زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

فیزیوتراپی زانو دارای چه مزایایی است!؟

فیزیوتراپی زانو دارای چه مزایایی است!؟

فیزیوتراپی زانو دارای چه مزایایی است!؟

هرگز فیزیوتراپی زانو را پشت گوش نیندازید! بنا به دلایل مختلفی پزشک معالج درمان با فیزیوتراپی را به بیمار توصیه می‌کند، این نوع درمان که به صورت جلسه‌ای صورت می‌پذیرد برای بخش‌های مختلف بدن کاربرد خواهد داشت.

فیزیوتراپی زانو نیز بخش مهمی از این نوع درمان است که برای افراد با دردهای حاد زانو یا افرادی که بنا به دلایلی جراحی انجام داده‌اند تجویز می‌شود. چنانچه افراد به هر دلیلی جلسات فیزیوتراپی برای زانو خود را پشت گوش بیندازند، ممکن است دچار آسیب‌های جدی‌تری شوند، پس این درمان ضروری را به صورت منظم انجام دهید.

فیزیوتراپی زانو

عموماً در شهرها و استان‌های بزرگی مثل تهران که تعداد پزشکان بسیار زیاد است، افراد در انتخاب بهترین مرکز برای فیزیوتراپی دچار مشکل می‌شوند. به همین دلیل این مقاله برای أشنایی دقیق شما با برترین مرکز فیزیوتراپی شمال تهران نگارش شده است، پس به هیچ وجه این مطلب را از دست ندهید.

اهمیت فیزیوتراپی زانو را بدانید!

همانطور که گفته شد، درمان به روش فیزیوتراپی برای بخش‌های مختلف بدن از جمله مفاصل کمر، پا، گردن و... کاربرد دارد. در این میان زانو به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مفصلی بدن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌بایست درمان آن به صورت دقیق انجام شود. دسته‌ای از افراد پس از گذراندن فشارهای کاری بسیار در طی سالیان متمادی در سنین بالا دچار دردهای حاد مفاصل از جمله در ناحیه زانو می‌شوند. این دست از افراد بنا به توصیه و تجویز پزشک برای درمان خود می‌بایست به مراکز فیزیوتراپی زانو مراجعه نمایند.

برخی از افراد نیز بنا به دلایلی همچون تصادف، موارد ژنتیکی و... مجبور به جراحی زانو خود خواهند شد. این دست از افراد نیز برای رسیدن به شرایط مطلوب و بهبودی کامل می‌بایست فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو را جدی بگیرند. بدیهی است که فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو موجب می‌شود حس کرختی و غیرطبیعی بودن زانو از بین بروند و فرد به مرور بهبودی کامل خود را به دست بیاورد. البته ناگفته نماند که در کنار جلسات فیزیوتراپی همواره داروهایی نیز تجویز خواهد شد که موجب تسریع فرآیند درمانی خواهد شد.

با مراحل مختلف فیزیوتراپی مخصوص زانو آشنا شوید!

به طور قطع هر بیماری مایل است بداند، متخصص فیزیوتراپی چه روش‌های درمانی را برای درمان مشکلات زانو افراد مورد استفاده قرار می‌دهد؟! بنابراین علاوه بر انتخاب بهترین مرکز فیزیوتراپی شمال تهران می‌بایست درباره کیفیت جلسات درمانی نیز اطلاعات کافی داشته باشید. در مرحله اول زمانی که افراد درد را در ناحیه زانو به حدی احساس می‌کنند که مانع انجام فعالیت‌های روزمره و شخصی می‌شود، حتما به فیزیوتراپی زانو نیاز خواهند داشت. برای آنکه جلسات  فیزیوتراپی موفقیت آمیزی را تجربه کنید، می‌بایست در ابتدا مشکلات و دردهای خود را با یک پزشک ارتوپد در جریان بگذارید. سپس پزشک با تشخیص محل درد برای شما جلسات فیزیوتراپی را تجویز خواهد کرد. دردهای ناحیه زانو گاهاً منجر به فیزیوتراپی رباط صلیبی، مفصل و... باز می‌گردد که پس از تشخیص پزشک با فیزیوتراپی قابل درمان است. از جمله مراحلی که متخصص فیزیوتراپی برای درمان زانو مورد استفاده قرار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره و ارائه توصیه‌های لازم به بیمار برای داشتن یک برنامه درست درمانی تا به شرایط مطلوب برسد.
  • ارائه مطالب و مشاوره‌هایی که مانع آسیب دیدگی در حین کار یا فعالیت‌های ورزشی می‌شود.
  • برنامه ریزی درست ورزشی برای احیای سلامتی زانو که به بیمار ارائه خواهد شد.
  • استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی روز دنیا که با کمک گرما و سرما، شوک‌های الکتریکی فیزیوتراپی زانو انجام شده و به بهبود شرایط جسمی خواهد انجامید.
  • مشاوره و کمک به بیمار برای رسیدن به اعتماد به نفس، زیرا داشتن اعتماد به نفس تاثیر بسزایی در رسیدن به بهبودی کامل اشخاص خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مقاله جامع فیزیوتراپی زانو

هزینه فیزیوتراپی

به هزینه‌های فیزیوتراپی اهمیت ندهید!

تصور کنید رباط صلیبی زانو پای شما در یک حادثه دچار آسیب جدی شده است، در این صورت اگر شما جلسات فیزیوتراپی رباط صلیبی را به صورت مستمر پیگیری نکنید ممکن است منجر به پاره شدن رباط شما شود. در این صورت بی دلیل خودتان را درگیر یک جراحی سنگین و عوارض ناشی از آن خواهید کرد، افزون بر این پس از جراحی انجام فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو اجباری خواهد شد. پس بهتر است بدون توجه به هزینه‌ها برای سلامتی خود ارزش قائل شوید، به طور قطع سلامتی ارزش پرداخت هرگونه مبلغی را نیز خواهد داشت.

لازم به ذکر است که هزینه‌ی جلسات فیزیوتراپی زانو به تعداد آن و روشی که برای درمان اتخاذ می‌شود بستگی دارد، بنابراین میزان هزینه وقیمت برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود. بدیهی است که شدت درد و محل درد در بیماران مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. اگر به هر دلیلی از محل زانو دچار آسیب شده باشید، نمی‌توانید کارها و فعالیت‌های روزمره خود را به درستی انجام دهید. در چنین شرایطی اعتماد به نفس و حس آرامش در وجود شما نیز تخریب خواهد شد، پس تا دیر نشده به فکر پیدا کردن یک مرکز فیزیوتراپی حرفه‌ای و عالی باشید.

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی دایان، برترین مرکز فیزیوتراپی شمال تهران

یکی از بهترین مراکز که برای افراد ساکن در شمال تهران بسیار مناسب و عالی خواهد بود، فیزیوتراپی دایان می‌باشد. این مرکز فیزیوتراپی که متشکل از متخصصین با تجربه می‌باشد، کاملاً مجهز بوده و دستگاه‌های روز دنیا را برای درمان بیماران در اختیار دارد. متخصصین این مجموعه با تکنیک‌های روز دنیا به بیماران کمک می‌کنند تا به شرایط نرمال خود دست پیدا کنند.

جالب است بدانید که این مجموعه برای عقب نیفتادن جلسات بیماران امکان فیزیوتراپی در منزل را هم را فراهم نمود، به طور قطع این امکان ویژه نشان از اهمیت درمان فیزیوتراپی دارد. فیزیوتراپی در منزل توسط متخصصین مرکز دایان این امکان را به افراد می‌دهد که حتی از داخل منزل به فکر سلامتی خود باشند.

مرکز فیزیوتراپی دایان

مرکز فیزیوتراپی دایان که در خیابان شریعتی تهران واقع شده است، بهترین خدمات را ارائه داده و افرادی که تاکنون از امکانات این مجموعه استفاده کرده‌اند رضایت کامل دارند. مجموعه دایان دارای وبسایتی مملو از مطالب آموزنده و مقالات متعدد است که ضمن افزایش اطلاعات افراد به ایشان کمک می‌کند تا با آگاهی کامل درمان خود را با فیزیوتراپی آغاز نمایند.

همچنین به راحتی می‌توان از طریق وبسایت نوبت آنلاین دریافت کرد تا از اتلاف وقت نیز جلوگیری شود. با مرکز تخصصی فیزیوترای دایان به راحتی می‌توانید به شرایط نرمال خود بازگردید، اگر باور نمی‌کنید همین حالا وارد وبسایت شده و پس از دریافت نوبت از خدمات این مجموعه بهره‌مند گردید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود