زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

داروهای مهم تقویتی بعد از کاشت ابرو

داروهای مهم تقویتی بعد از کاشت ابرو

داروهای مهم تقویتی بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو همان پیوند طبیعی مو است که توسط متخصص زیبایی در ناحیه ابرو انجام می‌شود و پزشک بعد از معاینه بیمار، تعیین طرح ابرو و تشخیص مناسب‌ترین روش کاشت ابرو، اقدام به خارج کردن فولیکول از محل رویش موهای ظریف و مقاوم به ریزش می‌نماید.

این قسمت که بانک مو محسوب می­شود معمولا در پشت گردن یا کنار گوش واقع­ شده تا با استفاده از موهای نازک، نتیجه آن کاشت ابرو طبیعی به نظر برسد. سپس این فولیکول ها در بخش‌هایی از ابرو که خالی شده یا کم‌ پشت است قرار داده می‌شود. اما این پایان کار نیست و موهای جدید که عمدتا کوتاه و نازک هستند نیاز به تقویت و مراقبت‌های بعدی دارند تا رشد کرده و ضخیم و متراکم شوند.

بسته به تجویز پزشک و نیازهای بدن هر فرد، قبل و بعد از کاشت ابرو باید از داروها و مکمل ­هایی استفاده کرد. برخی از این داروها به منظور تسکین درد، پیشگیری یا درمان عوارض ایجادشده و شستشوی بی­خطر محل کاشت مصرف م­‌شوند. سرم ‌های با اسیدیته خنثی، قرص­های ضدتورم و مسکن­ها از این جمله­‌اند. از طرفی بعد از کاشت ابرو تا زمانی که ابروهای شما رشد کند و به شکل ایده‌ آل برسد، استفاده از برخی داروهای تقویتی ضرورت پیدا میکند. داروهای تقویتی علاوه بر تسریع رشد، افزایش تراکم و ضخامت ابرو و ترمیم کامل آن، احتمال بروز عوارض جانبی را نیز کاهش میدهد.

قبل از شروع به ادامه این مقاله میتوانید در صفحه zwivel:

داروهای تقویتی علاوه بر تسریع رشد

نتایج قبل و بعد و برخی مشکلاتی که ممکن است بعد از کاشت ابرو برای شما ایجاد شود را مطالعه کنید و به نکات بسیار مهمی برای بهبود بعد از عمل پیوند ابرو پرداخته است که پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را بعد از اتمام داروهای مهم تقویتی بعد از کاشت ابرو مطالعه کنید.

لیست داروهای مهم تقویتی بعد از کاشت ابرو

توجه داشته باشید که این داروها باید با تجویز پزشک تهیه و مصرف گردد در غیر این صورت ممکن است آسیب­هایی در پی داشته ­باشد. در این مطلب به معرفی داروهای مهم تقویتی بعد از کاشت ابرو می‌ پردازیم.

ماینوکسیدیل

این دارو به شکل محلول یا حالت فومی موجود است و به صورت موضعی در محل ابروهای کاشته­شده استفاده می­شود تا فولیکول ­های غیرفعال مو در این ناحیه را تحریک کند. این دارو با ایجاد انبساط در رگ­های خونی جریان خون را در ناحیه کاشته ­شده افزایش می­دهد تا مواد مغذی بیشتری در دسترس ریشه موها قرار گیرد و رشد موها افزایش یابد.

برای اثربخشی سریع­تر کاشت ابرو می­توانید از محلول ماینوکسیدیل 2 درصد یا 5 درصد استفاده کنید. اگر موهای زائد در صورت دارید به محلول 2 درصد اکتفا کنید. این محلول را می­توانید روزی یک نوبت و به اندازه 3 قطره در هر ابرو استفاده نمایید. به دلیل عوارض این دارو، مصرف آن برای بانوان باردار و شیرده ممنوعیت دارد.

فیناستراید

فیناستراید دارویی است که به شکل موضعی یا خوراکی استفاده می­شود و یکی از داروهای مهم تقویتی بعد از کاشت ابرو به شمار می­آید. فیناستراید حاوی ترکیباتی است که از تولید هورمون­هایی که رشد مو را کاهش می­دهند، جلوگیری می­کند و به این ترتیب سبب رشد مجدد موها و تراکم بیشتر ابرو می­گردد. این دارو از ریزش ابرو نیز جلوگیری می­کند. بعد از گذشت 3 تا 4 ماه می­توان آثار مصرف فیناستراید را مشاهده نمود. مصرف این دارو در خانم­های باردار به خصوص اگر جنین آن­ها پسر باشد، ممنوع است.

پلاسمای حاوی پلاکت یا PRP

PRP یا پلاکت­درمانی به روشی تقویت­کننده گفته می­شود که مبتنی بر استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت است. برای این کار ابتدا باید از بیمار نمونه خونی گرفته شود. سپس به وسیله سانترفیوژ پلاسمای خون جدا شده و برای تزریق با سوزن در محل کاشت آماده می­شود. پلاکت­ های خونی علاوه بر ترمیم سریعتر زخم ­ها و بافت­ های آسیب­دیده، خون­رسانی را در ناحیه کاشته­ شده شدت می­بخشد و در نتیجه مواد مغذی بیشتری در دسترس ریشه موها قرار می­گیرد. بدین ترتیب این مواد به بهبود نتیجه کاشت ابرو کمک می­کنند.

مکمل فولیک­اسید

فولیک­اسید از ترکیبات ویتامین B به شمار می­آید و در درمان کم­خونی از آن استفاده می­شود. تقویت سیستم گردش خون باعث می­شود ریشه مو مواد مغذی بیشتری دریافت کند که به سلامت و رشد بیشتر آن می­انجامد. گوشت، قارچ، میوه­ها، سبزیجات و آب گوجه­فرنگی از موادغذایی حاوی فولیک­اسید است که علاوه بر مکمل­ ها می­توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

مکمل امگا 3

امگا3 یکی از اسیدهای چرب موردنیاز انسان است که مصرف آن برای تقویت رشد مو بعد از کاشت ابرو، ضروری است. امگا 3 همچنین موها را مرطوب نگه داشته و با افزایش ضخامت تارهای ابرو، ظاهر آن را بهبود می­بخشد. این ماده­ی ضد ریزش علاوه بر شکل دارویی، در بعضی خوراکی­ ها همچون ماهی، روغن­های گیاهی و تخم­ مرغ نیز وجود دارد.

ژل­های تقویتی

محصولات تخصصی زیادی در بازار وجود دارد که برای مصرف آن­ها می­توانید با پزشک خود مشورت کنید. ژل­های تقویت­ کننده حاوی ترکیباتی همچون ویتامین­ ها، منیزیم، روی، آهن و ... هستند که به رشد و تقویت موها کمک می­کنند. علاوه بر مواد معدنی، در برخی از این محصولات، مواد گیاهی وجود دارد که برای افزایش تراکم موهای ابرو و ضخیم شدن تارهای مو مفید هستند.

مولتی ویتامین

برای سلامت موها و رشد بهتر آن­ها لازم است ویتامین ­ها و مواد معدنی به میزان کافی در بدن موجود باشد. ویتامین ب، زینک، متیونین و سیستئین از ترکیباتی هستند که در مولتی ­ویتامین­ ها وجود داشته و بعد از کاشت ابرو به منظور تقویت تارهای جدید مصرف می­شوند. همچنین مولتی ­ویتامین باعث درمان سریعتر زخم ­های ایجاد شده در عمل کاشت ابرو می­گردد.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود