زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

5 اشتباه شایع در مورد سلامت بدن

5 اشتباه شایع در مورد سلامت بدن

5 اشتباه شایع در مورد سلامت بدن

متاسفانه هیچ کس کامل نیست و همه ما گاه گاهی، اشتباه می کنیم و سلامت بدن خودمان را به خطر می اندازیم. آیا می دانستید که ممکن است شما ندانسته در حال به خطر انداختن زندگی و سلامت خود باشید؟ از گوش کردن به صدای موسیقی با صدای خیلی بلند گرفته تا خمیده نشستن در پشت میزتان! در این مطلب از زوم لایف نگاهی به 5 اشتباه در مورد سلامت بدن که شاید هم اکنون در حال انجام آن هستید، بیندازید.

1. به اندازه کافی آب ننوشیدن

آب بنوشید

اگر به اندازه کافی آب ننوشید، سلامت بدن شما در معرض خطر است! آیا می دانستید که تشنگی می تواند نشانه ای از کم بودن آب بدن شما باشد؟ دو سوم بدن ما از آب تشکیل شده است، پس تعجبی ندارد که برای نگه داشتن سطح مایع در بدن خود نیاز به نوشیدن آب زیادی داشته باشیم. البته، اینکه هر از گاهی احساس کمی تشنگی داشته باشید، دلیلی برای نگرانی نیست اما اطمینان از کافی بودن مقدار مایع بدنتان، برای بالا نگه داشتن انرژی شما، پوست شما ضروری است.

مقدار مایعاتی که مصرف می کنید را یادداشت کنید تا سطح آبی که وارد بدنتان می شود را بفهمید. یک بطری آب درون کیفتان و روی میزتان قرار دهید تا مطمئن شوید که به طور منظم از آن می نوشید. برخی ها می گویند که شما باید هشت لیوان آب در روز مصرف کنید اما این سطح می تواند برای هر کس با توجه به میزان فعالیت بدنی و آب و هوا، متفاوت باشد.

2. حالت نادرست نشستن در طول روز

حالت صحیح نشستن
حالت صحیح نشستن

کارمندان خوب گوش کنید. وضعیت بد در نتیجه نشستن پشت میز کار در کل روز می تواند باعث مشکلات کمر و ستون فقرات، سردردها، وضعیت بد گردش خون و کاهش عملکرد ریه ها شود. نتایج چندین تحقیق نشان می دهد که نشستن های طولانی مدت می تواند شما را در خطر ایجاد شرایطی مانند بیماری دیابت، افزایش فشار خون و بیماری های قلبی قرار دهد، حتی اگر فعالیت بدنی زیادی داشته باشید.

با رعایت اصول صحیح نشستن پشت میز کار، به حفظ سلامت بدن خود کمک می کنید. برای وضعیت صحیح نشستن پشت میز، لگن خود را تا جایی که می تواند در صندلی عقب ببرید، حتماً هر دو پا روی زمنی صاف باشند و چشمان شما هم‌سطح بالای صفحه نمایش باشد. اگرچه این وضعیت ممکن است در ابتدا راحت به‌ نظر نیاید، اما بدن شما خیلی زود به آن عادت می کند و طولانی مدت، بدن شما از شما تشکر خواهد کرد. همچنین تلاش کنید تا مکرراً در طول روز حرکت کنید. حتی فعالیت های کوچکی که به طور منظم تکرار شوند، می توانند برخی از مشکلاتی که با نشستن ایجاد می شوند را کاهش دهند. زمانی که شما خارج از اداره هستید، تلاش کنید که ورزش کنید و تا جایی که ممکن است فعال باشید.

3. گوش کردن به موسیقی با صدای بسیار بلند

گوش کردن به موسیقی با صدای بسیار بلند

گوش دادن به موسقی با صدای بلند، در دراز مدت می تواند سلامت بدن و گوش های شما را مورد خطر قرار دهد. ممکن است شما زمانی که در حال رفتن به محل کارتان هستید، در باشگاه و یا زمانی که سر کار هستید، موسیقی گوش کنید، اما آیا تا به حال به بلندی صدایی که به آن گوش می کنید، فکر کرده اید؟ اگر شما به صورت مکرر با صدای بسیار بلند به موسیقی گوش می دهید، این کار می تواند باعث صدمات جبران ناپذیری به شنوایی شما شود.

شما همین الان متوجه تأثیرات این اشتباه سلامتی خود نمی شوید، زیرا مشکلات شنوایی که ناشی از گوش دادن به موسیقی خیلی بلند هستند، در طول زمان ایجاد می شوند. این صدمات می تواند تأثیرات غیرقابل برگشتی مانند وزوز گوش و یا مشکل شنوایی شوند.

یک مطالعه توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، تخمین می زندکه افراد از دستگاه های صوتی شخصی خود با بلندی 94 دسیبل استفاده می کنند (برای درک بهتر این عدد، بلندی مکالمه معمولی حدود 60 دسیبل است). برای اینکه به خود شانس محافظت از شنوایی را بدهید، از هدفون های حذف نویز استفاده کنید. این دستگاه ها، نویز پس زمینه را که معمولاً افراد برای مقابله با آن، از بلند کردن صدای هدفون استفاده می کنند را، حذف می کنند. همچنین به گوش های خود هنگام گوش کردن به موسیقی، استراحت 20 دقیقه ای منظم بدهید تا به آنها اجازه بازیابی داده باشید.

4. زدن دکمه چرت زدن (snooze)

چرت زدن

دکمه چرت زدن برای خیلی از افراد بهترین دوست صبحگاهی است و برخی حتی به این فکر نمی کنند که قبل از چندین بار زدن این دکمه از رختخواب بیرون بیایند اما همانقدر که این چند دقیقه می توانند در آن زمان حس خوبی به شما دهند، برای الگوی خواب شما ضرر دارند. زمانی که در ابتدا زنگ ساعت شما به صدا در می آید، بدن شما خودش را برای بیدار شدن آماده می کند اما وقتی شما این دکمه را می زنید، مغز شما گیج می شود و شما را نسبت به زمانی که در ابتدا صدای زنگ ساعت بلند شد، سست و خواب آلود می کند.

بهترین کار این است که زنگ ساعت را هر روز روی یک ساعت خاص تنظیم کنید و زمانی که صدای آن درآمد، بیدار شوید. دیگر دکمه چرت زدن را نزنید! پس از زمانی طولانی، بدن شما به ثبات بیدار شدن در هر روز در ساعت مشخص عادت خواهد کرد و در نهایت ممکن است حتی بدون هیچ زنگ ساعتی، به طور طبیعی در آن زمان بیدار شوید.

5. بلافاصله بعد از غذا خوردن مسواک می زنید

مسواک زدن

آیا بلافاصله بعد از غذا خوردن مسواک می زنید؟ شما احتمالاً فکر می کنید که مسواک زدن، بلافاصله بعد از غذا خوردن کار درستی است اما می تواند برای سلامت دندان های شما مضر باشد. مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن یک چیز اسیدی یا شیرین مانند میوه یا آبمیوه، می تواند باعث ضعیف شدن مینای دندان شود. هروقت یک ماده اسیدی می خورید، باعث می شود که سطح pH دهان شما را کمتر از مقدار طبیعی کند و در نتیجه، مینای دندان شما نرم و آسیب پذیر می شود.

پس اگر شما بعد از خوردن غذای اسیدی، دندان خود را مسواک بزنید، شما خطر از بین بردن مینای نرم‌شده را خواهید داشت. بجای آن، دندان های خود را قبل از خوردن مواد اسیدی مسواک بزنید. شما می توانید دهان خود را پس از خوردن این غذاها با آب شستشو دهید اما حداقل 40 دقیقه بعد از خوردن غذای اسیدی سراغ مسواک نروید، زیرا سطح pH دهان پس از این زمان به حد نرمال خود برمی گردد.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: اطلاعات موجود در سایت زوم لایف، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود