمان ۱۴ برابر بیشتر از سقط جنین خطرناک و مرگ‌آور است و این عمل تنها در ۵صدم درصد باعث مراجعه به بیمارستان می‌شود.

باور غلط سوم: نمی‌توانید دوباره باردار شوید.

اگر از دکتر سقط جنین مجرب و متخصص کمک گرفته و همچنین این عمل را به‌طور ایمن انجام دهید، هیچ تاثیر منفی روی باروری شما نخواهد گذاشت و می‌توانید پس از بازسازی بدن خود دوباره اقدام به بارداری کنید.

باور غلط چهارم: پس از سقط جنین پشیمان می‌شوید.

باتوجه به پژوهش که در مطب‌های دکتر سقط جنین انجام شده، نتیجه‌گیری می‌شود ک ۹۵ درصد از کسانی که این عمل را انجام داده‌اند پس از آن احساس پشیمانی نداشته و به تصمیم خود مطمئن بودند.

باور غلط پنجم: سقط یعنی ساکشن درون بدن.

این باور عموما برای ترساندن افراد از سقط جنین استفاده می‌شود. باتوجه به صحبت‌هایی با یک دکتر سقط جنین متخصص شده‌، یکی از گزینه‌های ممکن برای سقط برداشتن رحم است که فوق‌العاده سریع و موثر و بدون درد است.

دکتر سقط جنین

معرفی بهترین دکتر سقط جنین

پس از گذشتن از تمام این اطلاعات اگر کاندید انجام این عمل هستید، لازم است تا به‌دنبال یافتن بهترین دکتر سقط جنین باشید تا بتوانید این عمل را با کم‌ترین درد و عوارض به انجام برسانید. تعداد دکتر سقط جنین در تهران زیاد است زیرا جمعیت این استان نیز بسیار بالا است اما شما می‌توانید در هر شهری که هستید دکتر متخصص را باتوجه به ویژگی‌هایی که دارد، شناسایی کنید.

معمولا انواع دکتر سقط جنین در شیراز نیز علاوه‌بر تهران، تخصص و مهارت بالایی دارند، تعداد مراجعان زیادی نیز دارند. شما برای انتخاب از بین آنها می‌توانید به ویژگی‌هایی مانند سابقه کاری و رزومه، میزان تحصیلات و مدارک تحصیلی، میزان سابقه فعالیت و میزان مراجعان یک دکتر توجه کنید.

همچنین یکی از روش‌های شناسایی بهترین دکتر سقط جنین این است که از مراجعان و بیماران او، در مورد رضایتشان سوال کنید تا بتوانید براساس مقدار رضایت افراد از یک دکتر به مهارت و تخصص او پی ببرید.

معمولا اکثر پزشکان متخصص در فضای مجازی فعالیت دارند بنابراین، شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت یا کانال آنها نیز میزان رضایتمندی بیماران آنها را به‌دست آورید.

درباره سقط جنین

جمع‌بندی

نکات مهم درخصوص یافتن دکتر سقط جنین را در این مقاله برای شما بازگو کردیم. اگر به‌تازگی باردار شده‌اید و مشکلاتی برای به دنیا آوردن نوزاد دارید، سقط جنین یکی از گزینه‌های پیش روی شما است که می‌توانید در مورد آن فکر کنید و تصمیم بگیرید.

البته همان‌طور که گفته‌شد باید شرایط لازم را رعایت کرده و همچنین به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا این فرایند در امن‌ترین حالت ممکن انجام شود و پس از عمل، عوارض و درد زیادی را متحمل نشوید.

در شناسایی پزشک خوب و مجرب می‌توانید به سایت‌های معرفی دکتر مراجعه کنید که بهترین پزشکان را با تخصص‌های مختلف در شهرهای گوناگون به شما معرفی می‌کند.

شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، علاوه‌بر انتخاب پزشک متخصص، از آنها نوبت ویزیت آنلاین یا حضوری نیز بگیرید و به این ترتیب ساعت‌ها در مطب‌ها برای نوبت‌دهی انتظار نکشید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود