زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

10 غذای عالی برای استفاده در رژیم لاغری

10 غذای عالی برای استفاده در رژیم لاغری

امروزه به دلیل سبک غذایی نادرست افراد زیادی دچار اضافه وزن هستند و برای کاهش وزن تلاش می کنند. در این میان روش های غیراصولی برای کاهش وزن سریع وجود دارند که با انتخاب آن ها، سلامت بدن در معرض خطر قرار می گیرد. بهترین روش برای کاهش وزن استفاده از روش های طبیعی است. در این مطلب از سایت زوم لایف می خواهیم با 5 ماده غذایی عالی برای کاهش وزن سریع آشنا شویم. در ادامه همراه ما باشید.

برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هیچ راهی بهتر و مطمئن تر از رعایت رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت های ورزشی نیست. مصرف فست فود ها و نوشابه ها علاوه بر چاقی باعث بروز بیماری های قلبی نیز می شوند. دسته ای از مواد طبیعی هستن که علاوه بر داشتن خواص مفید برای سلامت بدن به کاهش وزن سریع هم کمک می کنند.

1. لیمو ترش و کاهش وزن

تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین چربی سوزی با مصرف آب لیموترش امکانپذیر است. لیمو اثر سمزدایی بر بدن داره و شامل مقدار بالایی از ویتامین C است که در حفظ وزن سالم کمک می کند. طی تحقیقاتی که بر روی افراد مختلف صورت گرفته به این نتیجه رسیده اند که مصرف ویتامین C با کاهش وزن ارتباطی مستقیم دارد.

برای استفاده از روش کاهش وزن سریع با مصرف لیموترش، مقداری آب لیمو را با کمی آب گرم مخلوط کنید و هر صبح به صورت ناشتا نوش جان کنید. همانطور که گفته شد، لیموترش چربی سوزی بدن را افزایش می دهد و منجر به کاهش وزن شما خواهد شد.

2. لاغر شدن با مصرف دارچین

دارچین ماده ای طبیعی برای تنظیم قند خون است، از آنجایی که تنظیم قندخون در روند کاهش وزن بسیار مهم است، پس باید دارچین را نیز در کاهش وزن سریع موثر دانست. خواص ضد میکروبی و ضد انگلی دارچین در حفظ تعادل قندخون، کلسترول و فشار خون کمک بسزایی می کند.

یکی از راه های مصرف دارچین تهیه ی شیردارچین است. راه دیگر ترکیب دارچین، آب گرم و عسل است. همچنین می توانید چوب دارچین را به چای اضافه کرده و میل کنید.

3. کاهش وزن با مصرف عسل طبیعی

اگر می خواهید سوخت و ساز بدن و چربی سوزی افزایش پیدا کند، عسل طبیعی مصرف کنید. مصرف روزانه ی عسل طبیعی به شرطی که مواد معدنی مانند آهن، سدیم، پتاسیم، فسفر، کلسیم و روی به آن اضافه نشده باشد، بدلیل دارا بودن 22 اسید آمینه تاثیر زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی دارد. پس در هنگام خرید دقت کنید. بهترین روش استفاده هم خوردن روزی دو قاشق مرباخوری عسل طبیعی، قبل از خواب است.

4. روغن نارگیل برای لاغر شدن

روغن نارگیل حاوی چربی اشباع شده است که در کاهش وزن و ارائه ی اسیدهای چرب سالم مورد نیاز به فرد کمک می کند. روغن نارگیل در افزایش متابولیسم و کاهش اشت ها به طور قابل توجهی تاثیرگذار است. شما می توانید روغن نارگیل طبیعی و سالم را جایگزین روغن های صنعتی کرده و یا با مخلوط کردن روغن نارگیل به همراه روغن زیتون علاوه بر مزایای آن در کاهش اشت ها از خواص ضدپیری آن هم بهره مند شوید.

5. کاهش وزن با مصرف زردچوبه

زردچوبه آنتی اکسیدانی طبیعی است. استفاده از زردچوبه موثرترین راه برای کاهش وزن اضافی بدون داشتن عوارض جانبی است. زردچوبه این ادویه ی پرکاربرد ماده ی موثری برای سمزدایی از بدن است. در انواع غذاها می شود از زردچوبه استفاده کرد. نوشیدنی ای وجود دارد به نام شیرطلایی که ترکیب زردچوبه، شیر و روغن نارگیل است که ترکیبی عالی برای کاهش وزن سریع می باشد.

6. آووکادو برای کاهش وزن

آووکادو به‌خاطر طعم و بافت منحصربه‌فرد خود و همچنین مشخصات مغذی بسیار جذابش مشهور است. به طور خاص، آووکادو حاوی پتاسیم، فولات و ویتامین‌های C و K است.

اگرچه آووکادو به‌عنوان یک غذای پرکالری در نظر گرفته می‌شود، اما فیبر و چربی‌های غیراشباع سالم برای قلب دارد که می‌توانند شما رابین وعده‌های غذایی سیر نگه دارند تا به شما کمک کنند وزن خود را کم کنید.

آووکادو می‌تواند بافت خامه‌ای و طعم غنی به نان تست، سالادها، سوپ‌ها و یا تخم‌مرغ‌هایی که با هم مخلوط می‌شوند، بدهد.

7. برای کاهش وزن، تخم‌مرغ بخورید

تخم‌مرغ یک ماده غذایی متنوع و خوشمزه است که به‌راحتی آماده می‌شود. به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا آن‌ها یکی از بهترین ابر غذاها برای کاهش وزن هستند. در واقع، تخم‌مرغ سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری در هر وعده غذایی، از جمله سلنیوم، ویتامین B۱۲، ریبوفلاوین و فسفر است.

علاوه بر این، تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است که می‌تواند به افزایش احساس سیری و کاهش وزن کمک کند. تخم‌مرغ آب‌پز همراه با کمی نمک و فلفل و یا سس تند یک میان وعده عالی را درست می‌کند. شما هم چنین می‌توانید از تخم‌مرغ در املت، پای کیش، بوریتو ی صبحانه و سیب‌زمینی سرخ‌کرده لذت ببرید.

8. اسفناج یک غذای عالی برای کاهش وزن

اسفناج یک سبزی پربرگ محبوب است که اصالتاً از ایران باستان برگرفته است. کالری آن کم، فیبر بالا و سرشار از ویتامین‌های C و A و آهن است. علاوه بر این، اسفناج شامل تایلاکوئید ها است که نوعی ترکیب گیاهی هستند که ممکن است هضم چربی را به تأخیر انداخته و گرسنگی و هوس را کاهش دهند. علاوه بر سالاد، راه‌های خلاقانه زیادی برای اضافه‌کردن اسفناج به رژیم غذایی‌تان وجود دارد. سعی کنید اسفناج را در سوپ‌ها، اسموتی‌ها و یا پاستا اضافه کنید تا کمی رنگ و مواد مغذی اضافی به وعده غذایی خود اضافه کنید.

9. برای لاغر شدن، ماست بخورید

ماست یک محصول لبنی است که سرشار از کلسیم، ویتامین B۱۲، فسفر و ریبوفلاوین است. برخی از انواع ماست، از جمله ماست یونانی، پروتئین بالایی دارند که می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد. انواع خاصی نیز حاوی پروبیوتیک‌ها هستند که ممکن است در کنترل وزن و تنظیم اشتها مؤثر باشند.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که خوردن ماست باعث کاهش وزن می‌شود و خطر ابتلاء به بیماری‌های متابولیک و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد؛ سعی کنید ماست خود را با مقداری میوه، آجیل و دانه‌های تازه مخلوط کنید تا بتوانید به حجم زیادی از پروتئین دست پیدا کنید.

10. ماهی سالمون و کاهش وزن

ماهی سالمون یک نوع ماهی چرب است که به‌خاطر مشخصات غذایی چشمگیرش قابل‌توجه است. ماهی قزل‌آلا نه‌تنها حاوی مقادیر اسیدهای چرب امگا ۳ است بلکه مقدار زیادی ویتامین B، سلنیوم و پتاسیم نیز دارد.

همچنین یکی از بهترین منابع پروتئین است که می‌تواند به کنترل اشتها و افزایش احساس سیری کمک کند. می‌توانید ماهی سالمون را بپزید، آب پز کنید، کباب کنید یا تفت دهید و آن را با سبزیجات و غلات کامل همراه کنید تا یک وعده غذایی سالم و مفید داشته باشید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: اطلاعات موجود در سایت زوم لایف، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود