زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

مزایای بستنی برای شمایی که به دنبال یک خوراکی مقوی هستید!

مزایای بستنی برای شمایی که به دنبال یک خوراکی مقوی هستید!

مزایای بستنی برای شمایی که به دنبال یک خوراکی مقوی هستید!

هدف شما از خرید بستنی چیست؟ احتمالا می خواهید این خوراکی خوشمزه را برای سرگرمی کودکان بخرید و یا به عنوان میان وعده از بستنی استفاده کنید.

فرقی نمی کند که با چه هدفی می خواهید این خوراکی های خوش طعم را بخرید، مهم این است که بدانید بستنی برای شما مضر است یا مفید؟ برخلاف باور بسیاری از مردم، بستنی ها حاوی ترکیباتی هستند که می توانند برای سلامت شما مفید باشند. پس اگر تا به حال تصور می کردید که با خوردن یک بستنی خوش طعم چیزی جز کالری زیاد را وارد بدن خودتان نمی کنید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

مزایای بستنی برای سلامتی

مزایای بستنی برای سلامتی!

احتمالا تا به حال با هدف اینکه از خواص بستنی بهره مند شوید، اقدام به خرید بستنی نکرده اید. اما جالب است که بدانید بستنی حاوی ترکیبات مفیدی است که هر کدام می توانند نقش موثری در حفظ سلامت عمومی بدن داشته باشند. کلسیم، ویتامین آ و برخی از ویتامین های دیگر از جمله ترکیبات مفیدی هستند که در بستنی به کار رفته اند و فواید زیادی برای بدن دارند. در ادامه به برخی از خواص بستنی برای سلامتی را توضیح می دهیم.

یک شادی آور قوی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بستنی جزء خوراکی های شادی آور است. به همین خاطر معمولا افرادی که در طول هفته بستنی می خورند، شادی فوق العاده ای را تجربه می کنند. پس هر موقع که احساس خستگی و کسلی کردید، کافیست که خودتان را به یک عدد بستنی خوش طعم مهمان کنید.

افزایش استحکام استخوان ها با بستنی

کلسیم مهم ترین ماده ای است که می تواند به افزایش استحکام استخوان ها و عضلات شما کمک کند. منابع مختلفی برای تامین کلسیم وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. ولی بستنی به عنوان یک منبع خوشمزه، می تواند یکی از بهترین خوراکی هایی باشد که برای تقویت استخوان ها و عضلات شما مورد استفاده قرار می گیرد.

بهبود سوخت و ساز بدن و لاغری با بستنی

احتمالا تا به حال برای اینکه بستنی باعث افزایش وزن شما می شود، از خرید آن صرف نظر کرده اید. ولی واقعیت این است که این خوراکی شیرین تا حدی باعث کاهش وزن شما نیز می شود. چرا که کلسیم و ترکیبات موجود در این خوراکی سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهند و از بروز چاقی نیز جلوگیری می کنند. به همین خاطر، می توانید با میل کردن یک وعده بستنی خوش طعم در طول روز به بهبود سوخت و ساز بدن خودتان کمک کنید. ناگفته نماند که اگر پزشک متخصص به شما توصیه کرده است بستنی نخورید، نباید از دستور پزشک خودتان سرپیچی کنید.

فواید بستنی برای بدن

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

سرطان سینه در گروه سرطان های شایع در میان بانوان قرار می گیرد. شاید باورتان نشود، ولی بستنی می تواند به پیشگیری از سرطان سینه کمک کند. در واقع این خوراکی خوش طعم به دلیل اینکه دارای کلسیم بسیار بالایی است، می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به این بیماری شود. بنابراین، بانوانی که در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند، بهتر است که کلسیم مورد نیاز بدن خودشان را از طریق بستنی تامین کنند.

افزایش انرژی با مصرف بستنی

خستگی روزانه می تواند یکی از مشکلات رایج افرادی که باشد که در طول روز فعالیت های زیادی دارند. خوراکی هایی که حاوی کربوهیدرات هستند، می توانند به تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک کنند. بستنی نیز در گروه خوراکی های انرژی زا قرار می گیرد که می تواند باعث کاهش خستگی شود. بستنی حاوی ترکیباتی از قبیل چربی، کربوهیدرات و پروتئین است که هر کدام از این ترکیبات در افزایش انرژی بدن موثر می باشند.

افزایش باروری زنان با بستنی

بستنی و شیر کامل هر دو می توانند در افزایش باروری زنان موثر باشند. اگر به دنبال مصرف یک خوراکی خوش طعم هستید که فواید زیادی برای بانوان داشته باشد، می توانید بستنی را انتخاب کنید. تحقیقات نشان می دهند که بستنی به دلیل داشتن نوع خاصی از چربی می تواند به بهبود باروری زنان کمک کند.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

بستنی در گروه خوراکی هایی قرار می گیرد که اگر در روزهای سرماخوردگی آن را بخورید، به احتمال زیاد شاهد بدتر شدن علائم خودتان خواهید بود. اما این خوراکی خوش طعم می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما و پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری های ویروسی شود. با خوردن یک بستنی می توانید سیستم ایمنی بدن خودتان را تقویت کنید و مقاومت بدن خودتان را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف کاهش دهید.

کمک به بهبود عملکرد مغز با بستنی

شاید باورتان نشود ولی برخی از تحقیقات نشان می دهند افرادی که اول صبح بستنی خورده اند، عملکرد بهتری نسبت به افرادی دارند که بستنی میل نکرده اند. این موضوع شاید به دلیل ترشح دوپامین توسط مغز با خوردن بستنی باشد. پس می توانید مقداری کمی از بستنی خوش طعم را در اول صبح میل کنید و به کارهای روزمره خودتان برسید.

خرید بستنی برای بهره مندی از خواص آن

این روزها کم نیستند کارخانه هایی که اقدام به تولید بستنی های متنوع و باکیفیت می کنند. میل کردن یک بستنی خوش طعم، نه تنها می تواند به سلامت جسمانی شما کمک کند؛ بلکه فواید بسیار زیادی نیز برای بدن شما خواهد داشت. با این حال بسیار مهم است که یک برند معتبر را برای خرید عمده بستنی و یا خرد بستنی تکی انتخاب کنید. چون همه بستنی های موجود در ایران با یک مواد اولیه تولید نشده اند!

بستنی ظفر یکی از برندهای معروف در حوزه تولید بستنی های باکیفیت است. اگر به دنبال خرید بستنی زمستانه و تابستانه هستید، کافیست که از این برند بهترین بستنی ها را تهیه کنید. به کار بردن مواد اولیه مرغوب برای تولید بستنی در این کارخانه باعث شده تا کیفیت این بستنی ها بسیار بالا بروند.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد خواص بستنی برای سلامتی و بدن صحبت کردیم. اگر بتوانید بستنی های باکیفیتی که دارای درصد پایین شکر و مواد نگهدارنده هستند را میل کنید، نه تنها به بدن خودتان ضرری وارد نمی کنید، بلکه به حفظ سلامت عمومی آن نیز کمک خواهید کرد.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود
تعداد نظرات (1)
  1. حمید در 20 فروردین 1402
    نحوه ثبت سفارش چه جوریه؟
    پاسخ
    1. مجله زوم لایف
      مجله زوم لایف در 21 فروردین 1402

      به سایت مجموعه که در محتوا معرفی شده مراجعه کنید.

      پاسخ