زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

عمر مفید ایمپلنت دندان چقدر است؟

عمر مفید ایمپلنت دندان چقدر است؟

عمر مفید ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر یک دندان از دست رفته دارید و به فکر کاشت ایمپلنت هستید، احتمالاً از خود می‌پرسید: "ایمپلنت‌های دندان چقدر دوام می‌آورند؟"

ایمپلنت‌های دندانی در حال حاضر 20 تا 30 سال دوام می‌آورند؛ اما، بهداشت نامناسب دهان، انتخاب سبک زندگی و شرایط سلامت زمینه ای، می تواند طول عمر مورد انتظار را کاهش دهد.

در این مقاله مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر محمد عاطفت (متخصص دندانپزشکی ترمیمی در أصفهان) توضیح می‌دهند که چگونه و چرا ایمپلنت‌های دندانی تا این حد دوام می‌آورند، کلید طول عمر آن‌ها، عواملی که می‌توانند طول عمر پیش‌بینی‌شده را کاهش دهند و چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا طول عمر آن ها را افزایش دهید.

دکتر محمد عاطفت

  • تلفن مطب: 03131312834
  • موبایل: 09130777300
  • آدرس: اصفهان ،چهارراه پلیس ،توحید جنوبی، جنب کوچه کاویان، ساختمان ژیوار طبقه 5 واحد 504
  • اینستاگرام: https://www.instagram.com/dratefat/
  • خدمات ایمپلنت دندان اصفهان: https://markazlabkhand.com/implant-specialist/
  • خدمات لمینت دندان اصفهان: https://markazlabkhand.com/tooth-lamination/

چرا ایمپلنت های دندانی می توانند مدت زمان زیادی دوام بیاورند؟

چرا ایمپلنت های دندانی می توانند مدت زمان زیادی دوام بیاورند؟

ایمپلنت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که ظاهر و احساسی شبیه به دندان های طبیعی داشته باشند. در دهه 1950، پروفسور برونمارک، کشف کرد که پس از قرار دادن یک پایه تیتانیومی در استخوان، نمی توان آن را بدون شکستن استخوان جدا کرد. برونمارک متوجه شد که تیتانیوم توانایی منحصر به فردی دارد. با استخوان های زنده ترکیب شد.

پروفسور پتانسیل جایگزینی دندان های از دست رفته را با تثبیت یک تاج مصنوعی بر روی یک پایه پیچ تیتانیومی که در استخوان فک کاشته شده بود، دریافت. ایمپلنت تیتانیوم حرکت نمی کند. یکی از دلایل ماندگاری طولانی مدت آنها و اینکه ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی است، همین است.

عواملی که می تواند طول عمر ایمپلنت های دندانی را کوتاه کند

عواملی که می تواند طول عمر ایمپلنت های دندانی را کوتاه کند

در حالی که ایمپلنت‌های دندان می‌توانند مادام‌العمر دوام داشته باشند؛ عوامل متعددی می‌توانند طول عمر آن‌ها را کاهش دهند و برخی از افراد برای کاشت دندان مناسب نیستند . بیایید نگاهی عمیق‌تر به عواملی که می‌توانند منجر به شکست ایمپلنت دندانی شوند، بیاندازیم.

مشاوره بعد از جراحی

پس از جراحی، دندانپزشک شما توصیه های مهمی را برای مراقبت های بعدی به شما می دهد. شما باید این را دنبال کنید؛ زیرا به جلوگیری از عفونت و ریزحرکات در ایمپلنت ها که می توانند شانس شکست ایمپلنت را افزایش دهند، کمک کند.

سلامت و بهداشت ضعیف دهان و دندان

دهان پر از باکتری است. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، ممکن است منجر به التهاب بافت لثه اطراف ایمپلنت شود؛ وضعیتی به نام پری ایمپلنتیت، که شبیه بیماری لثه است. پری ایمپلنتیت می تواند منجر به تحلیل استخوان و شکست ایمپلنت شود.

استخوان ناکافی

بیماران باید استخوان فک کافی داشته باشند تا استخوان به اندازه کافی با ایمپلنت جوش بخورد و آن را در جای خود محکم کند. دندانپزشکان باید از داشتن استخوان فک کافی بیمار قبل از عمل، اطمینان حاصل کنند. کسانی که استخوان فک کافی ندارند، ممکن است ابتدا نیاز به پیوند استخوان داشته باشند.

فناوری ایمپلنت قدیمی

اگر ایمپلنت‌ سال‌ها پیش نصب می‌شد، از محصولات با تکنولوژی قدیمی‌تر استفاده می‌کردیم. اینها نسبت به محصولات مدرن، عمر کوتاه تری دارند و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

سلامت بیمار

استعمال دخانیات، مصرف الکل و بیماری های زمینه ای مانند دیابت و سرطان، می تواند روند بهبودی را به شدت کند کند. مهم است که دندانپزشک زیبایی خود را در مورد هر نوع بیماری آگاه کنید و توصیه های مربوط به سیگار کشیدن و مصرف انواع مواد غذایی را دنبال کنید.

کلید ماندگاری ایمپلنت های دندانی

کلید ماندگاری ایمپلنت های دندانی

اصلاحات و پیشرفت‌ها در درمان ایمپلنت‌های دندانی، ساخت پست‌های تیتانیومی و مراقبت‌های بعدی بهتر، به دندانپزشکان اجازه داده است تا به حداکثر طول عمر ایمپلنت‌های دندانی، دست یابند.

تجربه به دست آمده از بیش از 50 سال تحقیق توسط بهترین متخصص های ایمپلنت، به دندانپزشکان آموخته است که کلید دستیابی به طول عمر ایمپلنت های دندانی، ترکیبی از محصولات با کیفیت بالا، دندانپزشکان ماهر برای قرار دادن ایمپلنت ها و بررسی های مکرر بهداشتی مناسب برای مراحل مختلف است.

برای اطمینان از حداکثر طول عمر ایمپلنت های دندانی باید چندین چیز اتفاق بیفتد:

ایمپلنت های دندانی باید توسط دندانپزشکان آموزش دیده و آگاه که از محصولات با کیفیت بالا استفاده می کنند نصب شوند. فقط بر اساس قیمت وسوسه نشوید که از دندانپزشک استفاده کنید. نرخ‌های ارزان‌تر ممکن است به معنای نرخ موفقیت کمتر، محصولات با کیفیت پایین و/یا دندانپزشکی با مهارت، تجربه و دانش کمتر باشد.

توصیه های مراقبت های بعد از ایمپلنت، مانند بهداشت دهان و دندان، باید رعایت شود. عدم رعایت توصیه ها می تواند منجر به تحلیل استخوان و پری ایمپلنتیت، مشابه بیماری لثه شود.

در قرار ملاقات های دندانپزشکی و بهداشتی شرکت کنید. دندانپزشکان بهترین افراد برای تشخیص هرگونه مشکل در ایمپلنت هستند. به دندانپزشک اطلاع دهید که آیا شرایط بهداشتی جدیدی دارید یا خیر.

چگونه طول عمر ایمپلنت های دندانی را به حداکثر برسانیم؟

اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که ایمپلنت های دندانی شما تا حد ممکن دوام می آورند، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای افزایش طول عمر آنها انجام دهید.

  • توصیه های مراقبتی را دنبال کنید: از سیگار کشیدن خودداری کنید و غذاهای مفید برای دندان مصرف کنید.
  • یک روال بهداشت دهان و دندان عالی را ایجاد و حفظ کنید. دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
  • برای تشخیص سریع هر گونه مشکل، به طور منظم به دندانپزشک و متخصص بهداشت مراجعه کنید.
  • از محافظ دهان برای محافظت از ایمپلنت های خود در برابر آسیب استفاده کنید. ورزش های تماسی و دندان قروچه، می تواند به ایمپلنت آسیب بزند.
  • در صورتی که هر گونه درد یا ناراحتی، التهاب لثه، داشتن هر گونه ایمپلنت شل یا لرزان یا مشکل در جویدن یا گاز گرفتن دارید، فوراً به دندانپزشک زیبایی خود اطلاع دهید.

از یک کلینیک دندانپزشکی معتبر و با تجربه استفاده کنید

شما می‌توانید تمام توصیه‌های مراقبتی را دنبال کنید؛ اما اگر ایمپلنت‌ها توسط دندانپزشک آموزش دیده با استفاده از محصولات با کیفیت بالا نصب نشود، ایمپلنت‌های دندان ممکن است آن‌طور که انتظار دارید دوام نیاورند. مطب ایمپلنت دندان دکتر محمد عاطفت، از دندانپزشکان برجسته اصفهان، با سال ها تجربه موفق دندانپزشکی ترمیمی، می تواند گزینه ای عالی برای درمان ایمپلنت برای شما همراهان گرامی باشد.

کلینیک دندانپزشکی معتبر

محصولات با کیفیت پایین، ممکن است طول عمر کمتری نسبت به پست های تیتانیومی با کیفیت بالا داشته باشند که توسط دندانپزشکان معتبر مانند دکتر محمد عاطفت، استفاده می شود.

همه انواع جراحی، خطر عفونت را به همراه دارد که می تواند موفقیت درمان را به خطر بیندازد. جراحی‌های دندان‌پزشکی که قیمت‌های پایین‌تری ارائه می‌دهند ممکن است باعث افزایش مشکلات شوند. آنها ممکن است از تکنیک های استریل که حداقل شانس عفونت را در طول عمل تضمین می کند، استفاده نکنند.

دندانپزشکانی که به طور کامل در بهترین شیوه های فعلی آموزش ندیده اند؛ ممکن است ایمپلنت ها را به درستی نصب نکنند که بر مدت زمان ماندگاری ایمپلنت های دندانی تأثیر می گذارد. آنها ممکن است به شما نگویند که چقدر برای ایمپلنت دندان مناسب هستید.

مدت زمان ماندگاری ایمپلنت های دندانی - نتیجه گیری ما

ایمپلنت دندان یکی از موفق ترین روش های دندانپزشکی است. آنها به گونه ای طراحی شده اند که مادام العمر کار کنند، اما عوامل متعددی می تواند طول عمر آنها را کاهش دهد. برای اطمینان از ماندگاری ایمپلنت های دندانی تا زمانی که ممکن است، پیروی از توصیه های مراقبت های بعدی که توسط تیم دندانپزشکان آموزش دیده ایمپلنت دکتر عاطفت، ارائه شده است، ضروری است. رعایت بهداشت دهان و دندان عالی و انتخاب شیوه زندگی مناسب، به میزان زیادی بر طول عمر ایمپلنت های دندانی تاثیر می گذارد.

یک دنتیست

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود